שמונה אנשי מקצוע, שנחקרו בחשד לרשלנות בעקבות מותו של דייגו מראדונה בנובמבר 2020 יעמדו לדין - ככל הנראה רק בשנה הבאה - כך קבע היום (רביעי) בית המשפט בבואנוס איירס. זאת בטענה כי "התרשלו בטיפול בכוכב ברגעיו האחרונים, למרות שידעו כי מצבו קשה".
חלק מאותם שמונה אנשים הם רופאו האישי של מראדונה, לאופולדו לוקה, הפסיכיאטרית שלו אגוסטינה קוסאחוב והפסיכולוג קרלוס דיאס. הם עשויים להיכנס לבית הכלא לתקופת מאסר של בין שמונה ל-25 שנים אם ימצאו אשמים.
3 צפייה בגלריה
דייגו מראדונה
דייגו מראדונה
סבל מייסורים קשים לפני מותו? מראדונה
(צילום: רויטרס)
דו"ח של ועדה רפואית, עליו הסתמכה התביעה, הגיע למסקנה כי מראדונה סבל מייסורים במשך יותר מ-12 שעות, לאחר שלא קיבל טיפול הולם ויכול היה להיות עדיין בחיים אם היה מאושפז כראוי.
בארגנטינה, כזכור, הוקמה ועדת חקירה מיוחדת לחקור את נסיבות מותו של הכוכב האגדי. בדו"ח הסיכום של הוועדה נכתב כי מראדונה לא קיבל טיפול רפואי ראוי והושאר למעשה למות כאשר היה זמן ממושך ללא השגחה כשהצוות סביבו ידע על מצבו, שבועות ספורים אחרי שעבר ניתוח להוצאת קריש דם מהראש.
3 צפייה בגלריה
מראדונה והגביע העולמי
מראדונה והגביע העולמי
אחת מהתמונות האייקוניות בספורט. מראדונה והגביע העולמי
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
דייגו מראדונה בואנוס איירס
דייגו מראדונה בואנוס איירס
אוהד צעיר מבכה את מותו של מראדונה ב-2020
(צילום: גטי אימג'ס)
הוועדה למעשה הוקמה בעקבות דרישה של שתי בנותיו של מראדונה שטענו לרשלנות מצד הרופאים. השתיים טענו כי הרופאים ידעו שמצבו של אביהם אינו טוב, אבל החליטו בכל זאת שלא לטפל בו כראוי. על פי אחד הדיווחים, התביעה בארגנטינה מחזיקה קטעי אודיו והודעות טקסט שהועברו בין הצוות הרפואי של מראדונה בהן נראה בבירור כי הם היו מודעים למצבו ולעובדה שהוא צורך אלכוהול בכמות מופרזת ומריחואנה בחודשים לפני מותו.