נכון, ההפסד 2:1 הערב (שבת) בפאנצ'ו ארנה מול רומניה קבע סופית כי נבחרת ישראל לא תוכל לסיים באחד משני המקומות הראשונים בבית המוקדמות, אך זה לא אומר שהחלום להגיע ליורו 2024 נגמר.
לחבורה של אלון חזן יש עוד גלגל הצלה אחרון - דרך הפלייאוף. מאחר שסיימה במקום הראשון בבית שלה בליגת האומות (לפני יותר משנה - בבית שכלל אז את אלבניה ואיסלנד וללא רוסיה שהושעתה), היא הבטיחה את השתתפותה בפלייאוף שמעניק שלושה כרטיסים אחרונים לאליפות אירופה.
2 צפייה בגלריה
ישראל רומניה מוקדמות יורו 2024
ישראל רומניה מוקדמות יורו 2024
עדיין לא אבדה תקוותנו. שחקני נבחרת ישראל
(צילום: עוז מועלם)
הפלייאוף ייערך בחודש מרץ, עם שלושה מיני-טורנירים, וישראל תהיה שם בפלייאוף של מסלול 2 עם שלוש נבחרות נוספות שזהות שתיים מהן (בוסניה גם כן הבטיחה את מקומה בפלייאוף) תיקבע רק אחרי שיסתיימו משחקי המוקדמות ביום שלישי הקרוב.
עדיין מוקדם לדעת מה יקרה, אבל אם לא יהיו הפתעות, כרגע נראה שהיריבה של ישראל בחצי הגמר תהיה אוקראינה. האוקראינים מדורגים במקום השלישי בבית שלהם במוקדמות היורו ואם לא ינצחו את איטליה במחזור הנעילה - הם יפגשו את הכחולים-לבנים. אם בכל זאת יעלו ליורו מהמוקדמות, יריבת ישראל תהיה ככל הנראה איסלנד.
2 צפייה בגלריה
נבחרת אוקראינה
נבחרת אוקראינה
היריבה הבאה של ישראל? נבחרת אוקראינה
(צילום: AP Photo/Antonio Calanni)
יש לציין כי אוקראינה סיימה כסגניתה של סקוטלנד בבית 1 של ליגת האומות, אבל הסקוטים כבר עלו ליורו מהמוקדמות והעבירו את הכרטיס לסגניתם. בכל מקרה, ישראל תהיה זו שתארח את חצי הגמר ב-21 במרץ 2024 - בתקווה שעד אז היא כבר תוכל לעשות את זה בארץ.
בחצי הגמר השני, נכון לעכשיו ואם לא יהיו שינויים מפתיעים, אמורות להיפגש בוסניה ופינלנד. המנצחות בחצאי הגמר ייפגשו לגמר הפלייאוף ב-26 במרץ (זהות המארחת תיקבע בהגרלה), שם המנצחת תזכה בכרטיס ליורו שיתקיים בגרמניה בקיץ הבא.
פורסם לראשונה: 23:47, 18.11.23