ג'ורדי קרויף מונה היום (חמישי) רשמית למנהל הטכני של ברצלונה. אקס מכבי תל אביב נמצא כשבוע בעיר והתנהל מו"מ עם קבוצתו הסינית, שנג'ן, לגבי שחרורו. "בשבילי זה כמו לחזור הביתה, גאווה להיות כאן", סיפר קרויף לאחר החתימה הרשמית. "המוטיבציה שלי עצומה".
מינוי קרויף לתפקיד, ששיחק שנתיים במועדון בשנות ה-90, היה צפוי וידוע מאז שהנשיא הנבחר ז'ואן לאפורטה נכנס לתפקיד. היקף התפקיד עדיין אינו ברור, אבל לפי הדיווחים קרויף יהיה היועץ של לאפורטה במינוי מאמנים, השקפות לגבי השיטה ועוד.
4 צפייה בגלריה
ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף
שוב בקאמפ נואו. קרויף
(צילום: גטי אימג'ס)
קרויף מגיע למשרדי ברצלונה
לאפורטה, לפי הדיווחים, מעריך מאוד את היכולת של קרויף לנתח, לתכנן ולנהל מהלכים והוא מיועד להיות יד ימינו של הנשיא.
קרויף החל את דרכו כמנהל ספורטיבי ב-2010 בקפריסין. ב-2012 מינה אותו הבעלים מיץ' גולדהאר למנהל המקצועי במכבי ת"א, צעד שהוביל לא רק לשלוש אליפויות רצופות, אלא גם לשינויים דרמטיים בתרבות הניהול בכדורגל הישראלי ולהצלחה גדולה.
4 צפייה בגלריה
ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף
מגיע לברצלונה. קרויף
(צילום: AP)
קרויף אמנם נולד באמסטרדם ושיחק בנבחרת הולנד, אבל העיר ברצלונה היא המוקד האמיתי של חייו. שם גרים ילדיו, ושם גם החל בקריירת הכדורגל שלו.
באחד מהראיונות האחרונים שלו, אמר: "איך הייתי מגדיר את עצמי? קודם כל קטלאני, לאחר מכן ספרדי, ולבסוף הולנדי. נולדתי בהולנד, אבל אחרי שמונה ימים כבר הייתי בספרד. גדלתי שם, ואני מרגיש ספרדי מבחינת המנטליות. את ארוחת הערב אני אוכל בעשר וחצי, וזה אומר הכל. לאמסטרדם אני לא מגיע, גם לא לחופשות. אין לי כמעט משפחה בהולנד".
4 צפייה בגלריה
ג'ורדי קרויף כשחקן במדי ברצלונה
ג'ורדי קרויף כשחקן במדי ברצלונה
ג'ורדי קרויף כשחקן במדי ברצלונה
(צילום: גטי אימג'ס)
בהקשר של הכדורגל הוא הוסיף: "ברצלונה הייתה ונשארה הקבוצה שאותה אני אוהד. לא משנה מי הנשיא, מי המאמן, מי השחקנים".

דיווח: קומאן נשאר לעונה נוספת

על פי העיתונאי האיטלקי המוערך, פבריציו רומאנו, לאפורטה החליט להשאיר את רונלד קומאן על הקווים של ברצלונה, למרות העונה החלשה.
4 צפייה בגלריה
רונאלד קומאן
רונאלד קומאן
נשאר בקאמפ נואו. קומאן
(צילום: AFP)
ברצלונה חוותה עונה לא פשוטה, שהחלה עם רעידת האדמה בשל רצונו של לאו מסי לעזוב, והסתיימה עם זכייה בגביע המלך, התואר היחיד שלהם העונה לאחר 0:4 על בילבאו בגמר.
בליגה ברצלונה סיימה במקום השלישי, אחרי פתיחה רעה לעונה וקאמבק בהמשכה. הקטלאנים גם הודחו בשמינית גמר ליגת האלופות על ידי פריז סן ז'רמן, שאף חגגה 1:4 בקאמפ-נואו.
פורסם לראשונה: 14:10, 03.06.21