הקלאסיקו נצבע בלבן. ריאל מדריד רשמה 1:3 על ברצלונה במשחק במסגרת המחזור השביעי בליגה הספרדית ונשמה לרווחה אחרי שבוע לא קל בכלל. אחרי שני הפסדים רצופים, אין כמו ניצחון בקלאסיקו כדי לחזור לעניינים וכשזה קורה בקאמפ-נואו (גם אם הוא ריק) זה מתוק במיוחד.
הבלאנקוס הצליחו לנצח בקלאסיקו הראשון של העונה רק פעם אחת מתוך 12 מפגשים קודמים. אותו ניצחון אגב היה בסנטיאגו ברנבאו ב-2014. בזכות הניצחון ריאל נצמדה לסוסיאדד שבמקום הראשון, כאשר לשתי הקבוצות 11 נקודות. ברצלונה מנגד רשמה משחק שלישי ברציפות ללא ניצחון והיא עם שני הפסדי ליגה רצופים. בהחלט סיבה לדאגה עבור רונאלד קומאן.
11 צפייה בגלריה
ריאל מדריד
ריאל מדריד
ראמוס באוויר
(צילום: AFP)
11 צפייה בגלריה
ריאל מדריד חוגגת
ריאל מדריד חוגגת
ריאל מדריד חוגגת. היתרון לא החזיק מעמד הרבה זמן, אבל העיקר הניצחון בסוף
(צילום: getty images)
11 צפייה בגלריה
מסי, קאסמירו
מסי, קאסמירו
מסי עובר את קאסמירו
(צילום: גטי אימג'ס)
11 צפייה בגלריה
בנזמה, פיקה
בנזמה, פיקה
בנזמה ופיקה נאבקים
(צילום: AP)
11 צפייה בגלריה
אנסו פאטי, סרחיו ראמוס
אנסו פאטי, סרחיו ראמוס
אנסו פאטי מקדים את סרחיו ראמוס
(צילום: גטי אימג'ס)
פתיחת המשחק הייתה סוערת במיוחד ופדריקו ואלוורדה היה זה שחגג כבר בדקה החמישית, כאשר הרבה קרדיט מגיע למבשל, קארים בנזמה. השוויון הקטלאני הגיע בתוך שלוש דקות בלבד ומי שהיה חתום עליו הוא אנסו פאטי, בזמן שאנטואן גריזמן נותר על הספסל
פאטי הפך לשחקן השני הכי צעיר שכובש בקלאסיקו ועוד כמה שיאים. כישרון העל הכניע את תיבו קורטואה שישה ימים לפני יום ההולדת ה-18 שלו (או 17 ו-359 ימים לדייקנים) והקדים את ראול, שעשה זאת בגיל 18 ושלושה חודשים. זה מצטרף לעוד שלל נקודות ציון ושיאים שפאטי כבר הספיק לשבור ביניהם הכובש הצעיר בהיסטוריה של בארסה, נבחרת ספרד וליגת האלופות. אם זה לא מספיק אז השער של פאטי גם היה ה-400 של ברצלונה בקלאסיקו. את ה-400 עבור ריאל כבש אגב, כריסטיאנו רונאלדו.
11 צפייה בגלריה
רונאלד קומאן וזינדין זידאן
רונאלד קומאן וזינדין זידאן
רונאלד קומאן וזינדין זידאן
(צילום: גטי אימג'ס)
11 צפייה בגלריה
קאמפ נואו
קאמפ נואו
קאמפ נואו הריק
(צילום: רויטרס)
השחקן הצעיר היה מעורב בשני מצבים טובים של בארסה במחצית השנייה, אך מי שחגגה הייתה דווקא האורחת. סרחיו ראמוס הוכשל ברחבה ולאחר התערבות ה-VAR גם קיבל הזדמנות להכניע את נטו (63). זאת הפעם הראשונה מאז 2013 שריאל מבקיעה פנדל בליגה וגם במקרה הזה רונאלדו היה הכובש. לוקה מודריץ' סגר את הסיפור בדקה ה-90.
ביום רביעי הקרוב תצא ברצלונה לטורינו למשחק גדול מול יובנטוס במסגרת המחזור השני בשלב הבתים של ליגת האלופות ותקווה להתאושש מול הגברת הזקנה. ריאל מצידה תתארח בשלישי בגרמניה אצל מנשנגלדבאך בתקווה לצבור נקודות ראשונות העונה במפעל.

מהלך המשחק

דקה 5': שער! 0:1 לריאל מדריד. פתיחה מוחצת של הבלאנקוס. קארים בנזמה זיהה שטח פנוי, התקדם והכניס כדור עומק לפדריקו ואלוורדה שהכניע את נטו.
8': שער! ברצלונה חזרה במהירות עם 1:1. אנסו פאטי נמצא בכושר נפלא. לאו מסי שלח את ג'ורדי אלבה והמגן השמאלי מסר פנימה לחלוץ הצעיר שמקרוב לא התבלבל והחזיר את המארחת לעניינים.
11 צפייה בגלריה
אנסו פאטי,
אנסו פאטי,
אנסו פאטי עם אלבה והחברים
(צילום: גטי אימג'ס)
24': קצב טוב בקאמפ נואו. לאו מסי עבר נהדר את סרחיו ראמוס והגיע מול קורטואה שהדף. פחות מדקה חלפה וריאל כמעט כבשה בצד השני, אבל נטו הדף ניסיון של טוני קרוס.
51': פאטי זיהה שטח פנוי באגף ימין ומצא את עצמו בעמדה לא רעה. הוא החליט לבעוט במקום למסור פנימה והכדור שלו לף ליד הקורה השמאלית.
54': פאטי שוב היה פנוי בימין והפעם הגביה לראש של פיליפה קוטיניו שנגח מקרוב החוצה.
11 צפייה בגלריה
אנסו פאטי
אנסו פאטי
אנסו פאטי. מעורב בהרבה מצבים
(צילום: AP)
62': פנדל לריאל מדריד בהחלטת VAR! קלמון לנגלה תפס את סרחיו ראמוס ברחבה ולא הצליח לחמוק מעונש.
63': שער! 1:2 לריאל מדריד. סרחיו ראמוס בעט לפינה השמאלית התחתונה. נטו הימר על הפינה הנכונה, אבל לא הצליח להגיע.
11 צפייה בגלריה
VAR
VAR
השופט מצביע על הנקודה הלבנה אחרי שנעזר ב-VAR
(צילום: גטי אימג'ס)
85': נטו עם הדיפה כפולה משתי בעיטות של קרוס.
86': וואו החמצה גדולה של ראמוס. הבלם קיבל כדור מושלם מלוקאס ובעט וולה מחמישה מטרים אותו שוב הדף נטו.
90': שער! 1:3 לריאל מדריד. השער היה באוויר וגם הגיע בסופו שדל דבר. נטו יצא לא ממש טוב ולוקה מודריץ' שנותר מול שער חשוף, סגר את הסיפור.
11 צפייה בגלריה
מודריץ'
מודריץ'
מודריץ'. גם הוא הבקיע
(צילום: גטי אימג'ס)

הרכבים

ברצלונה: נטו; סרג'יניו דסט, ג'רארד פיקה, קלמון לנגלה, ג'ורדי אלבה (מרטין בריית'ווייט, 87); סרחיו בוסקטס (טרינקאו, 82), פרנקי דה יונג, קוטיניו; פדרי (עוסמאן דמבלה, 82), לאו מסי, אנסו פאטי (אנטואן גריזמן, 82).
ריאל מדריד: תיבו קורטואה; נאצ'ו (לוקאס, 43), סרחיו ראמוס, רפאל וראן, פרלאן מנדי; קאסמירו, טוני קרוס, פדריקו ואלוורדה (לוקה מודריץ', 68); ויניסיוס, קארים בנזמה, מרקו אסנסיו (רודריגו, 84).

עוד בספרד: סביליה הובכה, אתלטיקו ניצחה

אתלטיקו מדריד ניצחה 0:2 את בטיס ונצמדה לריאל מדריד כשהיא עם משחק חסר. מרקוס יורנטה (46) ולואיס סוארס (91) כבשו לקולצ'ונרוס. מרטין מונטויה מבטיס הורחק (72). אייבאר הדהימה את סביליה, מחזיקת הליגה האירופית למי ששכח, וגברה עליה 0:1 בחוץ. קיקה הבקיע את השער היחיד. זה היה ההפסד השני ברציפות סביליה, והמשחק השלישי ברציפות ללא ניצחון שלה. במשחק נוסף, אוסאסונה הצטרפה לחבורת הצמרת כשניצחה 0:1 את אתלטיק בילבאו. רובן גרסיה (81) כבש מהנקודה הלבנה את שער הניצחון.
פורסם לראשונה: 16:47, 24.10.20