ברצלונה אירחה הערב (שבת) את ולנסיה כשהיא רוצה לייצר סוף סוף מומנטום בליגה אחרי הניצחון 1:2 על ריאל סוסיאדד, אבל פגשה יריבה עיקשת וסיימה ב-2:2 מאכזב.
מוסא דיאקאבי נגח בדקה ה-29 את הראשון של ולנסיה. לאו מסי, שהחמיץ פנדל בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, נגח את השוויון במהלך ההמשך - והשווה בכך שיא של פלה כשהגיע ל-643 שערים באותו המועדון. הבלם האורוגוואי הצעיר רונלד אראוחו השלים מהפך בחצי מספרת נהדרת (52), אבל מקסי לופס אמר את המילה האחרונה עם דחיקה מקרוב.
6 צפייה בגלריה
מסי על המגרש
מסי על המגרש
לאו מסי
(צילום: AP)
בעקבות שינויי לוחות הזמנים, היה מדובר במשחק הבית השלישי ברציפות תוך שישה ימים של הקטלאנים, שקיוו למנף את היתרון הזה - אבל תקוות לחוד ומציאות לחוד. קומאן פתח עם מרכז הגנה לא שגרתי, כשצמד הבלמים שלו היו אוסקר מינגסה ואראוחו, וזה פשוט לא עבד. ולנסיה עלתה בהרכב התקפי במיוחד, ככל הנראה במטרה לנצל בדיוק את זה, ושני השערים שלה הם עדות לכך שהאסטרטגיה עבדה: נספוג בקאמפ נואו כנראה, אבל גם נכבוש.

מהלך המשחק

דקה 5': בארסה מנסה לפצח את הגנת ולנסיה דרך המרכז, בינתיים ללא הצלחה. פדרי ניסה להקפיץ ללאו מסי שעשה תנועה לעומק, אבל הכדור הורחק.
6 צפייה בגלריה
פדרי בפעולה
פדרי בפעולה
פדרי בפעולה
(צילום: AFP)
21': ניסיון מסוכן ראשון של ולנסיה, גונסאלו גדש השתחרר במרכז המגרש אבל למרות שהיה פנוי לגמרי שלח בעיטה לא מדויקת מ-25 מטרים החוצה.
26': ברצלונה ניצלה בנס. יונוס מוסא יכול היה להבקיע אבל מקסי לופס הפריע לו. הכדור הגיע לדניס צ'רישב שנעצר על ידי מארק-אנדרה טר שטגן.
6 צפייה בגלריה
בוסקטס מול סולר
בוסקטס מול סולר
בוסקטס מול סולר
(צילום: AFP)
29': דסט איבד כדור לצ'רישב בחוסר אחריות, הרוסי מצא את סולר שסובב לפינה הרחוקה מ-20 מטרים, טר שטגן התעופף והדך לקרן.
29': שער! ולנסיה עולה ל-0:1. סולר ניגש להגביה את הקרן בעצמו, הדביק את הכדור לראש של מוסא דיאקאבי שהיה לבד לגמרי במרכז תיבת החמש ונגח פנימה. זה השער הרביעי העונה שבארסה סופגת מקרן, הכי הרבה בליגה יחד עם ווסקה האחרונה בטבלה.
6 צפייה בגלריה
שחקני ולנסיה חוגגים
שחקני ולנסיה חוגגים
שחקני ולנסיה חוגגים
(צילום: AFP)
33': פדרי הוביל מצוין מתפרצת ומצא את גריזמן, שבעט חלש ברגל ימין לידיים של חאומה.
45': זה היה צריך להיות ה-0:2 של ולנסיה, אבל טר שטגן הדף את הנגיחה של מוסא.
6 צפייה בגלריה
גריזמן בפעולה
גריזמן בפעולה
גריזמן מוקף שחקני ולנסיה
(צילום: רויטרס)
45+1': מסי הכניס עומק נהדר לגריזמן, שנדחף מאחור על ידי חוסה גאיה, השופט הורה על פנדל והוציא אדום לגאיה, אבל לאחר הצצה נוספת במסך בהמלצת ה-VAR, ביטל את האדום והמיר אותו בצהוב.
45+4': שער! ברצלונה משווה ל-1:1. ז'אומה הדף נהדר את הבעיטה של מסי, אבל אלבה הגיע ראשון, החזיר את הכדור לתיבת החמש ואחרי ערבובייה מסי בעצמו נגח פנימה. השער הזה היה ה-643 של מסי במדי ברצלונה והוא השתווה בכך לפלה במספר הכיבושים הרב ביותר של שחקן באותו המועדון אי פעם. הוא גם היה שער הנגיחה הראשון של מסי בליגה מאז מרץ 2017.
6 צפייה בגלריה
שחקני ברצלונה חוגגים
שחקני ברצלונה חוגגים
שחקני ברצלונה חוגגים
(צילום: AP)
49': גדש סידר לצ'רישב מצב של שער בטוח בתוך הרחבה, אבל הוא שלח את הכדור לשום מקום.
52': שער! ברצלונה עולה ל-1:2. הכדור טייל וקיפץ ברחבה של ולנסיה, עד שדווקא הבלם האורוגוואי הצעיר רונלד אראוחו ירה פנימה את הכדור בחצי מספרת נפלאה מ-12 מטרים.
55': ברייטווייט כמעט עשה את השלישי, אבל ז'אומה עצר על קו השער את הנגיחה שלו.
70': שער! ולנסיה משווה ל-2:2. ההגנה של ברצלונה נראית נורא. גדש הכניס כדור עומק נהדר ומקסי גומס היה הראשון לשלוח רגל וגלגל פנימה.
72': קוטיניו כמעט נתן יתרון אבל ז'אומה עצר את הבעיטה החזקה שלו מקרוב.
83': כדור חופשי של מסי ממצב מושלם מחוץ לרחבה הלך לשום מקום.

הרכבים

ברצלונה: מארק-אנדרה טר שטגן; סרג'יניו דסט, אוסקר מינגסה, רונלד אראוחו, דויד אלבה; סרחיו בוסקטס (פרנקי דה יונג, 46), פדרי (מיראלם פיאניץ' 86), פיליפה קוטיניו (קלמון לנגלה, 79); לאו מסי, מרטין ברייטווייט, אנטואן גריזמן (טרינקאו, 73).
ולנסיה: ז'אומה, דניאל ואס, גבריאל פאוליסטה, מוקטאר דיאחאבי, חוסה גאיה; יונוס מוסא (אלכס בלאנקו, 42), קרלוס סולר, אורוס ראצ'יץ', דניס צ'רישב (קאנג אין-לי, 90); מקסי גומס, גונסאלו גדש (מאנו ואייחו, 87).
פורסם לראשונה: 17:10, 19.12.20