הבלגן סביב טורניר הקופה אמריקה הקיץ נמשך. לפנות בוקר (בין חמישי לשישי) דיווחו בברזיל כי כוכבי הנבחרת שוקלים שלא להופיע לטורניר הביתי, שאמור להיפתח בעוד תשעה ימים, ולמעשה "לדלג" עליו ולהתרכז רק במשחקי מוקדמות המונדיאל.
ואם זה לא מספיק, קפטן הסלסאו, קאסמירו, לא הופיע למסיבת העיתונאים לקראת המשחק הלילה (בין שישי לשבת) מול אקוואדור בבית הדרום אמריקאי במוקדמות המונדיאל. המאמן טיטה היה היחידי שדיבר עם התקשורת והתייחס לסאגה החדשה: "יש לשחקנים דעה, הם חשפו אותה בפני הנשיא והם יחשפו אותה לציבור בזמן המתאים. לכן קאסמירו נעדר היום".
4 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
ידלגו על הטורניר הביתי? ניימאר וקוטיניו
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
מפגין נגד בולסונרו
מפגין נגד בולסונרו
ההפגנות נגד בולסונרו וקיום הקופה בברזיל
(צילום: רויטרס)
טיטה הוסיף: "ביקשנו מהשחקנים שלנו להתמקד רק במשחק מול אקוואדור. המטרה שלנו היא לנצח ורק אחר כך להתעסק בסוגיות האחרות. אני לא נמנע מתשובות ואני מספק רק עובדות מתוך מה שאני יודע".
הסערה החדשה לא מגיעה סתם. בברזיל העבירו בימים האחרונים ביקורת קשה על הנשיא ז'איר בולסונרו בעקבות ההחלטה לארח את הקופה אמריקה במצב החירום שנוצר.
4 צפייה בגלריה
טיטה
טיטה
נותר לבדו במערכה. טיטה
(צילום: AFP)
כזכור, ההתאחדות הדרום אמריקנית (קונמבול) החליטה לשלול מקולומביה את הזכות לארח את הטורניר בעקבות המהומות שהחלו במדינה. ההפגנות בקולומביה החלו בעקבות רפורמות מתוכננות במס ובריאות שהכריז הנשיא איוון דוקה, מה שעורר דרישה המונית לוותר על אירוח הטורניר שהיה עולה מיליוני דולרים למדינה. ההפגנות נמשכו כמעט שלושה שבועות ללא הפסקה, כאשר בבוגוטה הבירה, מדיין וקאלי - שם היו אמורים להיערך המשחקים - נרשמו אלו החריפות ביותר.
כתחליף, הטורניר אמור היה להתקיים בארגנטינה, שאירחה את הקופה אמריקה ב-2011, אבל ראשי המדינה החליטו לוותר על הזכות בשל תחלואת הקורונה הגבוהה בה. בעקבות זאת החליטה ההתאחדות הדרום אמריקנית להעביר את הטורניר לברזיל, אשר עשתה זאת ב-2019. בולסונרו הסכים והודיע על החלטה לארח את המשחקים.
4 צפייה בגלריה
ניימאר באימון נבחרת ברזיל בטרסופוליס הקרובה לריו דה ז'ניירו
ניימאר באימון נבחרת ברזיל בטרסופוליס הקרובה לריו דה ז'ניירו
ניימאר מתאמן. מתרכז רק במוקדמות המונדיאל
(צילום: EPA)
בברזיל, כאמור, מתנגדים בצורה נמרצת לאירוח הטורניר בתקופת המגפה וכשהמדינה סובלת מתחלואה גבוהה (עד כה מתו בה 460,000 איש מהנגיף). בית המשפט העליון בברזיל הורה לנשיא לספק לציבור מידע רחב יותר לגבי ההחלטה לארח את הטורניר בתקופה הנוכחית.
חלק מהמחוקקים בברזיל לא קיבלו את דבריו של בולסונרו ויצאו נגדה. הסנאטור רנאן קלירוס אף פנה לניימאר וביקש את עזרתו. "ניימאר, אני רוצה להגיד לך משהו", פנה הסנאטור לכוכב פריז סן ז'רמן. "אתה לא צריך להסכים להחלטה לקיים את משחקי הקופה אמריקה כאן. אל תסכים לזה, זו לא תחרות שאנחנו צריכים להשתתף בה עכשיו, אנחנו צריכים לנצח באליפות החיסונים, אז אל תעלה לשחק בזמן שחבריך וקרובי משפחתך מתים מהמחלה ואנחנו עדיין לא קיבלנו את החיסונים".