זעם באלופת אזרבייג'ן, קרבאך, שמגיעה מאיזור מוכה מלחמה, על ההחלטה שלא לאפשר לה לארח את משחקי שלב הבתים של הליגה האירופית בבלומפילד. כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, אופ"א החליטה כי האלופה האזרית לא תוכל לארח בביתה בבאקו בשל הלחימה באיזור, ולכן נעשתה פנייה של הארגון להתאחדות לכדורגל בבקשה כי המועדון יארח את משחקו בחמישי הקרוב נגד ויאריאל הספרדית באצטדיון ביפו.
דווקא בגלל היחסים הקרובים בין ישראל לאזרבייג'ן, בקרבאך היו משוכנעים שיינתן להם האור הירוק לארח את המשחקים בארץ, ואף כבר סגרו מול היכלי הספורט על דמי שימוש של 100 אלף שקל למשחק בתיווכה של מכבי ת"א, אבל לאחר פניית ההתאחדות למשרד הבריאות, עיכב זה את התשובה, מה שצפוי להוביל לעזיבת קרבאך את ישראל ואירוח המשחקים ככל הנראה בטורקיה. "היחסים בין ישראל לאזרבייג'ן חייבו עזרה ברגע של חירום לקבוצה שלנו, חבל מאוד שלא התייחסו לזה", אמרו גורמים במועדון האזרי, כשגם בהיכלי הספורט תקפו גורמים ואמרו: "במקום לעזור מעט עם הכנסות, סוגרים גם את זה. זה בושה אחת גדולה".
2 צפייה בגלריה
קרבאך מול מכבי ת"א
קרבאך מול מכבי ת"א
קרבאך מול מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
אופ"א פנתה רשמית להתאחדות לכדורגל הישראלית על מנת לקבל את אישורה כרגולטור. מבחינת ההתאחדות, הייתה בעיית נראות עם אירוח קבוצות זרות בזמן שהכדורגל בישראל רק מתחיל להתניע וברוח הדברים האלו היא גם פנתה למשרד הבריאות. מאחר ומדובר במדינות אדומות, המדיניות של המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופסור איתמר גרוטו הייתה שלא להיענות לבקשה.
ההתנגדות הישראלית לארח את האלופה האזרית שנמצאת במצב חירום, לא התקבלה בשקט אצל ידידתה של ישראל, כשמאחורי הקלעים היה לובי בהפעלת שרים וחברי כנסת בשל החשיבות ביחסים בין המדינות. מההתאחדות נמסר: "ככל שניתן יהיה לקיים את המפגש של קרבאך בחמישי הבא נגד ויאריאל, אנחנו מבחינתו נאשר זאת".
2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א חוגגים
שחקני מכבי ת"א חוגגים
שחקני מכבי ת"א חוגגים אתמול
(צילום: עוז מועלם)