"אני נותן לך את כל הכבוד, רונאלדו". כך כתב ניימאר בעמוד האינסטגרם שלו לאחר שכבש שלושער והוליך את נבחרת ברזיל לניצחון 2:4 על פרו בחוץ במחזור השני בבית הדרום אמריקני במוקדמות מונדיאל 2022.
בעקבות התוצאה, לא רק שברזיל נותרה מושלמת עם 6 נקודות משני משחקים, ניימאר גם עבר את "או פנומנו" ומדורג כעת שני בטבלת מלך שערי ה"סלסאו" בכל הזמנים. הוא זוקף לזכותו 64 כיבושים (ב-103 הופעות) לעומת 62 של רונאלדו, שעשה זאת ב-98 משחקים.
3 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
ניימאר חוגג
(צילום: EPA)
כעת הכל בברזיל מדברים על היעד הבא של ניימאר (28), השואף לשבור את שיא הכיבושים בנבחרת השייך לפלה האגדי - 77 (ב-92 הופעות). יחד עם זאת, גם אם ניימאר יצליח לעשות זאת תוך שיוביל את נבחרתו לזכייה במונדיאל בעוד שנתיים בקטאר, קשה להאמין שהוא או ברזילאי אחר יצליחו לזכות בשלושה גביעי עולם כפי שעשה פלה ב-1958, 1962 (כבש מול מקסיקו במשחק הראשון ונפצע) ו-1970.
המאמן הברזילאי צ'יצ'י, שרשם ניצחון במשחקו ה-50 בתפקיד, היה מרוצה: "תמיד היה לנו קשה לשחק בפרו, אבל ידענו להגיב והשתפרנו לאחר שהצלחנו להבקיע". ברשת "או גלובו" הביעו שביעות רצון לנוכח המהפך אחרי שהנבחרת נקלעה פעמיים לפיגור בלימה: "איזה לילה, ברזיל נכנסה לפחד, אבל ניימאר סיפק משחק היסטורי".
3 צפייה בגלריה
קאסמירו במאבק על הכדור
קאסמירו במאבק על הכדור
קאסמירו במאבק על הכדור
(צילום: AFP)
שחקני נבחרת פרו זעמו על השופט הצ'יליאני, חוליו בסקוניאן, ששרק לשני פנדלים לזכות יריבתם. הצופים המעטים ביציע אף שאגו לעברו "גנב". הקשר הברזילאי קאסמירו לא אהב את התנהגותם: "זה חוסר כבוד מצידם. תמיד הדברים האלה קורים בדרום אמריקה, באירופה לא רואים את זה. השופט אמנם יכול לטעות, אבל תמיד הוא עושה כמיטב יכולתו וכיום יש גם את ה-VAR שעוזר לו. צריך לדעת לתת כבוד".
על המשחק אמר שחקנה של ריאל מדריד: "אני חושב שהיינו חזקים מהבחינה המנטאלית. בלי קשר לתוצאה, עשינו את מה שהצוות המקצועי אמר לנו לעשות. זה היה המפתח וכאשר אתה מבצע את העבודה שלך מגיעות התוצאות".
בקולומביה פירגנו לרדאמל פלקאו, שכבש את שער השוויון בתיקו 2:2 עם צ'ילה: "הפעם הוא נלחם יותר מאשר שיחק, הלב שלו השיג נקודה. 'אל טיגרה' תמיד נמצא שם ומוכן לנצל כל טעות". גם חאמס רודריגס התרגש ופירגן: "אל תלך אף פעם". פלקאו עצמו הגיב: "אנחנו נבחרת אמיצה שאף פעם לא מאבדת את האמונה".
3 צפייה בגלריה
רדאמל פלקאו וחאמס רודריגס
רדאמל פלקאו וחאמס רודריגס
רדאמל פלקאו וחאמס רודריגס
(צילום: EPA)