ג'ורדי קרויף תמיד כיוון לחזור לברצלונה, גם כשהיה בישראל כמנהל המקצועי של מכבי תל אביב ולאחר מכן כמאמן הקבוצה. הקשר של משפחת קרויף עם הקטאלנים הוא הרבה יותר מעוד קשר בין שחקן או מאמן שעבדו במועדון, יש כאלה בספרד שאפילו מגדירים אותו כקשר דם.
אז מה הפלא שברגע שז'ואן לאפורטה נבחר אתמול (ראשון) לקראת חצות לתפקיד הנשיא, הדיווחים הראשונים שעלו הם שג'ורדי צפוי להתמנות למנהל המקצועי של בארסה.
5 צפייה בגלריה
ז'ואן לאפורטה
ז'ואן לאפורטה
לאפורטה אחרי הזכייה
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף
קרויף
(צילום: AP)
על פי הדיווח של RAC1, קרויף, שעדיין מאמן את שנז'ן הסינית, צפוי לנחות בברצלונה ביום רביעי ולהתמנות לאחד התפקידים הכי יוקרתיים, אם לא היוקרתי ביותר, בכדורגל העולמי.
אז איך מכל בעלי המקצוע, דווקא קרויף, שהפך את מכבי ת"א למעצמה הגדולה שהיא היום, צפוי לקבל את הג'וב הנחשק? אפשר לקרוא לזה נוסטלגיה או רומנטיקה. בברצלונה זוכרים לטובה את תקופתו של יוהאן במועדון, הן כשחקן בשנות ה-70, ובעיקר כמאמן בשנות ה-90 שהוביל אותם לתקופה היפה ביותר בתולדות המועדון, אולי למעט זו תחת פפ גווארדיולה, עוד אחד שהתחנך על הברכיים והשיטה של יוהאן.
הנשיא החדש-ישן, לאפורטה, תמיד הדגיש את מערכת היחסים המיוחדת שיש לו עם המשפחה ההולנדית. ג'ורדי אף הראה נאמנות ללאפורטה כשבראיון שנתן לפני חודש אמר כי יצביע עבורו בבחירות.
5 צפייה בגלריה
ז'ואן לאפורטה, יוהאן קרויף
ז'ואן לאפורטה, יוהאן קרויף
קרויף האב עם לאפורטה
(צילום: AP)
הדיווח על נחיתתו הצפויה של קרויף בברצלונה ביום רביעי
קרויף גם הוסיף למי אביו המנוח היה מצביע: "אני די בטוח שהוא היה נותן את הקול שלו ללאפורטה, לא רק עכשיו, גם בעבר וגם בעתיד". עוד אמר ג'ורדי: "בארסה והאוהדים רוצים להרגיש גאים, שהיריבות יפחדו כשהן פוגשות את הקבוצה. האוהדים רוצים לחזור לימים היפים, ולאפורטה יכול להחזיר אותם לאותם רגעים".
אחרי שלאפורטה נבחר לנשיא הוא נשא נאום בו הזכיר את יוהאן: "אני רוצה להודות למצביעים שתמכו בי לאורך הקמפיין, זאת הייתה חגיגה לדמוקרטיה ולברצלונה. אני רוצה גם להביע תודה מיוחדת ליוהאן קרויף שכבר לא איתנו. אני בטוח שהוא גם עזר לנו".
דרך אגב גם המועמד שהפסיד בסופו של דבר, ויקטור פונט, תמיד אמר שג'ורדי קרויף יהיה נכס חשוב במועדון, אבל לא ציין איזה תפקיד הוא צפוי לקבל. ככה שאפשר להבין בדיוק כמה משקל בקמפיין הבחירות הזה היה לג'ורדי.
5 צפייה בגלריה
ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף
קרויף. תמך בלאפורטה
(צילום: ראובן שוורץ)
ב"ספורט" הקטלאני ציינו כי לאפורטה נמנע באופן רשמי מלדבר על הצוות הספורטיבי-מקצועי הבא שינסה להוביל את ברצלונה בחזרה לפסגת הכדורגל האירופי, אבל על פי מקורביו הוא מתכוון לתת בנוסף לקרויף גם למתיאו אלמאני תפקיד חשוב, והשניים יעבדו בצוותא.
תוכנית העבודה של לאפורטה מתאימה מאוד להשקפת עולמו של קרויף. במהלך הקמפיין הוא הצהיר שהוא רוצה להפוך את לה מאסיה בחזרה למחלקת נוער מפוארות שתניב גם שחקנים איכותיים לקבוצה הבוגרת, וגם תספק רווחים למועדון בעזרת מכירת שחקנים.
כמו כן, הצהיר לאפורטה שלא חשוב לו כיצד לנצח, אלא גם הדרך אל הניצחון. עוד הבטחות של הנשיא החדש: ברצלונה צריכה להוביל את הכדורגל העולמי מבחינת קדמה טכנולוגית וביג דאטה.
5 צפייה בגלריה
שחקני ברצלונה בטירוף
שחקני ברצלונה בטירוף
שחקני ברצלונה. העתיד אינו ברור כרגע
(צילום: AFP)
מאז שעזב את מכבי ת"א קרויף רק חיפש דרך לשוב לברצלונה. אפשר להגיד שהקריירה שלו אחרי הצהובים לא ממש המריאה. הוא לא קיבל ג'וב בקבוצה בכירה באירופה, ונאלץ לטוס למזרח לאמן בכסף הגדול של סין, אך ברמה מאוד נמוכה. בין השאר אימן במשך שנה וחצי את צ'ונגצ'ינג ליפאן. בהמשך מונה למאמן נבחרת אקוודור, אבל עזב חצי שנה מבלי שהעביר אימון או משחק בעקבות הקורונה. באוגוסט 2020 שב לסין כדי לאמן את שנז'ן.