גזענות הגולשים כלפי שחקנים שחורים הולכת ומחמירה, וגרמה לליגה האנגלית להוביל חרם על הרשתות החברתיות. היום (שבת) גם לאו מסי בירך את היוזמה הזו ופרסם פוסט בנושא בחשבון האינסטגרם שלו.
"אני רואה שבדיוק הגעתי ל-200 מיליון עוקבים. בגלל מה שקורה בימים אלו, אני לא מתכוון להפוך את זה לפסטיבל", כתב מסי. "כמובן, אני מעריך את כל האהבה והתמיכה שאני תמיד מקבל מכם, אבל אני חושב שהגיע הזמן להתמקד בכל האנשים שעומדים מאחורי כל פרופיל. אנחנו מבינים שמאחורי כל חשבון יש אדם בשר ודם, שצוחק, בוכה, נהנה וסובל, בני אדם עם רגשות".
2 צפייה בגלריה
מסי מתוסכל
מסי מתוסכל
גם הוא נגד הגזענות. מסי
(צילום: AFP)
הפוסט שפרסם מסי
"בואו נרים את קולנו כדי לעצור את הבריונות ברשתות החברתיות. לא משנה אם אנחנו אנונימיים, מפורסמים, ספורטאים, שופטים או חסידים של המשחק, אפילו מישהו שמחוץ לכל זה, ללא קשר לגזע, דת, אידיאולוגיה או מגדר. אף אחד לא ראוי ליחס מעליב. אנו חיים יחד, רואים וחווים התעללות יותר ויותר גרועה בכל אחת מהרשתות, מבלי שאיש יעשה דבר בכדי למנוע זאת. עלינו לגנות בתוקף עמדות עוינות אלה ולדרוש מהחברות המנהלות את הרשתות לנקוט צעדים דחופים נגד התנהגויות אלה".
"הייתי רוצה מכם, 200 מיליון האנשים שמלווים אותי, תהפכו ל-200 מיליון הסיבות הקיימות כדי להפוך את הרשתות למקום בטוח ומכובד, בו אנו יכולים לחלוק את מה שאנחנו רוצים בלי לחשוש שייעלבו. העלבונות, הגזענות, ההתעללות והאפליה יישארו בחוץ לנצח. אני מקווה שתלוו אותי ותתמכו בי בשליחות הזו".
2 צפייה בגלריה
שחקן ברייטון עם הכיתוב "לא לגזענות
שחקן ברייטון עם הכיתוב "לא לגזענות
שחקן ברייטון עם הכיתוב "לא לגזענות
(צילום: getty images)
"חיבוק גדול לכולם וכל הכבוד לכל אנשי הכדורגל בבריטניה על הרעיון שלהם להקים את הקמפיין נגד התעללות ואפליה ברשתות", סיכם מסי.
כאמור, החל מאתמול, מועדוני שתי הליגות הבכירות לגברים ולנשים באנגליה מחרימות את פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם למשך סוף השבוע, ויקפיאו את הפעילות הקבועה ברשתות החברתיות. צעד המחאה יצר הדים בכל העולם, ונשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין הודיע כי גם התאחדות הכדורגל האירופית תהיה חלק מהחרם.