דרמה אחרי דרמה אחרי דרמה – כך נראות 48 השעות האחרונות בכדורגל העולמי. בשעות הערב ביום ראשון האחרון הודיעו 12 המועדונים הגדולים על הקמת סופר-ליג אירופית, ויומיים לאחר מכן נראה שהחלום הופך לסיוט מתמשך עבור אותם מועדונים.
אתמול (שלישי) בשעות הערב החלו להגיע דיווחים על פרישה אפשרית של מספר קבוצות, כאשר מנצ'סטר סיטי היא הראשונה שהודיעה באופן רשמי שהיא יוצאת מההסכם. במהלך הלילה הצטרפו אליה גם כל שאר הקבוצות האנגליות – מנצ'סטר יונייטד, ליברפול, טוטנהאם, ארסנל וצ'לסי – והותירו את הליגה עם שישה מועדונים בלבד.
3 צפייה בגלריה
מחאה נגד הסופר-ליג
מחאה נגד הסופר-ליג
"כדורגל הוא עבור האוהדים". הכל קורס תוך 48 שעות
(צילום: getty images)
הבלגן הזה אילץ את ראשי הסופר-ליג להוציא הצהרה הנוגעת לעתיד הליגה, כשאנשיה עדיין ממשיכים בשלהם, למרות שאין להם ברירה אלא לחשב מסלול מחדש. "הסופר-ליג האירופית משוכנעת שהסטטוס קוו של הכדורגל האירופי צריך להשתנות", נכתב. "הקמנו מפעל אירופי חדש כי המערכת הקיימת לא עובדת. ההצעה שלנו נועדה לאפשר לענף להתפתח בזמן שהיא תספק משאבים ויציבות לכל פירמידת הכדורגל, כולל עזרה בהתמודדות עם בעיות כלכליות שעוברות על כל הענף כתוצאה ממגפת הקורונה. המפעל גם יספק הכנסות גדולות יותר לכל בעלי המניות".
על הפרישה של קבוצות הפרמייר-ליג נכתב: "למרות עזיבתם של המועדונים האנגלים, שנאלצו לעשות את ההחלטה הזו בשל הלחץ עליהם, אנו משוכנעים שההצעה שלנו מיושרת לחלוטין עם החוק האירופי והרגולציות כפי שהחלטת בית משפט קבעה כדי להגן על הסופר-ליג מפעולות של גורמים חיצוניים".
3 צפייה בגלריה
אצטדיון אנפילד
אצטדיון אנפילד
האנגליות בחוץ. אצטדיון אנפילד
(צילום: AP)
"לאור הנסיבות, אנו נשקול מחדש את הצעדים ההכרחיים ביותר כדי לעצב את הפרויקט, כאשר בראשנו תמיד נמצאות המטרות שלנו לאפשר לאוהדים לקבל את החוויה הטובה ביותר לצד הגדלת ההכנסות לכל קהילת הכדורגל".

דיווח: גם אינטר ומילאן צפויות לפרוש

העיתונאי המוערך פבריציו רומאנו לא ממש מתרגש מההצהרות של ראשי הסופר-ליג וצייץ שסופה של הליגה קרוב. הוא טען שגם אינטר עזבה ומילאן בדרך החוצה – וכרגע יובנטוס והקבוצות הספרדיות הן היחידות שנותרו.
גל מחאות גדול מצד אוהדים ושחקנים הוביל לפרישה של הקבוצות האנגליות בזו אחר זו. אוהדי צ'לסי הפגינו מחוץ לאצטדיון סטמפורד ברידג' לפני התיקו 0:0 של קבוצתם נגד ברייטון בפרמייר ליג. הם הניפו שלטים עליהם נכתב "אתם כלום בלעדינו" ו"כסף לא יכול לקנות אוהדים" וקראו לבעלים רומן אברמוביץ' "עשה את הדבר הנכון".
3 צפייה בגלריה
אוהדי צ'לסי הפגנה סופר ליג
אוהדי צ'לסי הפגנה סופר ליג
אוהדי צ'לסי מפגינים
(צילום: getty images)
לאחר שהיועץ הטכני של צ'לסי ושוער העבר שלה פטר צ'ך שוחח עם האוהדים הזועמים הודיעה הקבוצה על החלטתה לפרוש מהסופר ליג. גם מנצ'סטר סיטי פרשה אחרי שספגה ביקורות רבות על כוונתה להצטרף למפעל, בין היתר מהמנג'ר שלה פפ גווארדיולה שטען: "זה לא ספורט". בעקבותיהן פרשו גם ארבע הקבוצות האנגליות האחרות - ליברפול, ארסנל, מנצ'סטר יונייטד וטוטנהאם.
במקביל, בעקבות הסערה התפטר סגן נשיא מנצ'סטר יונייטד אד וודוורד, שספג ביקורות קשות בעקבות הההחלטה הראשונית להצטרף לסופר ליג.
הסערה בימים האחרונים התחוללה מאז הודיעו 12 המועדונים הגדולים באירופה ביום ראשון על כוונתן לפרוש מליגת האלופות ולהקים את הסופר-ליג, מפעל חדש שנועד להחליף את ליגת האלופות. הכוונה הייתה להקים מפעל אקסקלוסיבי עבור אותם מועדונים שיאפשר להן לצבור רווחים גבוהים יותר. הדבר עורר זעם רב בקרב אוהדי הכדורגל בעולם. רבים מהם זעמו על חוסר הספורטיביות וחסימת האפשרות בפני מועדונים קטנים יותר להצטרף למפעל בו משתתפות הבכירות.