אלופת אירופה לא תהיה בסופר-ליג. באיירן מינכן הודיעה אחר הצהריים (שלישי) באופן רשמי כי היא לא תיקח חלק ביוזמה השנויה במחלוקת. בהודעה מטעם המועדון שכותרתה "באיירן אומרת לא לסופר-ליג", התייחס הנשיא, הרברט היינר, לנושא בנחרצות: "כמועדון כמו באיירן מינכן המטרה שלנו היא שהמועדונים באירופה יחוו את התחרות והרגש שיש בליגת האלופות ולפתח אות הנושא יחד עם אופ"א. באיירן מינכן אומרת לא לסופר-ליג".
המנכ"ל, קארל-היינץ רומיניגה, שהודיע כבר אתמול כי הוא מסתייג מהרעיון, הוסיף: "בשם ההנהלה אני מודיע בצורה ברורה שבאיירן מינכן לא תיקח חלק במפעל החדש. באיירן עומדת לצד הבונדסליגה. תמיד היה וגם עכשיו זה כבוד גדול לייצג את גרמניה בליגת האלופות ואנחנו לא שוכחים כל כך מהר את החוויות הנהדרות בליסבון אחרי הזכייה בשנה שעברה. עבורנו ליגת האלופות היא המפעל הכי טוב בעולם".
4 צפייה בגלריה
הנפת הגביע
הנפת הגביע
נגד הסופר-ליג. באיירן מינכן
(צילום: gettyimages)

דיווח: הקבוצות יוכלו להשתתף בחצי גמר הצ'מפיונס

דומה שהחל מהבוקר ישנו שינוי טון של המתנגדים למפעל החדש, לפחות מבחינת עוצמת הסנקציות שאופ"א ופיפ"א מתכוונות להפעיל על המועדונים המייסדים ומבחינת המיידיות של הצעדים שיינקטו - במיוחד לגבי שלבי ההכרעה של ליגת האלופות.
על פי דיווח ב-ESPN, גורמים באופ"א מסרו היום כי ריאל מדריד, צ'לסי ומנצ'סטר סיטי, שלוש מהקבוצות שנחשבות למובילות המהלך השנוי במחלוקת, שהן גם שלוש מתוך ארבע הקבוצות שהעפילו לחצי גמר הצ'מפיונס, יורשו להשתתף בשלב ארבע האחרונות של המפעל כרגיל. הדברים מגיעים במקביל לקולות הולכים וגוברים הטוענים כי אין שיניים משפטיות לאיומים שהושמעו על ידי ראשי אופ"א בדבר השעיה ומניעת השתתפות בתחרויות בינלאומיות (ראו התייחסותו של המומחה לדיני ספורט בועז סיטי באולפן ynet, בסרטון בראש הידיעה).
4 צפייה בגלריה
אלכסדר צ'פרין ופלורנטינו פרס
אלכסדר צ'פרין ופלורנטינו פרס
אלכסדר צ'פרין ופלורנטינו פרס
(צילום: EPA, רויטרס)
מדובר בהיפוך של דברים שהשמיעו במהלך הלילה האחרון גורמים אחרים באופ"א שעדיין היו בקו הפגנת השרירים והאיומים. לאחר ההצהרות של נשיא הארגון אלכסנדר צ'פרין בדבר סנקציות שיוטלו על שחקני המשתתפות בנוגע ליורו הקרוב ולמונדיאל בקטאר, בכירים אחרים בארגון טענו: "מנצ'סטר סיטי, צ'לסי וריאל מדריד כנראה יושעו מהמפעל העונה. ביום שישי תתקיים ישיבת הנהלה של אופ"א שתהיה יוצאת דופן מאוד". כעת, הנימה השתנתה.
מוקדם יותר התייחס לעניין גם מנכ"ל פיפ"א ג'יאני אינפנטינו - עוד אחד שהשמיע טון מתון הרבה יותר משהתרגלנו אליו עד כה ביחס לסופר-ליג. "אנחנו יכולים רק לבטא את התנגדותנו ליצירת הסופר-ליג, במתכונת של מפעל סגור שמהווה התנתקות מהמוסדות הקיימים", התייחס אינפנטינו לסערת הימים האחרונים בכדורגל האירופי. בניגוד להצהרות הלוחמניות שהשמיעו ראשי אופ"א אתמול, אינפנטינו לא הצהיר על כל סנקציות שבכוונת הארגון לנקוט, למשל בנוגע למונדיאל בקטאר שנמצא תחת המטרייה שלו.
4 צפייה בגלריה
ג'יאני אינפנטינו
ג'יאני אינפנטינו
ג'יאני אינפנטינו
(צילום: רויטרס)
לאחר שאתמול ראש ממשלת אנגליה בוריס ג'ונסון גינה את המהלך שבו שש קבוצות פרמייר-ליג מובילות שיתפו פעולה עם יוזמת הקמת המפעל החדש, שרים בממשלת אנגליה התבטאו בעניין כשאמרו ש"יעשו כל שביכולתם כדי לחסום את המהלך החד-צדדי של המועדונים המדוברים".
גם ג'ונסון עצמו הוסיף ואמר שהממשלה תפעל כדי לא לאפשר את הקמת הסופר-ליג "באופן שבו היא מתוכננת כרגע", והוסיף כי הוא שותף לדאגתם של אוהדי הכדורגל. בפרמייר-ליג, מדובר בצ'לסי, ארסנל, טוטנהאם, שתי נציגות מנצ'סטר וליברפול.
באופן לא מפתיע הבעלים של פריז סן ז'רמן, נאסר אל-חלאיפי, התבטא נגד הקמת הסופר-ליג: "צריך להמשיך עם המודל הקיים של ליגת האלופות, האוהדים שלנו הם המרקם של הקבוצה".
4 צפייה בגלריה
פודן מתחבק עם גווארדיולה
פודן מתחבק עם גווארדיולה
פודן מתחבק עם גווארדיולה. ייהנו מההעפלה?
(צילום: EPA)
בינתיים, מאבקי הגרסאות והמלחמה על דעת הקהל נמשכת, כאשר הקבוצות עצמן מנסות לשדר שהמהלך הוא למעשה מאמץ חירום להציל את הכדורגל. פלורנטינו פרס, נשיא ריאל מדריד שנחשבת למנוע העיקרי מאחורי המהלך ומי שאמור לעמוד בראש הליגה, התראיין בספרד בפעם הראשונה בנושא, וטען שהמועדונים החליטו לנקוט בצעד הקיצוני "מפני שאנשים צעירים אינם מתעניינים יותר בענף".
הוא טען כי מדובר במהלכי חירום שמטרתם להציל את הכדורגל ושלא יהיה מדובר בליגה לעשירים בלבד. "לאופ"א יש מונופול", אמר, "הקבוצות הגדולות חייבות לעשות משהו כדי לצאת מהמשבר הכלכלי".
הקבוצות שהבטיחו מקומן בסופר-ליג

דיווח: צ'לסי ומנצ'סטר סיטי מתחרטות

בינתיים, עולים דיווחים גם על תנועה בכיוון ההפוך ועל כך שחלק מהקבוצות שחתמו על ההצטרפות למפעל, חזרו בהן וטוענות כי הפירסומים וההצהרות האחרונים אינם נאמנים למתכונת שעליה סוכם. "לא על זה חתמנו", צוטטו גורמים בשתיים מהקבוצות האנגליות, ומאוחר יותר נחשף כי מדובר במנצ'סטר סיטי ובצ'לסי, שעל פי הדיווחים חזרו "לשבת על הגדר" ביחסן למהלך.
בכל מקרה, מאמן מנצ'סטר סיטי, פפ גווארדיולה, מסתייג מהמפעל החדש. המאמן הספרדי של האלופה המיועדת של הפרמייר-ליג, דיבר במסיבת העיתונאים לפני משחק הליגה נגד אסטון וילה ונשאל כמובן על הנושא. "זה לא ספורט ברגע שאין קשר אמיתי בין מאמץ להצלחה.זה לא ספורטיבי ברגע שלהפסד אין משמעות. אמרתי כבר בעבר שאני בעד התחרות הכי קשה שיש וזה לא פייר שקבוצות יכולות להיאבק בצמרת אבל לא לקחת חלק במפעל הזה".
פורסם לראשונה: 07:37, 20.04.21