47 דקות לקח אתמול (שלישי) לבאיירן מינכן לכבוש רביעייה באולימפיקו בדרך ל-1:4 קליל על לאציו, במשחק הראשון מבין שניים בשמינית גמר הצ'מפיונס. זו הייתה עוד תצוגת תכלית של אלופת אירופה, שרשמה 14 ניצחונות ב-17 משחקי החוץ האחרונים שלה ולמעשה לא הפסידה ב-17 מפגשים רצופים מחוץ לביתה - שיא צ'מפיונס חדש.
אבל לא רק שיא אחד נשבר. זה היה, כמו שהבנתם, ניצחון שובר שיאים, שהבליט כמה שחקנים. הראשון, לפני כולם, הוא ג'מאל מוסיאלה, הכישרון האנגלי שגדל במחלקת הנוער של צ'לסי. הוא התכבד בשער השני במשחק והפך בגיל 17 ו-363 ימים לשחקן באיירן הצעיר ביותר שכובש בליגת האלופות. בנוסף, הוא גם האנגלי הצעיר ביותר שחוגג במשחק צ'מפיונס, הישג שהיה שייך קודם לכן לאלכס-אוקסלייד צ'מברליין מהקדנציה שלו בארסנל (בגיל 18 ו-44 ימים).
3 צפייה בגלריה
רוברט לבנדובסקי
רוברט לבנדובסקי
בדרך לשלב הבא. לבנדובסקי והחברים חוגגים
(צילום: gettyimages)
3 צפייה בגלריה
ג'מאל מוסיאלה
ג'מאל מוסיאלה
הדבר הגדול הבא. מוסיאלה
(צילום: EPA)
"ג'מאל היה כל כך נרגש, שכולנו יכולנו לחוש בזה", הודה בסיום לאון גורצקה. "הוא לא הספיק להרגיש את זה ופשוט זרק את עצמו למשחק. כולנו פשוט ניסינו לתת לו את החופש לשחק את הכדורגל שלו". גם מאמן באיירן, האנזי פליק החמיא לו: "היינו צריכים בדיוק שחקן כמוהו שיידע להחזיק את הכדור".
הטאלנט, אגב, עוד צריך להחליט באיזו נבחרת לשחק - אנגליה או גרמניה. "זו החלטה שלו", הוסיף גורצקה. "היא תתקבל אצלו ואני לא מאמין שתיקח הרבה זמן. אשמח כמובן אם הוא יבחר בגרמניה".
לילה שמוסיאלה אכן יזכור
קימיך בראש הרשימה
ג'ושוע קימיך, שבישל את השער השלישי במשחק, חגג גם הוא הישג יוצא דופן. הוא השחקן עם מספר הניצחונות הגבוה ביותר ב-50 המשחקים הראשונים שלו במפעל. יש לו 38 כאלו. די מטורף. גם רוברט לבנדובסקי רשם ציון דרך: הוא כבש את שערו ה-72 בצ'מפיונס (כבר בדקה התשיעית) ועקף את ראול האגדי. כעת יש רק שני שחקנים ברשימה לפניו: כריסטיאנו רונאלדו (134) ולאו מסי (119) כמובן.
"זה כמובן ערב טוב כשאתה כובש ארבעה שערים, ועוד במשחק חוץ", אמר לבנדובסקי, שנבחר גם למצטיין המשחק. "אולי לא היו לי כל כך הרבה הזדמנויות, אבל ניסיתי להגיע לעמדות הנכונות ובסך הכל השער המוקדם הזה היה חשוב".
3 צפייה בגלריה
רוברט לבנדובסקי וצ'ירו אימובילה
רוברט לבנדובסקי וצ'ירו אימובילה
לבנדובסקי מנסה לנחם את אימובילה
(צילום: AFP)
מנגד, בלאציו, איך לא, היו מתוסכלים והם כבר מבינים שמשחק הגומלין יהיה לפרוטוקול בלבד. "באיירן היא אלופת העולם, כנראה הקבוצה הטובה בתבל. הם בהחלט לא היו זקוקים לטעויות שלנו כדי שנקל עליהם עוד יותר", סיכם מאמן התכולים סימונה אינזאגי. שוער הקבוצה, פפה ריינה, הוסיף: "זה לילה רע. התכוננו אחרת. עכשיו, כמובן, אנחנו צריכים להגיב ולהמשיך את המומנטום שלנו בליגה".