2 צפייה בגלריה
מרסלו ביילסה
מרסלו ביילסה
ביילסה. הסתבכות מיותרת של לידס
(צילום: AFP)
השיימינג שניסתה לעשות לידס יונייטד באמצעות חשבון הטוויטר הרשמי של המועדון לכדורגלנית נבחרת אנגליה לשעבר ופרשנית אמזון פריים, קארן קרני, ממשיך להעסיק את בריטניה.
"גרדיאן" פרסם טור דעה של העיתונאית סוזן ווראק, שאחראית על כדורגל הנשים בעיתון הנחשב עם הכותרת: "איך לידס לא הבינו מה הולך לקרות כשהם סימנו אישה?".
הציוץ המדובר
בטור עצמו כתבה ווראק: "קרני אולי הייתה פזיזה בניסוח בו השתמשה, אבל אם נניח את המשפט בקונטקסט הנכון שלו, הכוונות שלה היו ברורות. היא הרעיפה מחמאות על סגנון המשחק של לידס כשטענה ששחקניה יכולים לכבוש במתפרצת נגד כל קבוצה, ומגיע להם קרדיט על כך".
כזכור, קרני דיברה לאחר הניצחון 0:5 של לידס על ווסט ברומיץ', ואמרה ששחקני לידס זכו למנוחה בעונה שעברה בעקבות הקורונה, מה שנתן להם אנרגיה לשלבים האחרונים של 2019/20, שבסיומה הם עלו לפרמייר-ליג אחרי 16 שנות היעדרות. בין דבריה ניתן להבין שהיא התכוונה להגיד שסגנון המשחק של המאמן מרסלו ביילסה מעייף מאוד את השחקנים, והפגרה הבלתי מתוכננת בעקבות הקורונה סייעה להם לנוח.
2 צפייה בגלריה
ראפיניה והחברים חוגגים
ראפיניה והחברים חוגגים
שחקני לידס חוגגים את הניצחון על ברומיץ'
(צילום: gettyimages)
כתגובה לידס צייצה בחשבון הטוויטר הרשמי שלה את הסרטון של קרני אומרת את הדברים, וכתבה: "הקורונה עזרה להם", לצד סמיילי עם המשפט: "וניצחו את הליגה בפער של 10 נקודות".
הציוץ הפך לוויראלי (2 מיליון צפיות ב-12 שעות) וגרר ביקורת רבה, בעיקר על רקע סקסיסטי. קרני עצמה הזכירה שספגה בעבר ביקורת אכזרית ברשתות החברתיות. שחקני עבר ופרשנים, בהם ריו פרדיננד ("צריך למחוק את הציוץ"), הגיבו לציוץ של לידס ואמרו שהוא "בטעם רע" וש"רק מנסים להביך פרשנית חרוצה".