שחקני נבחרת גרמניה הצטרפו אמש (חמישי) למחאה של שחקני נורבגיה נגד המונדיאל בקטאר. שחקני ההרכב שהביסו 0:3 את איסלנד עלו למגרש עם חולצות עם הכיתוב "זכויות אדם", במחאה על היחס לעובדים שבונים בקטאר את האצטדיונים ויתר התשתיות לקראת המונדיאל.
לאון גורצקה, שכבש את השער הראשון, אמר: "דיברנו על זה בתוך הנבחרת והחלטנו לעלות ככה. רצינו להעביר מסר ברור שאנחנו לא מתעלמים מהתנאים של העובדים בקטאר ואנחנו עומדים על הערכים שלנו". המאמן יוגי לב אמר: "השחקנים פעלו על דעת עצמם, אני לא הצעתי זאת. זה אמור להיות סימן לכך שזכויות אדם חשובות לנו - זה סימן טוב וחשוב מאוד".
2 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת גרמניה
שחקני נבחרת גרמניה
שחקני נבחרת גרמניה
(צילום: AP)
ארגון זכויות האדם אמנסטי שלח לפיפ"א מכתב בו דרש מהארגון להתערב בנעשה בקטאר: "על פיפ"א לדאוג לכך שהעובדים לא ייפגעו במהלך ארגון המונדיאל". תחקיר שנערך על ידי "הגרדיאן" הבריטי מצא כי למעלה מ-6,500 עובדים זרים מתו במהלך ההכנות למונדיאל בקטאר.
הגרמנים הצטרפו לנבחרת נורבגיה, שעלתה למשחק שלה ביום רביעי עם אותן חולצות. מספר מועדוני כדורגל במדינה ובהם גם רוזנבורג קראו להחרים את הטורניר בקטאר במידה שנורבגיה תעפיל אליו. פיפ"א בדרך כלל אוסרת על הפגנה פוליטית במגרשי הכדורגל, אך הודיעה שלא תעניש את שחקני נורבגיה בגלל שהיא "תומכת בחופש הביטוי של השחקנים", דבר שגרם גם לגרמניה להצטרף למחאה.
2 צפייה בגלריה
לאון גורצקה
לאון גורצקה
לאון גורצקה
(צילום: רויטרס)
קשר נבחרת נורבגיה, מרטין אודגור, אמר: "להרבה שחקנים אכפת מהמצב בקטאר. ההרגשה היא שאנחנו רוצים לעשות משהו כדי לתרום למחאה. רצינו להצהיר שאכפת לנו".
פורסם לראשונה: 09:56, 26.03.21