ארסנל ספגה ביקורת קשה ברחבי הממלכה לאחר שהודיעה על פיטורי 55 מאנשי המועדון, כאשר לא מעט מהביקורת הגיעה מאוהדי הקבוצה שלא הבינו את הסיבות למהלך בהתחשב בזה שהשחקנים קיצצו בשכר בשל הקורונה.
בהודעה שהוציאה הקבוצה נכתב: "בשנים האחרונות השקענו בהוספת אנשי צוות כדי להתקדם כמועדון, אבל אנחנו חייבים להתחשב בירידת ההכנסות ולצמצם את ההוצאות. לא לקחנו החלטות אלה בקלות דעת, וניסינו להיות רגישים ככל האפשר". על רקע הפיטורים הללו, ב"טלגרף" מדווחים כי הקפטן וכוכב הקבוצה פייר-אמריק אובמיאנג יאריך חוזה לשלוש שנים נוספות ואף יקבל העלאה במשכורת - מ-200 אלף פאונד בשבוע ל-250 אלף.
3 צפייה בגלריה
פייר אמריק אובמיאנג
פייר אמריק אובמיאנג
מגיע לו העלאה? פייר-אמריק אובמיאנג
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
אוהדי ארסנל
אוהדי ארסנל
אוהדי ארסנל
(צילום: רויטרס)
אגב, 55 האנשים שפוטרו מהווים 7.5 אחוז מעובדי המועדון ולפי ההערכות שפורסמו באנגליה, כל אחד מהם מרוויח 50 אלף פאונד לשנה, שזה חיסכון שנתי של 2.75 מיליון בשכר.
אחת הביקורות החריפות הגיעה ממגיש הטלוויזיה פירס מורגן, אוהד ארסנל מושבע: "יש לה בעלים מולטי-מיליארדר (סטן קרונקי שהונו מוערך ב-6.3 מיליארד פאונד) ואת מסוט אוזיל שמרוויח 350 אלף לשבוע בלי לשחק - זה לא מוסרי וזה לא מה שאני מצפה ממועדון עם מורשת כזו. החלטה מבישה". חשוב לציין שמכל שחקני הקבוצה, אוזיל הוא היחידי שלא הסכים לקצץ בשכרו וטען בזמנו כי רצה לדעת מה יהיה השימוש בכסף שייחסך.
3 צפייה בגלריה
מסוט אוזיל
מסוט אוזיל
מסוט אוזיל
(צילום: AFP)
בין אם ההחלטה להעלות את שכרו של אובמיאנג מוסרית או לא, מבחינה מקצועית אי אפשר להתווכח עם זה. בשבת האחרונה כבש צמד מול צ'לסי (1:2) בגמר הגביע האנגלי והביא לה תואר. בפרמייר-ליג סיים שני בטבלת הכובשים עם 22 שערים.