עומר אצילי אמנם חתם היום (ראשון) באופן רשמי באפואל ניקוסיה, אבל בקפריסין יש כאלו שממש לא אוהבים את ההגעה של הישראלי למדינה, ובארגוני הנשים המקומיים מתכוונים למחות נגד המהלך, זאת בשל פרשת "הכדורגלנים והקטינות" בה היה מעורב עם דור מיכה.
בראיון שנערך היום (ראשון) באולפן ynet עם מגדה זנון, חברה בארגוני זכויות נשים בקפריסין, היא טענה כי המעבר בעייתי ויהיו הפגנות נגד המהלך."אני יודעת שהוא חתם על חוזה מאוד רווחי", אמרה זנון והתייחסה לכך שלדעתה הפרשה הייתה צריכה להילקח בחשבון לפני שהשחקן סיכם בקבוצה: "אני חושבת שהנושא הזה של תקיפה מינית, בייחוד כשמעורב בו כדורגלן ובעקבות המקרה באיי נאפה בשנה שעברה, צריך לגרום לכך שינקטו במשנה זהירות".
1 צפייה בגלריה
עומר אצילי
עומר אצילי
עומר אצילי במדי אפואל
(צילום: האתר הרשמי של אפואל ניקוסיה)
"אני חושבת שאנחנו צריכים, בנוסף, להיזהר באופן שבו אנחנו משתמשים במילים. אני עוקבת אחרי המקרה מתחילתו, כשעלתה שאלת ההסכמה. אנשים צריכים להתחיל לבחון יותר מה המשמעות של הסכמה. אני מהוססת וקצת חוששת, כי לדעתי זה לא מהלך נכון, במיוחד כשזה מגיע מהקהילה שלי".
באשר לביקורת, הודתה כי היא אכן קיימת בקפריסין, אך לטעמה לא מספיק. "פנו אלינו מספר ארגוני נשים פמיניסטיים מישראל, אז כן נפעל לעשות משהו. בשנה שעברה המקרה שהיה פה יצא מכלל שליטה ואנחנו לא רוצים שדבר דומה יקרה עכשיו. הביקורת היא בהחלט לא מספקת פה, בהחלט לא".
מגדה הצהירה שארגוני הנשים לא מתכוונים לתת למעברו של אצילי לעבור בשקט: "משהו הולך לקרות. אנחנו לא יכולות להרשות, בייחוד בתור פמיניסטיות וכמי שמשתייכות לארגונים פמיניסטיים - לתת לזה לעבור מתחת לרדאר. חייבים להוציא את זה בקול רם יותר".
זנון אמרה לסיום: "מילים כמו 'הסכמה' משומשות נגד הנערות האלה, שלפי טענת הנאשמים, אמרו שהן לכאורה מעל גיל 16. הן מנגד טוענות שהן לא אמרו דבר כזה. ולכן, השאלה שבמרכז השיחה צריכה להשתנות".