רעידת אדמה בברצלונה: נשיא המועדון ז'וזפ מריה ברטומאו וחברי ההנהלה החליטו להתפטר בתום ישיבה מיוחדת שערכו לאור הצבעת אי האמון שהייתה אמורה להיות נגדם בשבוע הבא. ברטומיאו הטיל פצצה בהתפטרותו ואמר שברצלונה "מתכננת לשחק בסופר-ליג אירופית".
מי שבוודאי שמח מכך הוא לאו מסי, שלא מרוצה מהנעשה במועדון בלשון המעטה וכמעט עזב אותו בקיץ. מעניין לראות אם המהלך יגרום לו להישאר בקבוצה בה כיכב מ-2005 ואולי גם יסיים בה את הקריירה.
2 צפייה בגלריה
ז'וזפ מריה ברטומאו
ז'וזפ מריה ברטומאו
ז'וזפ מריה ברטומאו
(צילום: EPA)
"זאת הייתה החלטה קשה מאוד", אמר ברטומאו, "קיבלנו אותה פה אחד ובצורה מקובלת. הדבר הכי קל אחרי ההפסד לבאיירן מינכן בליגת האלופות היה להתפטר, אבל לא יכולנו להשאיר את המועדון במצב כזה". ברטומאו אף חשף כי ברצלונה וקבוצות אחרות מתכננות להקים ליגה אירופית חדשה: "הבענו את הסכמתנו לשחק במפעל, כמו כן גם באליפות העולם החדשה למועדונים. דבר שיעזור למועדון מבחינה כלכלית". הליגה שברטומאו דיבר עליה היא ככל הנראה ליגה סגורה של 18 קבוצות עילית באירופה, שתשוחק במקביל לליגות המקומיות.
"אמרו שלקחנו החלטות ממניעים לא מקצועיים, זה לא נכון והופץ ע"י אנשים עם אינטרס", אמר הנשיא לשעבר, "תמיד הייתי בעד ביקורת ואמרתי שזה עושה אותנו חזקים וטובים יותר, אבל היו דברים שעברו את הגבול. איימו עליי ועל משפחתי".
2 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
יישאר כעת? לאו מסי
(צילום: רויטרס)
רק אתמול הודיע ברטומאו שהוא לא מתכוון להתפטר ואמר כי כלל לא שקל זאת. הנשיא שלח אתמול מכתב לשלטונות המקומיים בקטלוניה ובו ביקש לדחות את מועד הצבעת אי האמון המתוכננת נגדו. בהנהלת ברצלונה טענו כי כינוס הישיבה במתכונת הנוכחית נוגד את מדיניות הממשלה במלחמה נגד נגיף הקורונה, וכי לא ראוי לערוך את ההצבעה באמצעות הזום. בקשתו של ברטומאו נדחתה.
"ביקשנו מהרשויות לדחות את הצבעת אי האמון ל-15 ו-16 בנובמבר ונתקלנו בתשובה שלילית", אמר ברטומאו. "ממשלת קטאלוניה לא כיבדה את בקשתנו להתכונן להצבעת אי האמון. אני מכבד את 20,000 החברים שחתמו על הבקשה לכנס הצבעת אי אמון ואף אחד לא ניסה למנוע זאת מהם".
על המשבר עם מסי הוסיף: "לא רציתי להיכנס לעימות תקשורתי מולו ולכן לא דיברתי בנושא. האשימו אותי שאני מנסה לדחוק אותו החוצה ממניעים כלכליים, אבל תמיד הגנתי על האינטרס של המועדון. רוצים שהוא יפרוש פה".
ברטומאו נבחר לנשיא המועדון ביולי 2015, אחרי שגבר בבחירות סוערות על ז’ואן לפורטה. בחירתו לתפקיד לוותה בחשש רב על ידי חלק גדול מאוהדי ברצלונה, ונראה שהחשש היה מוצדק כשלדעת רבים מדובר בנשיא ובהנהלה הגרועים בתולדות המועדון. מבחינת תוצאות, השיא כמובן היה התבוסה 8:2 לבאיירן מינכן בטורניר ליגת האלופות בעונה שעברה, שהסתיימה ללא אף תואר.
פורסם לראשונה: 21:20, 27.10.20