כשבראש של פריז סן ז'רמן וברצלונה נמצא ה"רמונטדה" של הקטאלנים לפני ארבע שנים באותו שלב, שתי הקבוצות ייפגשו מחר (רביעי, 22:00) לגומלין המרתק כשהצרפתים מחזיקים ביתרון 1:4 מהמaje בקאמפ נואו.
שני הבדלים עיקריים מצמד המשחקים ב-2017: קודם כל התוצאה במפגש הראשון (0:4) והמיקום של הגומלין - מחר בפארק דה פראנס, ולפני ארבע שנים בקאמפ נואו.
3 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה בורח מג'רארד פיקה
קיליאן אמבאפה בורח מג'רארד פיקה
אמבאפה בורח לפיקה במשחק הראשון
(צילום: AFP)
"לכל משחק יש את סיפור החיים שלו", אמר מאמן ברצלונה, רונלד קומאן, במסיבת העיתונאים לקראת הגומלין: "הכל תלוי בצורה שבה נפתח את המשחק, והאנרגיות שנבוא איתן כדי להקשות עליהם. זה גם תלוי מאוד ביעילות שלנו. פ.ס.ז' הראתה יעילות משלה במשחק הראשון, אבל אנחנו גם קבוצה שמגיעה למצבי כיבוש. אם נהיה בשיא היעילות שלנו, הכל אפשרי".
דווקא אחרי התבוסה הקשה לפריז במשחק הראשון, ברצלונה הצליחה להיכנס למומנטום חיובי עם הדחת סביליה בחצי גמר גביע המלך ותוצאות טובות גם בליגה. "זה נתן לנו ביטחון", סיפר קומאן על הקאמבק נגד סביליה, בו חזרו מפיגור 2:0 במשחק הראשון בחצי גמר הגביע ל-0:3. "אי אפשר להשוות את הקאמבק הזה שלנו למה שיהיה נגד פריז כי הפיגור הוא שונה".
3 צפייה בגלריה
רונלד קומאן
רונלד קומאן
קומאן. "הכל תלוי בצורה שנפתח את המשחק"
(צילום: EPA)
המאמן ההולנדי התייחס לבעיית הפציעות בסגל שלו לאורך כל העונה: "לא היה לנו משחק אחד ששיחקנו בסגל מלא. היה לנו מזל רע עם הבלמים שלנו, זאת האמת. מצד שני אנחנו לא מסתמכים על שחקן אחד או שניים. אנחנו קבוצה חזקה וננסה שוב להראות את זה. יש לי כבר את ההרכב בראש. עם הסגל שיש לנו, אנחנו יכול לשחק בכל שיטת משחק".
למרות היתרון הגדול, מאמן פריז, מאוריסיו פוצ'טינו, לא נח על זרי הדפנה, וזוכר שקבוצתו החלה את המשחק בקאמפ נואו בפיגור 1:0 משער של לאו מסי: "הדרך שבא נכנס למשחק תהיה קריטית, אבל זה תופס לשתי הקבוצות. נצטרך להישאר מפוקסים במשך 90 דקות, אנחנו רוצים לעלות לשלב הבא אחרי ניצחון. יש לנו כבוד גדול לברצלונה, אנחנו יודעים שזה יהיה משחק קשה, ונצטרך לשחק כמו ששיחקנו נגדם במפגש הראשון כדי להעפיל".
3 צפייה בגלריה
מאוריסיו פוצ'טינו
מאוריסיו פוצ'טינו
פוצ'טינו. "יודעים שיהיה משחק קשה"
(צילום: AFP)
המאמן הארגנטיני סיפר על תוכנית המשחק שלו: "הדבר הכי חשוב בכדורגל זה להיות אופטימי, ולהשפיע על האחרים שיהיו גם כן אופטימיים. נבוא לתקוף ולנצח. ככה התכוננו למשחק, ועל זה דיברנו בינינו".
השוער קיילור נבאס הוסיף: "כולם רוצים לשחק במשחקים מהסוג הזה. יש לנו שחקנים עם הרבה מוטיבציה וביטחון, ונעשה הכל כדי להימנע מסיטואציה שבה הם יהיו ביתרון עלינו. השגנו תוצאה טובה מאוד במשחק הראשון, וברור לנו שנצטרך להתאמץ כדי לעבור לשלב הבא".