ג'וזפ מריה ברטומאו נשאר בשלב זה בתפקידו כנשיא ברצלונה. במהלך היממה האחרונה צצו לא מעט דיווחים, לפיהם הנשיא יודיע על התפטרותו, לאור הסיכויים שיודח בהצבעת אי האמון המתוכננת כרגע לשבוע הבא. בסופו של דבר הוא בחר כאמור שלא לעשות זאת.
"ביקשנו מהרשויות לדחות את ההצבעה ל-15 וה-16 בנובמבר ונתקלנו בתשובה שלילית", הודה ברטומאו. "ממשלת קטאלוניה לא כיבדה את בקשתנו להתכונן להצבעת אי האמון. אני מכבד את 20,000 החברים שחתמו על הבקשה לכנס הצבעת אי אמון ואף אחד לא ניסה למנוע זאת מהם. בשום שלב לא שקלתי להתפטר".
2 צפייה בגלריה
ג'וספ מריה ברתומאו
ג'וספ מריה ברתומאו
ג'וספ מריה ברטומאו. נשאר בינתיים
(צילום: EPA)
הנשיא בעל המעמד המעורער שלח הבוקר (שני) מכתב לשלטונות המקומיים בקטאלוניה, ובו ביקש לדחות את מועד ההצבעה. בהנהלת ברצלונה טענו כי כינוס הישיבה במתכונת הנוכחית נוגדת את מדיניות הממשלה במלחמה נגד נגיף הקורונה, וכי לא ראוי לערוך את ההצבעה באמצעות הזום. בקשתו של ברטומאו נדחתה.
על המשבר עם מסי: "לא רציתי להיכנס לעימות תקשורתי מולו ולכן לא דיברתי בנושא. האשימו אותי שאני מנסה לדחוק אותו החוצה ממניעים כלכליים, אבל תמיד הגנתי על האינטרס של המועדון. רוצים שהוא יפרוש פה".
בנושא מינוי קומאן: "שאלת המאמן הייתה דחופה בסיום העונה שעברה ולכן חיפשתי מישהו כמוהו שכבר מכיר את המועדון". המצב הכלכלי: "הקורונה משפיעה על כולנו. הקיצוץ בשכר היה בין המטרות העיקריות שלנו ואני מודה לשחקנים על שיתוף הפעולה בנושא.
ברטומאו דיבר גם על אירועי הקלאסיקו: "יש בידי מידע שיש הקלטה של הקוון במהלך העימות בין קלמון לנגלה וסרחיו ראמוס. נבדוק את החומר ונגן על המועדון. פנדל שלא היה שינה את המשחק".
2 צפייה בגלריה
VAR
VAR
תלונות על השיפוט בקלאסיקו
(צילום: גטי אימג'ס)
הדובר, ג'וספ ויווס, שפתח את מסיבת העיתונאים דיבר בתחילה על המצב הכלכלי של המועדון. הוא הודה שברצלונה מחפשת שותף אסטרטגי שיעזור לה להתמודד עם האתגרים בתקופת הקורונה, ואישר שלמרות הכל המועדון סיים את העונה ברווח מינורי. ויווס דיבר גם על האפשרות שהקהל יחזור: "אנחנו מקווים שבפברואר נוכל לפתוח את קאמפ-נואו ולאכלס 25 אחוז מתכולת האצטדיון, ובמאי להגיע כבר ל-50 אחוז". הוא גם התייחס לאכזבה ממערכת ה-VAR וכינה אותה: "לא הוגנת".
ברטומאו וההנהלה הנוכחית של ברצלונה ספגו ביקורות רבות לנוכח התנהלות המועדון בשנים האחרונות. הנשיא הותקף בעיקר אחרי התבוסה 8:2 לבאיירן מינכן ברבע גמר ליגת האלופות בעונה שעברה. כמו כן פורסם שיחסיו עם לאו מסי מתוחים וזאת אחת הסיבות שהפרעוש דרש לעזוב במהלך הקיץ. ברצלונה גם פתחה רע מאוד את העונה הנוכחית והצליחה להשיג 7 נקודות בלבד בחמישה מחזורים, כולל הפסד 3:1 כואב לריאל מדריד בקאמפ-נואו רק ביום שבת האחרון.