הרשויות בגרמניה אוסרות על כניסת מבקרים למדינה מאזורים שנפגעו על ידי מוטציות של נגיף הקורונה עד ה-17 בפברואר, תקנה שצפויה למנוע מליברפול את האפשרות לנחות במדינה לקראת המשחק הראשון מול לייפציג במסגרת שמינית גמר ליגת האלופות, שאמור להתקיים יום אחד קודם לכן.
למעשה, באופן רשמי מי שכן יוכל להגיע למשחק הוא מאמן ליברפול יורגן קלופ, כי ממשלת גרמניה החריגה מהתקנה אזרחים גרמנים ותושבי גרמניה, אך זה חסר משמעות שכן הקבוצה שלו לא תוכל להגיע איתו מאזור מרסיסייד שנפגע על ידי המוטציה הבריטית.
2 צפייה בגלריה
מאנה והחברים חוגגים
מאנה והחברים חוגגים
שחקני ליברפול. באופ"א מחפשים לאלתר פיתרון
(צילום: AP)
התקנה המדוברת נכנסה לתוקף בשבת האחרונה והרשויות כבר אישרו שלא תהיה שום חריגה במקרה של ליברפול. "אין בהוראות המיוחדות למלחמה בקורונה שום החרגה לאתלטים מקצועיים, וקבוצת רדבול לייפציג עודכנה שהמקרה המדובר לא מתאים לשום החרגה שנקבעה לתקנה".
מאופ"א נמסר שהארגון נמצא בשיחות מול המועדון הגרמני ומול השלטונות במדינה בחיפוש אחר פתרון. הארגון שינה לאחרונה את הכללים של שמינית הגמר באופן שמאפשר החלפת ביתיות על ידי המועדונים, כך שייתכן וזו תהיה ההחלטה בסופו של דבר.
2 צפייה בגלריה
קלופ כועס
קלופ כועס
קלופ. הוא דווקא מוחרג מהתקנה
(צילום: EPA)
אפשרויות נוספות הן העברת המשחק למגרש ניטראלי וישנה אפילו אפשרות של קיום משחק אחד במקום שניים. רק היום הודיעה אופ"א שהמפגש הכפול בין בנפיקה לארסנל בשלב 32 האחרונות יתקיים יהפוך למשחק בודד במגרש ניטראלי בשל הקשחת תקנות הקורונה בבריטניה.