מדהים. מטורף. הזוי. תמחקו אתם את המילה המיותרת אחרי ה-7:2 הדמיוני שחטפה ליברפול אתמול (ראשון) מאסטון וילה במחזור הרביעי בפרמייר-ליג. ואכן, תוצאה דמיונית שאף אחד, כולל שחקני ואוהדי וילה, לא חלמו על כך לפני המשחק.
עד כמה התבוסה הזו של ליברפול היא היסטורית? זו השביעייה הראשונה שהאדומים סופגים מאז אפריל 1963 (אז זה היה 7:2 לטוטנהאם). הפעם האחרונה שאלופה מכהנת באנגליה ספגה שביעייה הייתה כמעט לפני 70 שנה - אי שם ב-1953, אז ארסנל הפסידה 7:1 לסנדרלנד. תוסיפו לזה שמדובר בפעם הרביעית בלבד אי פעם שליברפול סופגת חמישייה ומעלה בפרמייר-ליג. הפעם האחרונה הייתה מול מנצ'סטר סיטי בספטמבר 2017 (5:0). מדהים.
4 צפייה בגלריה
ליברפול
ליברפול
שחקני ליברפול בהלם, אתמול אחרי השביעייה
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
קלופ
קלופ
"לא הופעה מרושלת, היינו גרועים". קלופ
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
ליברפול, אסטון וילה
ליברפול, אסטון וילה
לוח התוצאות לא משקר
(צילום: AFP)
"איבדנו את הראש", הודה מנג'ר ליברפול, יורגן קלופ, בסיום. "אני לא בטוח שאני יכול להסביר מה קרה, אבל אני יכול להגיד מה ראיתי. היינו צריכים להגן טוב יותר. הם טסו, ואנחנו עשינו הערב את כל מה שאסור לעשות בכדורגל".
בשבוע שעבר מול ארסנל קרא רוי קין להופעה של ליברפול "רשלנית" וקלופ התעצבן, הפעם הגרמני הסכים עם פרשן סקיי: "הפעם זו לא הייתה הופעה רשלנית, אלא פשוט גרועה. לא היה רגע אחד שאפשר לשים את האצבע עליו, עשינו שטויות בלי הפסקה וכל זה במשחק אחד. נצטרך להתניע את כל העסק מחדש".
4 צפייה בגלריה
ואן דייק
ואן דייק
"היה צריך לקחת מנהיגות". ואן דייק
(צילום: רויטרס)
גם וירג'יל ואן דייק הסכים עם מאמנו: "לא היינו טובים מההתחלה ועד הסוף. לא היינו צריכים לחטוף את השערים שספגנו, וגם בהתקפה היינו רעים. אנחנו מאוכזבים. לא היינו צריכים להפסיד בצורה הזאת. אנחנו צריכים להישאר מאוחדים ולוודא שדבר כזה לא יקרה שוב".
בדומה להופעה המבישה של מנצ'סטר יונייטד, פרשני סקיי קטלו גם את ליברפול. שחקנה לשעבר של ליברפול, ג'יימי קארגר, היה בהלם: "לא האמנתי למה שאני רואה. זה היה נראה כאילו ליברפול הקריבה את המשחק. לא אהבתי את הצורה שבה הם שיחקו למעלה. הם קיוו להשיג את הכדור, אבל זה שטויות. אתה תמיד צריך להיות מוכן לחזור במקרה של איבודים".
קראגר העביר ביקורת על ואן דייק: "הוא היה צריך לקחת מנהיגות ולסדר את משחק ההגנה. אני חושב שאנחנו צריכים עוד כמה שבועות כדי להבין האם זה חד פעמי".
בווילה, מנגד, כמובן חגגו את הניצחון המטורף. אולי ווטקינס, שנבחר לאיש המשחק, כבש את שעריו הראשונים בפרמייר-ליג בקריירה. אה כן, זה היה שלושער. "אני חושב שכשהשער הראשון נכנס צבטתי את עצמי כדי לראות שלא חלמתי", צחק. "מאושר שהצלחתי לתרום ושניצחנו. זה לא ייאמן שכבשתי שלושער, אבל ייתכן שיכולתי והייתי אפילו צריך להבקיע יותר מהמצבים שהיו לי".