אין שחקן או שחקנית בעולם שלא רוצה להיכלל ברשימת 11 הטובים בעולם של פיפ"א, בטקס המסורתי והנוצץ שנערך מדי שנה - כמו גם אתמול - בציריך. ויש את היוצאת מהכלל, או אם תרצו את מייגן ראפינו, אחת השחקניות הגדולות בכל הזמנים, שנכללה אתמול בנבחרת השנה של כדורגל הנשים העולמי, אבל טענה: "זה לא באמת מגיע לי".
ראפינו פרסמה פוסט ארוך בפייסבוק והודתה כי הופתעה מהבחירה שלה, בשל העובדה שלא שיחקה מאז חודש מרץ. את האמת, טיעון ראוי. יש לציין כי את הבחירה לרשימה ביצעו השחקניות עצמן, מכל הנבחרות ברחבי העולם. "ברור לי שזה כבוד גדול שזכיתי להכרה כזו. יחד עם זאת, הופתעתי שבכלל עמדתי בקריטריונים לבחירה מכיוון שלא שיחקתי מאז חודש מרץ. 2021, הנה אני באה!".
2 צפייה בגלריה
מייגן רפינו
מייגן רפינו
הופתעה מהבחירה. ראפינו
(צילום: AFP)
הפוסט של ראפינו
ראפינו הסבירה שפרסמה את הפוסט כדי שיכירו עוד שחקניות ברחבי העולם. "יש לנו עוד כל כך הרבה שחקניות פנומנליות, וכולנו צריכים לעשות מה שאנחנו יכולים כדי שיכירו אותן", המשיכה באותו פוסט. "העובדה שנבחרתי שוב שופכת אור על העובדה שכדי לדחוף את המשחק שלנו קדימה אנחנו צריכים להמשיך ולהשקיע בכדורגל הנשים. כדי לתת ליותר שחקניות את האפשרות להיראות בטלוויזיה במדינות שלהן ובכלל בעולם, בזמן שהם משחקן בקבוצה או נבחרת".
ברזומה של ראפינו (35) שתי זכיות בגביע העולם עם נבחרת ארה"ב (2015 ו-2019), מדליית זהב אולימפית (2012) והיותה השחקנית השנייה בהיסטוריה שזוכה בכדור הזהב של פיפ"א. יש לה 52 שערים ב-168 הופעות במדי הפסים והכוכבים וסימן ההיכר שלה הוא בעיקר שיערה הוורוד בצבע לבנדר, למען מודעות לסרטן השד.
2 צפייה בגלריה
(צילום: getty images)
ראפינו ידועה בהיותה לוחמת צדק חברתית ורק לאחרונה התארסה לבת זוגה, הכדורסלנית סו בירד, כוכבת סיאטל סטורם מה-WNBA. בריאיון ל-USA TODAY סיפרה כי עשתה זאת בתזמון הזה "כדי לחזק ספורטאים אחרים שנמצאים בארון ולעודד אותם ללכת בעקבותיי". היא עד היום דוברת ופעילה בארגוני ספורט להט"בים ביניהם GLSEN, ומ-2013 כשגרירה של Athlete Ally - המתמקד בהפסקת הומופוביה וטרנספוביה בספורט.