ניימאר אמנם כבש שלושער בניצחון 2:4 על פרו במוקדמות המונדיאל, אבל כמעט כמו תמיד סופג אש. הפעם ממגן פרו קרלוס סמבראנו, שהורחק במהלך המשחק לאחר שפגע ברישרליסון.
"ניימאר הוא אחד השחקנים הטובים בעולם", אמר המגן שמשחק בבוקה ג'וניורס, "אבל בשבילי הוא ליצן גדול. הוא נפל הרבה פעמים ברחבה ובסוף קיבל שני פנדלים שלא הגיעו לו. הוא מודע היטב למה שהוא עושה".
2 צפייה בגלריה
קרלוס סמבראנו מכשיל את ניימאר
קרלוס סמבראנו מכשיל את ניימאר
קרלוס סמבראנו מכשיל את ניימאר
(צילום: EPA)
2 צפייה בגלריה
קרלוס סמבראנו מקבל אדום
קרלוס סמבראנו מקבל אדום
ורואה אדום
(צילום: AFP)
לסמבראנו היו הרבה טענות כלפי השיפוט: "כל פאול לטובת ברזיל זכה לטיפול של ה-VAR וכל טענה שלהם נבדקה לעומק, אנחנו לא קיבלנו את אותו היחס מהשופט, שלא הלך לבדוק ב-VAR אחרי שביקשנו ממנו". לעומת זאת, הוא התנצל על הפגיעה ברישרליסון: "זה לא היה בכוונה, לא ראיתי אותו מגיע. ביקשתי ממנו סליחה והוא קיבל את זה".
ההתאחדות הפרואנית הגישה תלונה נגד שופט המשחק בטענה שהוא היה "מוטה", בעוד ההתאחדות הדרום-אמריקנית טוענת שהחלטותיו של השופט במהלך המשחק היו מוצדקות, ולברזיל אכן הגיעו שני פנדלים, אותם ניימאר כבש. פרו חשה שהיא נשדדה לאחר שאיבדה את היתרון פעמיים.
ברזיל מבחינתה מסיימת את חלון המשחקים הנוכחי כשהיא מסופקת מאוד מהיכולת שלה. הסלסאו הביסו 0:5 את בוליביה, ניצחו כאמור 2:4 את פרו, ומובילים את הבית הדרום אמריקני. בעוד כחודש ישחקו נגד ונצואלה.