הכדורגל האירופי בדרך לרעידת אדמה. אופ"א צפויה להודיע מחר על הפורמט החדש של ליגת האלופות, אבל ב"מארקה" מדווחים היום (ראשון) כי הקבוצות הגדולות של אירופה, בראשות ריאל מדריד ומנצ'סטר יונייטד, יכריזו באופן מיידי על הקמת סופר-ליג, שתצא לדרך ב-2022.
המטרה הראשונית היא לשכנע את המועדונים שהדבר לא יפגע בליגות המקומיות, אלא להחליף את המפעלים האירופים של אופ"א (ליגת האלופות והליגה האירופית). הליגה החדשה תוכרע בשיטת נוקאאוט וצפויה להכניס למנצחת מאות מיליוני דולרים, לעומת 30-50 מיליון שכרגע גורפת הזוכה בצ'מפיונס.
4 צפייה בגלריה
טוני קרוס חוגג בקלאסיקו
טוני קרוס חוגג בקלאסיקו
ריאל מול ברצלונה בקלאסיקו. בקרוב בסופר-ליג?
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים
שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים
דוחפת למהלך. מנצ'סטר יונייטד
(צילום: רויטרס)
ההכרזה צפויה לכלול 12 קבוצות שיפרשו מליגת האלופות: שלוש מספרד (ריאל מדריד, ברצלונה ואתלטיקו), שלוש מאיטליה (מילאן, אינטר ויובנטוס) ובעיקר שש מאנגליה (מנצ'סטר יונייטד, מנצ'סטר סיטי, צ'לסי, ליברפול, טוטנהאם וארסנל). ב"טיימס" הבריטי חשפו עוד בשעות הצהריים כי חמש קבוצות אנגליות כבר חתמו על מסמך לפיו הם יצטרפו לסופר-ליג לכשתקום.
זאת לא הפעם הראשונה שקבוצות העילית באירופה רוצות להקים ליגה סגורה משלהן, בדומה ליורוליג בכדורסל. ב"טלגרף" הבריטי נכתב לפני חודשיים כי אופ"א מודעת לכך ואף שוקלת להגדיל בעתיד את ליגת האלופות ל-36 קבוצות ולתת עוד נציגות לליגות הגדולות.
4 צפייה בגלריה
פליק והגביע
פליק והגביע
באיירן מינכן לא תהיה בליגה החדשה?
(צילום: רויטרס)
ב-2018 נחשף ב"דר שפיגל" כי באיירן מינכן הובילה הקמה של סופר-ליג אירופית עם 17 קבוצות נוספות. לפי התיכנון, הקבוצות המשתתפות היו אמורות לפרוש מהליגות שלהן ולשחק שלוש פעמים בשבוע בליגה החדשה, מה שיגדיל משמעותית את ההכנסות שלהן. הדבר לא יצא לפועל.

סנקציות כנגד "המורדות"

באופ"א לא נשארו חייבים והוציאו הודעה תקיפה במיוחד, בשיתוף ההתאחדויות ומינהלות הליגה של המדינות המדוברות. "הגופים המדוברים ויחד איתם פיפ"א ויתר ההתאחדויות החברות באופ"א יישארו מאוחדים במאמץ לעצור את הפרויקט האנוכי הזה", נכתב בהודעה.
על הסנקציות: "המועדונים שייקחו חלק במפעל שכזה יושעו מכל מפעל אחר, אירופי, מקומי או עולמי ומשחקני הקבוצות תישלל הזכות לייצג את הנבחרת הלאומית שלהם. אנו מודים לכל המועדונים ובעיקר אלו בגרמניה וצרפת שסירבו לקחת חלק ביוזמה הזו. אנו קוראים לכל אוהבי הענף להצטרף אלינו במאבק".
4 צפייה בגלריה
הגרלת שמינית גמר ליגת האלופות
הגרלת שמינית גמר ליגת האלופות
באופ"א יצאו למאבק
(צילום: AFP)
במינהלת הפרמייר-ליג שצפויה לספוג מכה קשה אם הליגה החדשה אכן תצא לפועל מיהרו להוציא הודעת גינוי בה נכתב בין היתר: "אנו מגנים כל הצעה שתפגע בתחרויות וברוח הספורט שהם הלב של פירמידת הכדורגל האירופית והמקומית".
עוד נכתב: "אוהדים באנגליה ובאירופה חולמים על כך שקבוצתם תטפס מעלה ותתמודד מול הטובות ביותר. ליגה כזו תהרוס להם את החלום. אנו ניאבק לצד ההתאחדות וגורמים נוספים כדי לשמור על כבודו של הכדורגל האנגלי וטובת הכדורגל כולו".