7 שנים, 89 חודשים, 389 שבועות, או אם תרצו 2,723 ימים חלפו מאז גארת' בייל כבש במדים הלבנים של טוטנהאם. אתמול (ראשון), ב-1:2 על ברייטון, זה שוב קרה. הוולשי, שהגיע מריאל מדריד, סיפק את שער הניצחון - הראשון שלו בפרמייר-ליג מאז עונת 2012/13, ששלח את הספרס למקום השני בטבלה.
"זו הרגשה נהדרת", הודה בייל בסיום. "התאקלמתי כאן ישר והשחקנים התייחסו אלי נהדר. כיף לחזור ולשחק כדורגל, בטח במועדון גדול כמו טוטנהאם. נכון, לא כבשתי מאז חודש ינואר האחרון, אבל זה בגלל ששיחקתי רק חמש פעמים. זה נשמע נורא כשסופרים חודשים".
4 צפייה בגלריה
גארת' בייל
גארת' בייל
בייל חוגג עם החברים. ברוך השב
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
גארת' בייל
גארת' בייל
מוריניו ידע לעקוץ את ריאל
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
גארת' בייל
גארת' בייל
שבע שנים מאז השער האחרון בפרמייר-ליג. בייל
(צילום: EPA)
מי שחגג כמו שרק הוא יודע היה, איך לא, מנג'ר טוטנהאם ז'וזה מוריניו. 'המיוחד' נשאל בסיום על השער של בייל ודאג לעקוץ את האקסית: "כשיהיו לי חמש דקות, אלך לאינטרנט ואבדוק מה אמרו באתר של ריאל מדריד". על ההופעה של הוולשי, הוסיף: "כמובן שאני מרוצה ממנו, הוא היה ראוי לזה. הוא יודע כמה הוא חשוב לנו ואנחנו יודעים כמה אנחנו חשובים לו".
מוריניו הוסיף: "גארת' הרגיש בתחילת הדרך לא נוח, תהליך האימון היה קשה והגוף שלו קצת סבל, אבל נתנו לו את מה שהוא צריך בכללותו. אני מדבר על הרופאים שלנו, על העוזרים שלי ועל השחקנים האחרים. אני מאוד שמח שהוא כבש את שער הניצחון הזה".
4 צפייה בגלריה
גארת' בייל
גארת' בייל
כך זה נראה אחרי הנגיחה של בייל
(צילום: AFP)
עוד אחד שהחמיא לבייל היה פרשן BBC, חלוץ העבר פיטר קראוץ', ששיחק יחד עם בייל בקדנציה הראשונה שלו בטוטנהאם. "הוא בהחלט שיפר את משחק הראש שלו. זה לא היה כך, כששיחקתי איתו. הוא הפך לשחקן ברמה עולמית ועבד על המשחק שלו בריאל מדריד. אתה מסתכל על מישהו כמו כריסטיאנו רונאלדו, ורואה שאתה יכול להיות חלוץ מטרה ולהוסיף עוד 10-15 שערים מנגיחות. בייל בהחלט שחקן אחר עכשיו מאשר זה שעבר בזמנו לריאל".
במשחק היו עוד כמה אירועים מעניינים. השער ה-149 בפרמייר-ליג של הארי קיין (וה-199 בקריירה), שטיפס למקום העשירי בטבלת כובשי כל הזמנים בליגה האנגלית והשוויון השנוי במחלוקת של טאריק למפטי מברייטון (אחרי ספק עבירה לפני כן), שאושר לבסוף על ידי השופט גרהאם סקוט. "יש אירועים שאתה צריך לשופטים להסביר אותם", כעס מוריניו. "אני מעדיף לא לדבר על זה. הייתה לו הזדמנות לראות את המהלך, כמו שאני צפיתי בו על הספסל באייפד".