העונה הנוכחית הפכה לקטסטרופה עבור יובנטוס. לא רק שהיא הודחה מליגת האלופות על ידי פורטו בשלב שמינית הגמר, היא גם עומדת לאבד את תואר האליפות בסרייה א' לראשונה מאז 2012.
ההפסד המביך האחרון, 1:0 בבית לבנוונטו, הותיר את הביאנקונרי במקום הרביעי בלבד, במרחק של 10 נקודות מהמוליכה אינטר. בעקבות הכישלונות האחרונים החלו הספקולציות סביב כריסטיאנו רונאלדו. פרשנים רבים סבורים שהכוכב הפורטוגלי לא ימשיך במועדון בעונה הבאה, למרות שהסיכויים שיחזור לריאל מדריד קלושים.
7 צפייה בגלריה
אנדראה פירלו
אנדראה פירלו
אנדראה פירלו. חוסר הניסיון היה בעוכריו
(צילום: רויטרס)
אבל אם רונאלדו כבר השיג את הכל בקריירה וישאף לכל תואר אפשרי בכל קבוצה בה ישחק, מי שצפוי להיפגע יותר מכולם מהנפילה הגדולה הוא המאמן אנדראה פירלו. כשהוא להט על המגרש כשחקן הוא זכה לכינויים כמו "הארכיטקט", "מוצרט" ו"הפרופסור", אבל כמאמן - כל מה שניסה לעשות בעונה הראשונה שלו לא הצליח.
בתחילת העונה מונה פירלו לתפקיד. כמאמן בתחילת דרכו, הוא בכלל אמור היה לאמן את הקבוצה הצעירה של המועדון, אבל זכה לקידום מהיר אחרי שקודמו בתפקיד מאוריציו סארי נזרק בעקבות ההדחה על ידי ליון בשמינית גמר הצ'מפיונס.
7 צפייה בגלריה
רונאלדו מאוכזב
רונאלדו מאוכזב
רונאלדו מאוכזב בהפסד לבנוונטו
(צילום: gettyimages)
כאחד מכוכבי יובה לשעבר נראה פירלו כמאמן מבטיח, אבל כעת צפוי להיזכר כמי שבמשמרת שלו איבדה הגברת הזקנה את ההגמוניה באיטליה. הדבר בהחלט עלול לפגוע בקריירת האימון שלו, למרות שחוסר הניסיון קצת מנקה ממנו את האשמה.
אם מגמת הנסיגה תימשך, החשש הגדול במועדון הוא שיובנטוס אף תאבד את מקומה בליגת האלופות בעונה הבאה. כפי הנראה רונאלדו וחבריו לא יאפשרו לביזיון שכזה להתרחש, אבל הצפי הוא שהמאמן שמעמדו מעורער לא ימשיך בעונה הבאה, ויתכן שיפוטר עוד לפני תום העונה הנוכחית.
יובנטוס יכולה עדיין לזכות העונה בתואר - הגביע האיטלקי, שכן מצפה לה ב-19 במאי עימות מכריע מול אטאלנטה בגמר. אבל גם אם היא תניף את הגביע, תמונת הניצחון הזו לא תהיה מושלמת ובטח לא משכנעת. כולם רק יזכרו את הכישלון מול פורטו ואיבוד התואר הצפוי בליגה.
בשל כך הוזכרו שמותיהם של כמה מועמדים להחליף את פירלו. הראשון הוא המאמן לשעבר מסימיליאנו אלגרי, שנותר ביחסים קרובים עם המנהל הספורטיבי פאביו פארטיצ'י והמנכ"ל פאבל נדבד. מועמדים נוספים הם ג'אן פיירו גספריני מאטאלנטה, סימונה אינזאגי מלאציו ולוצ'יאנו ספאלטי שלא עבד בשנתיים האחרונות מאז שפוטר מאינטר.
7 צפייה בגלריה
מסימיליאנו אלגרי מתדרך
מסימיליאנו אלגרי מתדרך
נותר ביחסים טובים עם ההנהלה. אלגרי
(צילום: רויטרס)
7 צפייה בגלריה
גספריני על הקווים
גספריני על הקווים
הצליח באטאלנטה. גספריני
(צילום: רויטרס)
7 צפייה בגלריה
סימונה אינזאגי
סימונה אינזאגי
גם סימונה אינזאגי מועמד
(צילום: EPA)
האוהדים מעוניינים אולי לראות שם גדול יותר מתייצב על הקווים, מישהו במעמדו של פפ גווארדיולה או יורגן קלופ, אבל למועדון אין בעידן הקורונה משאבים כדי לצרפם ואת השחקנים שהם צפויים לדרוש.
7 צפייה בגלריה
לוצ'יאנו ספאלטי
לוצ'יאנו ספאלטי
ואולי הוא יגיע? לוצ'יאנו ספאלטי
(צילום: רויטרס)
בעיתון "לה רפובליקה" דווח שגם עוזרו של פירלו ובלם העבר הקרואטי של יובה, איגור טודור שמונה לעוזרו בתחילת העונה, עשוי לרשת אותו. בסיבוב הראשון של הליגה נראה טודור קם מהספסל ונותן הוראות לשחקנים במשחקים, אבל חדל מלעשות זאת לאחרונה וכבר אינו נוהג כך. בנוסף, נכתב שיחסיו של פירלו עם עוזרו השני אנטוניו גליארדי והמנהל רוברטו ברוניו מתוחים.

קסאנו: "פירלו לא אשם, רונאלדו מהווה מכשול עבורו"

ההנהלה אמנם התכנסה מאז ההפסד לבנוונטו ושוחחה עם הצוות המקצועי, אבל שום החלטה מקצועית עדיין לא התקבלה. למרות זאת, הדברים שאמר פראטיצ'י אחרי ההפסד לבנוונטו מדברים בעד עצמם: "יכולנו לעמוד שלושה ימים ולנסות להבין איך שיחקנו ככה". לעומת זאת חלוץ העבר אנטוניו קסאנו הגן על פירלו: "הוא לא אשם, רונאלדו מהווה מכשול עבורו. אם אתה הנשיא ורוצה לתת לנהג מתחיל לנהוג בפרארי - אתה צריך להבין שיש בכך סיכונים וצריך לתת לו את כל התנאים".
7 צפייה בגלריה
פירלו ורונאלדו באימון יובנטוס
פירלו ורונאלדו באימון יובנטוס
פירלו ורונאלדו באימון יובנטוס
(צילום: EPA)
בתום פגרת הנבחרות תתמודד יובנטוס מול טורינו בדרבי ב-3 באפריל. גם ניצחון כבר לא יעזור לה כנראה כדי לזכות באליפות, אבל התקשורת באיטליה טוענת שהמפגש יהיה המפתח עבור המאמן, שעשוי להיפרד ממשרתו במקרה של מפלה נוספת. על שער ה"טוטו ספורט" נכתב: "הדרבי - המשחק בו פירלו יוכל להציל את עצמו".