אחרי ארבע שנות בצורת, ברצלונה זכתה אתמול (ראשון) באליפות ספרד בפעם ה-27 בתולדותיה, לראשונה מאז עונת 2018/19, ולראשונה ללא לאו מסי מאז 1999 - עם 2:4 על היריבה העירונית אספניול בחוץ.
"נעשה הכל כדי להחזיר את לאו", הצהיר הנשיא ז'ואן לאפורטה במהלך החגיגות. "אני מקווה שזה עידן חדש שבו נזכה בהרבה תארים. כל הכבוד לשחקנים לצוות ולאוהדים. צ'אבי הוא מאמן מצוין, אני שמח שיש לנו אותו. זאת זכייה היסטורית, לקחנו אליפות כשנותרו עוד ארבעה מחזורים לסיום. כולם עשו עבודה נהדרת".
6 צפייה בגלריה
שחקני ברצלונה חוגגים
שחקני ברצלונה חוגגים
שחקני ברצלונה חוגגים
(צילום: David Ramos/Getty Images)
6 צפייה בגלריה
אוהדי ברצלונה חוגגים
אוהדי ברצלונה חוגגים
אוהדי ברצלונה חוגגים
(צילום: REUTERS/Nacho Doce)
ברצלונה שלטה לחלוטין בלה ליגה העונה, והאליפות הובטחה ארבעה מחזורים לסיום העונה. היא אולי לא הייתה אחת הקבוצות המלהיבות באירופה (נכשלה גם בליגת האלופות וגם בליגה האירופית), אבל בליגה היא הציגה הגנת ברזל שספגה רק 13 שערים (הכי מעט בחמש הליגות הבכירות, ובפער), הרבה הודות לעונה אדירה של השוער מארק-אנדרה טר-שטגן.
בצד השני של המגרש, היא כבשה 64 שערים, כשרוברט לבנדובסקי, שהגיע בקיץ מבאיירן מינכן, אחראי ל-21 מהם - מלך השערים של הליגה. גם פדרי וגאבי, שני קשרי העתיד של נבחרת ספרד, ראפיניה, עוסמן דמבלה, אנדראס כריסטנסן, ז'ול קונדה, רונלד אראוחו ולא מעט שחקנים נוספים - הציגו עונה אדירה.
6 צפייה בגלריה
שחקני ברצלונה חוגגים
שחקני ברצלונה חוגגים
ספגו רק 13 שערים העונה. שחקני ברצלונה חוגגים
(צילום: Lluis GENE / AFP)
6 צפייה בגלריה
לבנדובסקי
לבנדובסקי
מלך השערים של הליגה. לבנדובסקי
(צילום: Alex Caparros/Getty Images)
אבל האליפות הזו היא קודם כל של צ'אבי, האיש על הקווים, שהחזיר לקטלאנים את החיוך - ועכשיו גם הביא להם אליפות. כשקשר העבר האגדי מונה במהלך העונה הקודמת, היה ברור שהוא מגיע למועדון שנמצא בשיא השפל שלו, לקבוצה שהתמודדה עם איבוד הכוכב הגדול בתולדותיה ועם משבר כלכלי חסר תקדים. בקיץ קיבל צ'אבי לא מעט שחקנים מעולים, ובעזרתם הוכיח שכל הדיבורים עליו כמאמן העתיד של בארסה - ובכלל - היו מוצדקים.
"זו הליגה של ברצלונה", הצהיר המאמן. "כמה דברים אמרו עליי....אמרו שאנחנו לא מתאמנים מספיק, שהקבוצה לא מאומנת, לא מספיק התקפית...זה פגע לי באגו, אני מודה. אבל מה הם יגידו עכשיו? אני כבר לא יודע".
6 צפייה בגלריה
צ'אבי
צ'אבי
החזיר לקטלאנים את החיוך. צ'אבי
(צילום: Alex Caparros/Getty Images)
המשחק מול אספניול היה הדרבי האחרון של הקפטן סרג'יו בוסקטס, שהודיע בימים האחרונים על סיום דרכו בקבוצה אחרי 15 שנים, במהלכן זכה איתה בכל אפשרי. הוא ישאיר את ברצלונה ללא נציגים מהקבוצה הגדולה של פפ גווארדיולה, עובדה שמסי יוכל לשנות בקיץ הקרוב.
"רציתי לעזוב עם זכייה בתואר וזה פשוט נפלא", סיפר בוסקטס. "אני מאוד שמח שזה מה שקרה. אני עוזב את ברצלונה, אבל נתראה בקרוב. בנינו העונה קבוצה מנצחת לשנים הבאות". גם לאפורטה בירך את בוסקטס: "היה לו עוד משחק נהדר הערב, והוא עוזב את ברצלונה כאלוף. בוסי לנצח יישאר בליבנו. יש לו חלק חשוב בהיסטוריה של המועדון הזה".

אוהדי אספניול פרצו לדשא, האצטדיון ייסגר?

על החגיגות העיב אירוע מכוער בסוף המשחק. שחקני ברצלונה חגגו במרכז המגרש, אך מספר אוהדי היריבה, שנמצאת במקום ה-19 ורחוקה 3 נקודות מחוף מבטחים, לא אהבו את זה ופרצו לדשא. מה שגרם לשחקני ברצלונה לרוץ במהירות לחדר ההלבשה כדי להימנע מעימות פיזי.
מנכ”ל אספניול מאו ייה התבייש: "אנחנו מתנצלים בפני עולם הכדורגל על האירועים האלה. זה לא מייצג את המועדון שלנו. נעשה הכל כדי למגר את התופעה הזאת ושלא תקרה עוד פעם באצטדיון שלנו. תמיד נקטנו באמצעים נגד מקרי אלימות".
6 צפייה בגלריה
אוהדי אספניול
אוהדי אספניול
אירוע חריג. אוהדי אספניול
(AP Photo/Joan Monfort)
לפי "מונדו דפורטיבו", הליגה הספרדית שוקלת להעניש את אספניול בחומרה בעקבות התקרית החריגה. המועדון יספוג קנס גבוה וככל הנראה גם האצטדיון ייסגר לתקופה מסוימת.