הליגות הבכירות של אירופה נמשכו היום (ראשון) עם כמה משחקים מסקרנים מאוד.
ברצלונה - ריאל ויאדוליד 0:4 | סגנית האלופה לא כבשה במשחק הפתיחה בקאמפ נואו (0:0 עם ראיו וייקאנו), אך אחרי ה-1:4 על ריאל סוסיאדד בחוץ, היא רושמת כבר רביעייה שנייה ברציפות, והפעם גם בלי לספוג. ז'ול קונדה ערך בכורה מוצלחת במרכז ההגנה, רוברט לבנדובסקי חגג צמד שני ברציפות (24, 64), עוסמאן דמבלה בישל גם לו וגם לפדרי (43), ואת התוצאה חתם סרג'י רוברטו (92). ויאדוליד, עדיין ללא שון ויסמן הפצוע, עם נקודה אחת בשלושה משחקים ועלולה לסיים את המחזור במקום האחרון אם קאדיס לא תפסיד לאתלטיקו בילבאו מחר (21:00). לידיעה המלאה לחצו כאן
במשחק נוסף: חטאפה - ויאריאל 0:0.
6 צפייה בגלריה
לבנדובסקי חוגג צמד שני ברציפות
לבנדובסקי חוגג צמד שני ברציפות
לבנדובסקי חוגג צמד שני ברציפות
(צילום: AP)

צרפת: פ.ס.ז' כבר לא מושלמת, מארסיי ממשיכה להרשים, מונפלייה הביסה

פ.ס.ז' – מונאקו 1:1 | אחרי שכבשה 17 שערים בשלושת משחקיה הראשונים, ניתן כבר היה לחשוב שפריס תמשיך לכבוש בצרורות בכל משחק ליגה עד לסיום העונה, אבל אז הגיעה מונאקו ועצרה אותה. המארחת הייתה עדיפה בהרבה, אך דווקא מונאקו עלתה ליתרון משער של קווין ולנד בדקה ה-20. ניימאר השווה בפנדל (70).
6 צפייה בגלריה
ניימאר ורובין אגילאר
ניימאר ורובין אגילאר
ניימאר ורובין אגילאר
(צילום: AFP)
ניס - מארסיי 3:0 | דרבי הריביירה, אחד המשחקים החמים והטעונים שיש בכדורגל האירופאי, נצבע היום (ראשון) בתכלת עם 0:3 של מארסיי על ניס בחוץ. על אף הסכסוך שנוצר בין איגור טודור, מאמנה החדש של המנצחת, לקהל וחלק מכוכבי הקבוצה, ביניהם דימטרי פאייט שטרם פתח העונה, מארסיי ממשיכה להראות טוב והיא כבר עם 10 נקודות בארבעה משחקים.
נונו טאברס, המגן השמאלי הפורטוגלי המושאל למארסיי מארסנל, כבש את השער השלישי שלו העונה (37), אך הכוכב האמיתי של המשחק היה אלכסיס סאנצ'ס, בעבר אחד השחקנים הטובים בעולם, שהשלים צמד (10, 47) והציג יכולת נפלאה בהופעתו השנייה בהרכב. שחקן ההתקפה הצ'יליאני, 33, הגיע הקיץ למארסיי בחינם אחרי שהתיר את חוזהו באינטר, והוא מקווה סוף-סוף לשים מאחור את המשבר המקצועי שבו הוא נמצא מאז שעבר למנצ'סטר יונייטד בקיץ 2017. ההתחלה נראית מבטיחה.
ניס, שהדיחה ביום חמישי את מכבי ת"א בפלייאוף הקונפרנס-ליג וסיימה את העונה שעברה במקום החמישי, עדיין ללא ניצחון (תיקו ושלושה הפסדים) וכעת היא ממוקמת מתחת לקו האדום במקום ה-18.
6 צפייה בגלריה
אלכסיס סאנצ'ז חוגג
אלכסיס סאנצ'ז חוגג
מצא בית חדש? סאנצ'ס חוגג
(צילום: AP)
ברסט – מונפלייה 7:0 | מחזור עם המון ניצחונות ענק ברחבי אירופה, ואת זה ניתן להגיד עוד לפני המשחק של פ.ס.ז' מול מונאקו הערב (21:45). בניגוד, לליברפול, שרמסה את בורנמות', וסלטיק שהשיגה תוצאה זהה נגד דאנדי יונייטד, ספק אם מישהו יכול היה לצפות את ההתפוצצות הזאת של מנופלייה. פאיט מאואסה (6), סאפה וואי (10, 31), וואהבי חאזרי (11) וניקולס קוצה (25), קבעו 0:5 כבר אחרי 31 דקות. פייר לייס מילו השאיר את ברסט בעשרה שחקנים (50), וצמד של המחליף ואלרי ג'רמיין (64, 84) חתם את התוצאה.
במשחקים נוספים: נאנט – טולוז 1:3, לוריין – קלרמון 1:2, טרואה – אנז'ה 1:3, ריימס - ליון 1:1.

אנגליה: קיין חגג, נקודה ראשונה לווסטהאם

נוטינגהאם פורסט – טוטנהאם 2:0 | הקבוצה של אנטוניו קונטה לא מרשימה, אך ממשיכה לספק תוצאות טובות והיא עם 10 נקודות אחרי ארבעה מחזורים. הארי קיין כבש כבר בדקה החמישית את שערו ה-200 בקריירת הקבוצות שלו (186 מתוכם בפרמייר-ליג), והשלים צמד בדקה ה-80. מי שבישל את השער הוא, איך לא, ד'גאן קולוסבסקי שמאז הופעת הבכורה שלו בפרמייר-ליג בינואר סיפק כבר עשרה בישולים, יותר מכל שחקן אחר בליגה. דין הנדרסון עצר פנדל של קיין בדקה ה-56.
6 צפייה בגלריה
186 שערים בפרמייר-ליג. הארי קיין
186 שערים בפרמייר-ליג. הארי קיין
186 שערים בפרמייר-ליג. קיין
(צילום: רויטרס)
אסטון וילה – ווסטהאם 1:0 | אחרי 342 דקות משחק עקרות משערים מצד הפטישים, סוף-סוף הצליחה ווסטהאם לעלות על לוח התוצאות בעזרת שער של פאבלו פורנאלס (74), שגם העניק לה נקודות ראשונות העונה. שתי הקבוצות – השואפות לסיים את העונה במקום השביעי – פתחו את העונה רע מאוד וכעת שתיהן מחזיקות במאזן זהה של ניצחון ושלושה הפסדים. גם המשחק היום ממש לא התעלה לרמה גבוהה, ולדייויד מויס וסטיבן ג'רארד יש הרבה סיבות להיות מודאגים.
במשחק נוסף: וולבס - ניוקאסל 1:1.
6 צפייה בגלריה
פורנאלס חוגג
פורנאלס חוגג
שער ראשון העונה של הפטישים. פורנאלס חוגג
(צילום: רויטרס)

גרמניה: עוד מבול שערים במשחק של ורדר ברמן

ורדר ברמן – איינטרכט פרנקפורט 4:3 | משחקיה של ורדר ברמן הם פשוט חובה לכל מי שאוהב לראות שערים. אחרי 2:2 מול וולפסבורג, 2:2 מול שטוטגרט, ו-2:3 ענק ודרמטי על בורוסיה דורטמונד, שוב פעם העולה החדשה הייתה שותפה למשחק עשיר במצבים ושערים, אך הפעם רשמה הפסד ראשון. מריו גצה כבר כבר אחרי דקה את שער הבכורה שלו בפרנקפורט. אנתוני יונג (14) ולאונרדו ביטקורט (17) הפכו את התוצאה, אך שערים של רנדאל קולו מואני (32), ג'ספר לינדסטרום (39) וג'יבריל סאו (48) העניקו ניצחון ראשון העונה לזוכת הליגה האירופית. ניקלאס פולקורג עוד צימק בפנדל (92), אך זה היה מעט מדי ומאוחר מדי.
במשחק נוסף: פ.צ קלן - שטוטגרט 0:0.
6 צפייה בגלריה
שער בכורה. מריו גצה
שער בכורה. מריו גצה
שער ראשון העונה בליגה. גצה
(צילום: גטי אימג'ס)

איטליה: נאפולי נעצרה

פיורנטינה – נאפולי 0:0 | אחרי שלושה מחזורים, כבר אין אף קבוצה עם מאזן מושלם באיטליה. נאפולי נראתה מצוין במחזורי הפתיחה עם 2:5 על ורונה ו-0:4 על מונזה, אך היום פגשה לראשונה יריבה חזקה, ונעצרה. ג'ובאני סימאונה, שעבר הקיץ לנאפולי אחרי שבעונה הקודמת כבש 17 שערים ובישל 5 נוספים, עלה מהספסל בדקה ה-70.
במשחקים נוספים: סלרניטנה - סמפדוריה 0:4, ורונה - אטאלנטה 1:0, לצ'ה - אמפולי 1:1.

ליגיונרים: שער ניצחון לנאתכו, בכורה לדוידה

ביברס נאתכו, קפטן הנבחרת, כבש בדקה ה-88 והעניק לפרטיזן בלגרד, סגנית אלופת סרביה, 0:1 קטן על רדניצקי וניצחון שני ברציפות בליגה. פרטיזן מתחילה להתאושש מפתיחת העונה הנוראית שחוותה, וכעת היא במקום השמיני עם 11 נקודות אחרי שישה מחזורים.
אושר דוידה עלה מן הספסל בדקה ה-63 להופעת הבכורה שלו באירופה, וסייע לסטאנדרד ליאז' לנצח 0:1 את קורטרייק. עדן שמיר נכנס כמחליף בדקה ה-94. עוד בבלגיה: ליאור רפאלוב נכנס כמחליף עם פתיחת המחצית השנייה כשאנדרלכט בפיגור 2:1 מול אוניון סן ז’ילואה, ולא הצליח לעזור לקבוצתו לשנות את התוצאה בקרב הצמרת.
תאי בריבו (אוסטריה) רשם 74 דקות ב-1:3 של וולפסברגר, מקסים פלקושצ'נקו (הונגריה) נכנס בדקה ה-55 בהפסד 3:1 של קבוצתו בודפשט הונבד לפרנצווארוש, ויונתן כהן (איטליה), שעשוי לחזור למכבי ת"א עוד, שוב לא נכלל בסגל פיזה למשחקה נגד גנואה.
ליאל עבדה כבש שלושער ובישל אחד נוסף בניצחון של סלטיק על דאני יונייטד. לדיווח המלא