הקפטן לשעבר בדרך החוצה? במספר כלי תקשורת באנגליה דיווחו היום (רביעי) כי מנצ'סטר יונייטד בדרך למכור את הארי מגווייר לווסטהאם בהפסד גדול ממה שרכשה אותו במקור, כאשר הפטישים ישלמו לשדים האדומים 30 מיליון ליש"ט עבור הבלם שנרכש תמורת 80 מיליון ליש"ט לפני ארבע שנים. על פי הדיווחים, מגווייר נוטה לקבל את ההצעה מהקבוצה שזכתה בעונה החולפת בקונפרנס ליג.
מגווייר נרכש בקיץ 2019 מלסטר על ידי מנצ'סטר יונייטד, והוא נמצא במקום השלישי בכל הזמנים בטבלת הרכישות היקרות של המועדון, מתחת לפול פוגבה ואנתוני. הוא שחקן ההגנה שהשדים האדומים שילמו עליו הכי הרבה אי פעם, והיה הבלם הכי יקר בהיסטוריה עד לפני פחות משבוע, אך מעברו של יושקו גבארדיול למנצ'סטר סיטי תמורת 95 מיליון אירו (82 מיליון ליש"ט) הציבה את עסקת מגווייר במקום השני.
1 צפייה בגלריה
הארי מגווייר
הארי מגווייר
בדרך ללונדון. הארי מגווייר
(צילום: EPA)
באולד טראפורד תלו המון תקוות בבלם, שזכה להצלחה רבה בלסטר ובנבחרת אנגליה ואף מינו אותו לקפטן, אך הוא לא סיפק את הסחורה והיה חלק בלתי נפרד מהבינוניות שהציגה הקבוצה בשנים האחרונות. הוא הרבה לטעות, ולא אחת השגיאות שלו עלו לשדים האדומים בשערים וגם בהפסדים. הוא גם הסתבך בשערוריות שונות ומשונות, ולא בדיוק נתן סיבה לסמוך עליו בשום אספקט. בעונה שעברה הגדילו במועדון ואף שללו ממנו את סרט הקפטן.
הביקורות נגד מגווייר – הן מצד התקשורת וגם מצד אוהדי מנצ'סטר יונייטד - הלכו וגברו לאורך השנים, ואף נהיו מרושעות יותר ויותר. כעת, השדים האדומים בדרך למכור אותו בסכום זעום לעומת זה בו רכשו אותו, כאשר ההפרש בין עסקת הרכישה שלו לפני ארבע שנים, לזו הצפויה עם ווסטהאם גדול יותר מהסכום אותו ישלמו הפטישים (50 מיליון לעומת 30 מיליון).

מחליפים פוטנציאליים

בקבוצה של אריק טן האח לא מתכוונים לשקוט על השמרים, וגם הכינו רשימה של מחליפים אפשריים למגווייר. המוכר מכולם הוא בנז'מן פבאר, שמשחק באלופת גרמניה באיירן מינכן. מדובר בשחקן נבחרת צרפת, שזכה עמה במונדיאל ב-2018, ובשלל תארים עם באיירן, כולל הזכייה בליגת האלופות ב-2019/20.
במידה ומנצ'סטר יונייטד לא תצליח לשים את היד על פבאר, ישנה האפשרות של שחקן אחר המשחק בבונדסליגה – אדמונד טאפסובה, המשחק בבאייר לברקוזן בשלוש השנים האחרונות. יונייטד שמה עיו על הבלם מבורקינה פאסו עוד לפני שנתיים, וכעת הוא מועמד לחזק את קו ההגנה של אריק טן האח. שמות נוספים שנכנסו לפנקס של המאמן ההולנדי הם ז'אן קלייר טודיבו מניס ומארק גואיי מקריסטל פאלאס.