שמחה רבה בנאפולי לאחר הניצחון אתמול (ראשון) 1:2 על רומא במסגרת המחזור ה-20 בליגה האיטלקית, שסידר לפרטנופיי יתרון של 13 נקודות בפסגה. הקבוצה של לוצ'יאנו ספאלטי איבדה שער יתרון של ויקטור אוסימן לאחר שער שוויון של אל שראווי, אך המחליף ג'ובאני סימאונה הכריע בדקה ה-86 והמארחת חגגה ניצחון רביעי ברציפות בסרייה A.
בתקשורת האיטלקית הרבו לעסוק בשער של סימאונה, שהיה ה-70 שלו בליגה האיטלקית הבכירה, אך משמעותי מכך - השער ה-100 המשותף לו ולאביו דייגו. האבא, שמאמן כיום את אתלטיקו מדריד, שיחק שמונה שנים במצטבר בסרייה A (פיזה, אינטר ולאציו) והספיק לכבוש 30 שערים, וכעת הוא ובנו הצטרפו למועדון אקסקלוסיבי של אב ובנו שכובשים לפחות מאה שערים.
1 צפייה בגלריה
שחקן נאפולי ג'ובאני סימאונה
שחקן נאפולי ג'ובאני סימאונה
נכנס יחד עם אביו למועדון אקסקלוסיבי. ג'ובאני סימאונה
(Getty Images)
מקדימים את הסימאונז כאמור ארבעה שיתופי פעולה של אב-בן/בנים, אך דייגו וג'ובאני הם הארגנטינאים הראשונים שעושים זאת. משפחת מצולה (האב סנדרו והבנים ולנטינו ופרוצ'יו) בראש עם 221 שערים משותפים - היחידים שכבשו מעל 200 (גם ללא 12 השערים של פרוצ'יו). אחריהם משפחת סאבולדי (ג'וזפה, ג'אנלואיג'י וג'אנלוקה) עם 180, אנריקו ופדריקו קייזה עם 174 ורוברטו וכריסטיאן ויירי עם 160 שערים (142 של כריסטיאן).
סימאונה לא הרבה להתייחס כשנשאל על ה"שיא המשפחתי": "זה מאוד נחמד, אני מקווה שעם האחים שלי נמשיך את ההיסטוריה הזו". על המשחק עצמו אמר: "אני חושב שהיינו מצוינים והיינו צריכים להכריע את המשחק מוקדם יותר. רומא קבוצה חזקה, וידענו שאפשר להסתבך מולה - מה שבאמת קרה, אבל הרגע הגדול הגיע".
זהו השער החמישי שכובש העונה החלוץ כשהוא עולה מהספסל: "כשאתה עולה כמחליף אז קשה להיכנס לקצב, אבל אני עושה הכי טוב שאני יכול". על המשך הדרך: "אלה שלוש נקודות חשובות מאוד. אנחנו צריכים להמשיך להילחם בכל משחק ולהמשיך להראות מה נאפולי מסוגלת לעשות".
הפרטנופיי לא חוו עונה כה מוצלחת מאז ימיו של דיגו מראדונה בקבוצה, עמו זכתה נאפולי בשתי האליפויות היחידות שלה, האחרונה ב-1989/90. ביום ראשון הבא תצא נאפולי למשחק חוץ מול ספציה במסגרת המחזור ה-21 בסרייה A, ותקווה להאריך את רצף הניצחונות שלה לחמישה.