כמו בכל שנה, גם הפעם ב"גרדיאן" הבריטי החליטו להרכיב פאנל של 218 מומחים כדי לבחור את רשימת 100 השחקנים הגדולים בעולם לשנת 2023.
בשנה שעברה זכה בתואר לאו מסי, רק שב-2023 הוא התדרדר עד למקום העשירי. את הפסגה קטף, יש שיגידו כצפוי בגלל שמדובר בעיתון בריטי - ארלינג הולאנד, שסיפק שנה חלומית במדי מנצ'סטר סיטי ועזר לה לזכות בטרבל היסטורי.
3 צפייה בגלריה
שחקן מנצ'סטר סיטי ארלינג הולאנד עם גביע ליגת האלופות
שחקן מנצ'סטר סיטי ארלינג הולאנד עם גביע ליגת האלופות
בפסגה. הולאנד
(REUTERS/Matthew Childs)
3 צפייה בגלריה
שחקן אינטר מיאמי לאו מסי מציג את גביע כדור הזהב
שחקן אינטר מיאמי לאו מסי מציג את גביע כדור הזהב
במקום השני אצל ה"גרדיאן". מסי
(Megan Briggs/AFP)
3 צפייה בגלריה
רונאלדו
רונאלדו
רק במקום ה-27. רונאלדו
(צילום: REUTERS/Ahmed Yosri)
הנורבגי כבש בעונה שעברה 52 שערים ב-53 משחקים בכל המסגרות, וזכה באליפות אנגליה, בגביע האנגלי ובליגת האלופות. הסופרסטאר שבר את שיא ההבקעות של הפרמייר-ליג בעונה אחת עם 36 שערים והקדים בדירוג ה"גרדיאן" את ג'וד בלינגהאם אשר מספק עונת בכורה מופלאה במדי ריאל מדריד. במקום השלישי נמצא קיליאן אמבאפה, שכבש שלושער בגמר המונדיאל בהפסד לארגנטינה בדו-קרב הפנדלים.
משלימים את החמישייה, הארי קיין שמחורר רשתות בבאיירן מינכן ורודרי מסיטי. ויניסיוס (6), מוחמד סלאח (7), קווין דה בריינה (8), ויקטור אוסימן (9) ומסי כאמור (10) גם כן בעשירייה הפותחת. ואיפה כריסטיאנו רונאלדו? על אף שנה נהדרת, הפורטוגלי נמצא רק במקום ה-27, הרחק מאחור.
לגבי המדינה ממנה מגיעים הכי הרבה נציגים במאייה, אז אנגליה מעל כולן עם 13 שחקנים כאלו, צרפת שנייה עם 12. הקרב על הקבוצה בעלת מספר השחקנים הרב ביותר הוכרע לטובת מנצ'סטר סיטי (12), שהקדימה את ריאל מדריד (11) וליברפול (8).