המלחמה בעזה נכנסה היום (ראשון) לשבוע השני שלה, והיא ממשיכה לעורר תגובות בעולם. מי שעומד כעת במרכזה של מחלוקת גדולה בצרפת הוא יוסף עטאל, המגן הימני האלג'יראי שמשחק בניס, לאחר ששיתף ברשתות החברתיות סרטון שבו מטיף פלסטינאי מאחל ש"אלוהים ישלח יום אפל ליהודים".
עטאל אמנם מחק את הפוסט לאחר כמה שעות, אבל הבין שהוא עשוי לשלם מחיר כבד והתנצל היום אחר הצהריים. "אני מגנה כל צורה של אלימות", כתב עטאל, "לעולם לא אתמוך במסרים של שנאה". זאת לאחר שההתאחדות הצרפתית הוציאה גינוי לדבריו, ומינהלת הליגה הצרפתית החליטה לבדוק את המקרה. על אף ההתנצלות, הוא צפוי לעמוד לדין משמעתי.
1 צפייה בגלריה
עטאל
עטאל
עלול לקבל עונש. עטאל
(צילום: Lars Baron/Getty Images)
מההתאחדות הצרפתית נמסר: "הקריאה לאלימות שפרסם יוסף עטאל מנוגדת לערכים של הספורט שלנו. אנחנו מגנים זאת בצורה הכי ברורה שאפשר, אסור לאפשר דברים כאלה".
כריסטיאן אסטרוסי, ראש עיריית ניס, דרש התנצלות מהשחקן בן ה-27 כבר בבוקר. "אני מצפה מיוסף עטאל להתנצל ולגנות את הפעולות של הטרוריסטים של חמאס, אם עוד נשאר לו מצפון. אם זה לא יקרה, הוא לא יהיה חלק מהמועדון שלנו יותר", קבע אסטרוסי. ניס עדיין לא פרסמה את תגובתה לפרשה.
עטאל משחק בניס מאז 2018, ונחשב לאחד השחקנים הבכירים בקבוצה. יש לו גם 29 הופעות בנבחרת אלג'יריה. אחרי האחרונה שבהן, ב-1:5 על קייפ ורדה במשחק ידידות ביום חמישי, הוא התעטף בצעיף בצבעי דגל פלסטין שנשא את הכיתוב "תשוחרר פלסטין". בעונה שעברה הוא הגיע לישראל עם קבוצתו ופתח במשחק נגד מכבי ת"א, בבלומפילד, במוקדמות הקונפרנס-ליג.
פורסם לראשונה: 08:31, 15.10.23