את העיר פיזה מכירים ברחבי העולם בעיקר בזכות המגדל הנטוי המפורסם שלה ופחות בגלל קבוצת הכדורגל, ששיחקה רוב השנים בליגות משניות. למרות זאת, ליונתן כהן צפויים בה לא מעט אתגרים ורגעים אטרקטיביים.
פיזה עלתה לראשונה לסרייה א' בשנת 1968 ונשרה כעבור עונה. ב-1982 היא חזרה לליגה הראשונה ושיחקה בה שש שנים רצופות, שבמהלכן כיכבו בקבוצה שמות כמו קלאוס ברגרין הדני ודונגה, לימים קפטן נבחרת ברזיל ומאמנה.
7 צפייה בגלריה
אוהדי פיזה
אוהדי פיזה
נראזורי, אבל ממש לא אינטר. אוהדי פיזה
(צילום: getty images)
7 צפייה בגלריה
יונתן כהן חוגג
יונתן כהן חוגג
יונתן כהן. מגיע לליגה השנייה באיטליה
(צילום: עוז מועלם)
שחקני פיזה נקראים "הנראזורי" (השחורים-כחולים), ממש כמו אינטר, אבל אין מה להשוות בין אלופת איטליה לקבוצה הצנועה מטוסקנה. העונה האחרונה שלה בליגה הבכירה הייתה 1990/91 ואז שיחקו בה שמות גדולים כמו דייגו סימאונה, מגן נבחרת ארגנטינה דאז חוסה אנטוניו צ'אמוט, מיקלה פדובאנו, הדני הנריק לארסן ומאוריציו נרי.
אחרי הירידה לליגה השנייה סבלה פיזה ממשבר כלכלי חמור והידרדרה ב-1994 עד הליגה הרביעית. מאז היא דשדשה בליגות הנמוכות, עד שב-2016 נרכשה בידי איש העסקים ג'וזפה קוראדו, והוא דאג לבניית האצטדיון החדש – הארנה גריבלדי, בעל 25,000 מקומות ישיבה.
7 צפייה בגלריה
אוהדי פיזה
אוהדי פיזה
באצטדיון החדש של פיזה יש 25,000 מקומות ישיבה
(צילום: getty images)
7 צפייה בגלריה
מגדל פיזה איטליה
מגדל פיזה איטליה
המגדל המפורסם בפיזה. מוכר הרבה יותר מקבוצת הכדורגל
(צילום: AP)
ב-2016 שבה פיזה לסרייה ב', היא ירדה שוב ובהמשך עלתה מחדש לליגת המשנה ב-2019. בינואר 2021 רכש המיליארדר היהודי-הבריטי אלכסנדר קנסטר 75 אחוז ממניות המועדון. מאז הוא החל להשקיע בקבוצה במטרה להחזיר עטרה ליושנה.
קנסטר (62), יליד רוסיה המחלק היום את זמנו בין ניו יורק ולונדון, הוא בעלים של קרן השקעות למען צעירים יהודים ברחבי העולם. באיטליה סבורים שבשל כך הוא היה מעוניין מאוד להחתים כדורגלן יהודי בקבוצתו ועל כן דאג לצרף את יונתן כהן.
7 צפייה בגלריה
שאף לצרף שחקן יהודי. הבעלים אלכסנדר קנסטר
שאף לצרף שחקן יהודי. הבעלים אלכסנדר קנסטר
שאף לצרף שחקן יהודי. הבעלים אלכסנדר קנסטר
(צילום מסך)
פיזה סיימה את העונה שעברה במקום ה-14 בליגה השנייה, ובעונה הקרובה תשאף להתקדם. היא אמנם לא נחשבת לאחת החזקות ביותר בליגה, כמו מונצה ופארמה (עם ג'אנלואיג'י בופון שחזר אליה אחרי יותר מ-20 שנה) העשירות, אבל תנסה לסיים במקום המוליך למשחקי הפלייאוף על העלייה.
הקיץ הצטרף למועדון הקשר הגרמני (בן להורים מגינאה) אידריסה טורה (23), ששיחק בעונה שעברה כמושאל מיובנטוס לוויטסה ארנהיים. מלבדו הגיעו השוער הברזילאי ניקולס אנדרדה מרג'ינה, הקשרים סלבטורה סנטורו, דוידה די קינציו ולוקה אובלדי, המגן פייטרו ברואטו (מושאל מיובנטוס) ושחקן הכנף השמאלית ניקולו ברושי.
7 צפייה בגלריה
הקשר האוסטרי של פיזה רוברט גוצ'ר
הקשר האוסטרי של פיזה רוברט גוצ'ר
הקשר האוסטרי של פיזה וקפטן הקבוצה, רוברט גוצ'ר
(צילום: getty images)

אבן בתוך הנעל של היריבות

השחקנים של המאמן לוקה ד'אנג'לו (עובד בקבוצה מאז 2018, הוותיק ביותר בליגה השנייה) יפתחו את העונה בהתמודדות מול קליארי ב-14 באוגוסט בסיבוב הראשון בגביע האיטלקי. המאמן ירצה לראות באותו משחק לא רק את יונתן כהן, אלא גם לבחון את שחקני ההגנה שלו, במיוחד את הצרפתי החדש מקסים לברב שהצטרף השבוע מקייבו ואת הבלם האיסלנדי היורטור הרמנסון שהגיע מברונדבי הדנית. השניים ישתפו פעולה עם אנטוניו קראצ'ולו, שהיה מהדמויות הבולטות בחלק האחורי בשתי העונות האחרונות.
ד'אנג'לו נוהג להציב מערך 4-3-2-1 ובולט בו קפטן הקבוצה, הקשר ההתקפי האוסטרי רוברט גוצ'ר (30), המשחק בפיזה מאז 2017. באגף הימני בולט פיליפו ברה, המסוגל לשחק הן כמגן והן כשחקן כנף. שחקן נוסף שישתף פעולה עם כהן יהיה הקשר אלסנדרו דה ויטיס, שבלט במשחקי ההכנה. הקשר הרומני מריוס מרין אמור להצטרף לסגל אחרי שהשתתף במשחקי נבחרת ארצו באולימפיאדת טוקיו.
7 צפייה בגלריה
מאמן פיזה לוקה דאנג'לו
מאמן פיזה לוקה דאנג'לו
"המטרה – לבנות קבוצה מנצחת". מאמן פיזה לוקה ד'אנג'לו
(צילום: getty images)
בהתקפה מצפים האוהדים להרבה מהכישרון הצעיר לורנצו לוקה (20), חלוץ גבה קומה (2.01 מטרים) שהחל את הקריירה בטורינו והגיע הקיץ מפאלרמו תמורת 2 מיליון אירו. לוקה מצטיין במשחק ראש ובפיזה מצפים מיונתן כהן שישמש כבן זוגו להתקפה וישלים אותו.
בנוסף נכלל בסגל החלוץ ג'וזפה סיבילי. את הקבוצה עזב החלוץ מיקלה מרקוני, שהבקיע יותר מ-70 שערים בחמש העונות הקודמות, והמגן פרנצ'סקו בלי עבר לבארי. מרקוני, שנמכר לאלסנדריה, היה אחד מכוכבי הקבוצה, וכעת מצפים האוהדים שכהן ייכנס לנעליו. הישראלי אמנם אינו מפורסם באיטליה, אבל כשחקן רכש שהביע נכונות להגיע לליגה השנייה במדינה על מנת להתקדם שוררת כלפיו הערכה גדולה מאוד.
ד'אנג'לו נמנע מלצאת בהצהרות לקראת העונה הקרובה, אבל טען שהוא למד מההצלחה של נבחרת איטליה שזכתה ביורו 2020: "המטרה שלנו תהיה לבנות קבוצה מנצחת. מהנבחרת של מאנצ'יני אנחנו צריכים לקחת את הנחישות, התחרותיות והיכולת להתמודד עם קשיים. ננסה להיות איטליה הקטנה. ברור לנו שלא נהיה הקבוצה החזקה ביותר בליגה, אבל ננסה לעצבן את הקבוצות האחרות ולהיות כמו אבן בתוך הנעל שלהן".