תשעה ימים לפני שריקת הפתיחה של המונדיאל הראשון בהיסטוריה שיערך בחורף, והליגות הבכירות נמשכו הערב (שישי) עם משחקים בגרמניה, צרפת ואיטליה.

בורוסיה מנשנגלדבאך – בורוסיה דורטמונד 2:4

דורטמונד רשמה הפסד שני ברציפות, וממש לא ככה רצו במועדון לצאת לפגרת המונדיאל. הקבוצה של אדין טרזיץ' לא ניצלה את פתיחת העונה הרעה של באיירן מינכן, וכעת היא עלולה למצוא את עצמה כבר במרחק של תשע נקודות מהפסגה אם האלופה תעשה מחר (שבת ,19:30) את העבודה מול שאלקה האחרונה. מנגד, הסייחים התאוששו מההפסד המפתיע לבוכום במחזור שעבר (2:1) ועלו זמנית למקום השביעי. יונאס הופמן היה מעל כולם עם שער (4) ושני בישולים (בדקה ה-26 לרמי בנסבאיני, ובדקה ה-46 לקואדיו קונה). מרקוס תוראם כבש את השער העשירי שלו העונה (46). עבור דורטמונד, יוליאן בראנט איזן זמנית (19), וניקו שלוטרבק צימק ל-3:2 עוד במחצית הראשונה (40).
2 צפייה בגלריה
רמי בנסבייני
רמי בנסבייני
שער חמישי העונה למגן השמאלי. בנסבאיני
(צילום: גטי אימג'ס )

ליון – ניס 1:1

קרים בנזמה הגיע הערב לאצטדיון של הקבוצה בה פרץ, ולפני שריקת הפתיחה הציג בפני הקהל את כדור הזהב, בו זכה בחודש שעבר. מספר שעות לפני המשחק ליון פרסמה תמונה של בנזמה יחד עם נשיא המועדון שהביא את החלוץ לקבוצה כילד, ז'אן מישל אולאס, אוחזים בכדור הזהב .בנזמה גם הגיע היום לברון, שם שיחק כילד עד שעבר לליון בגיל 10, ונכח בחניכת ציור קיר הענק שהכינו לכבודו. באיור מצוירת דמותו של בנזמה כילד במדי ברון, כנער במדי ליון וכשחקן בוגר במדי ריאל מדריד. על האיור כתוב: "גדל כאן, הפך לאגדה". היה גם כדורגל, ולשמחתו של בנזמה ליון נמנעה מהפסד 0:1 שני ברציפות בזכות פנדל של אלכסנדר לאקאזט בדקה ה-89. ניקולה פפה כבש עבור ניס גם הוא בפנדל בדקה ה-38. שתיים מהקבוצות המאכזבות של העונה בצרפת נותרו במרכז הטבלה, כשליון שמינית וניס תשיעית.
2 צפייה בגלריה
קרים בנזמה איור על קיר בניין
קרים בנזמה איור על קיר בניין
כבוד מלכים. ציור הקיר הענק שהוכן לכבוד בנזמה
(צילום: AFP)
בליגה האיטלקית: אמפולי - קרמונזה 0:2