צרפת הביסה ביום שבת 0:14 את גיברלטר במשחק שנכנס להיסטוריה, וזה זמן טוב לחזור לעבר ולהיזכר בעוד נבחרות שממש לא ריחמו על היריבות שלהן, אפילו שהיו חלשות במיוחד.

סן מרינו - גרמניה 13:0 (2006)

5,000 איש הגיעו ל"אולימפיקו" של סן מרינו כדי לראות את נבחרת גרמניה. הגרמנים סיפקו את הסחורה עם 0:13, שיא מוקדמות היורו שנשבר שלשום ע"י צרפת. הגרמנים הובילו 0:6 אחרי חצי שעה, לוקאס פודולסקי חגג עם רביעייה וזה נגמר בתבוסה הכי גדולה שספגה סן מרינו, נבחרת שספגה לא מעט השפלות לאורך השנים (כולל 8:0 מישראל). "היה כיף על המגרש", אמר מאמן גרמניה יוגי לב בסיום, "נהנינו לשחק והיינו מקצוענים עד שריקת הסיום". השער ה-13 מפנדל מדויק של ברנד שניידר הושג עמוק בתוך תוספת הזמן, מה שמעיד על כך שהגרמנים באמת לא התכוונו להוריד הילוך.
3 צפייה בגלריה
שחקני גרמניה חוגגים את ה-0:13
שחקני גרמניה חוגגים את ה-0:13
שחקני גרמניה חוגגים את ה-0:13
(צילום: Lars Baron/Bongarts/Getty Images)

אוסטרליה - סמואה האמריקאית 0:31 (2001)

48 שעות אחרי שמחצה את טונגה 0:22 ושברה את שיא ההבקעות במשחק בינלאומי, אוסטרליה עלתה למשחק מול סמואה האמריקאית ונתנה לה 0:31 בלי מאמץ. ארצ'י תומפסון, חלוץ בינוני שאז שיחק בליגה הבלגית, שבר את השיא העולמי בשערים לשחקן במשחק נבחרת רשמי כשמצא את הרשת לא פחות מ-13 פעמים. תומפסון שמח לשבור את השיא העולמי ולהוכיח למאמן פרנק פרינה שמגיע לו במקום בהרכב באופן קבוע, אבל גם הודה שזה לא היה ממש פייר מול יריבה כל כך חלשה.
מדובר בנבחרת שהייתה מדורגת במקום ה-203 והאחרון בדירוג פיפ"א. ולא רק זה, 19 שחקני סגל שלה נעדרו מהמשחק, ושחקני נבחרת הנוער העדיפו שלא לשחק כי היו עמוק בתוך תקופת המבחנים בתיכון. סמואה עלתה עם שני נערים בני 16 ועוד שחקן בן 15, רוב שחקני ההרכב מעולם לא השלימו 90 דקות. "לא היו סטנדרטים, כל מי שהייתה לו אזרחות סמואית עלה לשחק", הודה המאמן טונואה לואי. הוא לא לקח בחשבון ש-16 השחקנים האומללים שבאו לשחק כדורגל ימצאו את עצמם בספרי ההיסטוריה.
זה לא הפריע לאוסטרליה לעלות בשיא הרצינות ולכבוש 31 שערים ב-80 דקות. בגלל המשחק הזה ותבוסות גדולות נוספות החליטה פיפ"א לבטל את המוקדמות באוקיאניה, ולאחר מכן אוסטרליה החליטה להצטרף להתאחדות האסייתית כדי לשחק כדורגל תחרותי יותר, מול נבחרות שיהיה קשה לכבוש מולן מספר דו ספרתי של שערים.
3 צפייה בגלריה
אוסטרליה מול סמואה האמריקאית
אוסטרליה מול סמואה האמריקאית
שחקני אוסטרליה מחייכים במבוכה אחרי ה-0:31. גם הם יודעים שזה לא נעים
(צילום: getty images)

ארה"ב - תאילנד 0:13

ארה"ב הביסה את תאילנד 0:13 במונדיאל הנשים 2019 ושברה את השיא לניצחון הכי גבוה במונדיאל, אבל רבים לא ראו את זה בעין יפה. אלופות העולם דאז היו הפייבוריטיות הברורות מול התאילנדיות, וחגגו במופגן אחרי כל שער ושער. הן לא עצרו גם בתוספת הזמן, אז קרלי לויד קבעה את תוצאת המשחק. היו שטענו כי מדובר בחוסר כבוד עבור התאילנדיות, אך מאמנת ארה"ב ג'יל אליס טענה כי דווקא הפגנת הספורטיביות עד השנייה האחרונה מעידה על כבוד רב יותר.
"רצינו להעביר מסר", אמרה לויד בסיום. "גם לתקשורת וגם ליריבות שלנו, אנחנו לא מתכוונות להוריד הילוך באף משחק. אני רוצה להחמיא לשוערת התאילנדית שרשמה כמה עצירות יפות במחצית הראשונה. אם היה 0:10 במונדיאל הגברים, גם אז הייתם שואלים על חוסר כבוד ליריבה?".
3 צפייה בגלריה
קרלי לויד נבחרת ארצות הברית
קרלי לויד נבחרת ארצות הברית
קרלי לויד. ארה"ב לא ריחמה על תאילנד
(צילום: AFP)

ספרד - מלטה 1:12

המארקה תיאר את המשחק הזה כ"אחד החשובים בתולדות נבחרת ספרד", כנראה כי הוא גרם לספרדים להאמין שבכדורגל הכל אפשרי. ספרד הייתה צריכה ניצחון בהפרש של 11 שערים על מלטה כדי לעקוף את הולנד במוקדמות יורו 1984 ולהעפיל על חשבונה לטורניר בו השתתפו רק שמונה נבחרות. 18 אלף הצופים שהגיעו לאצטדיון בסביליה ראו את ספרד מובילה 1:3 בהפסקה, וחלקם הלכו הביתה. מי שנשאר ראה את ספרד כובשת תשיעייה במחצית אחת ועולה ליורו. שחקני מלטה טענו לימים ששחקני ספרד השתמשו בחומרים אסורים, היו גם שמועות על כך שההתאחדות הספרדית קנתה את המשחק מהמלטזים, אך כמובן שאף טענה לא הוכחה.
הקהל פרץ למגרש והטלוויזיה הספרדית המשיכה לשדר כל הלילה את החגיגות הגדולות בכל המדינה. בהולנד היו עצובים כששמעו על התוצאה, אך מאמן הנבחרת קס רייברס נאלץ להודות: "יש נסים בכדורגל". ספרד המשיכה עד לגמר יורו 1984, בו הפסידה לצרפת.
פורסם לראשונה: 11:45, 20.11.23