מונדיאל הנשים התשיעי אי פעם ייצא לדרך מחר (חמישי, 10:00) וייערך בניו זילנד ואוסטרליה. זאת הפעם הראשונה שהטורניר נערך בשתי מדינות והפעם ראשונה שישתתפו בו 32 נבחרות (השיטה זהה למונדיאל הגברים). רגע לפני אירוע הענק, שהשנה אמור לסחוף אחריו מיליונים ברחבי העולם, החלטנו ב-ynet לתת סקירה נרחבת - בארבעה חלקים. מסיימים עם בתים 7 ו-8.
לקראת מונדיאל הנשים 2023

בית 7

בתקופה הזו לפני שנה, שבדיה נחשבה לאחת הפייבוריטית הגדולות לזכות במונדיאל הקרוב, זאת לאחר שזכתה במדליית הארד בגביע העולם ב-2019, ונעצרה רק בגמר באולימפיאדת טוקיו ב-2021. עם זאת, בחצי גמר היורו בקיץ שעבר היא חטפה 4:0 מהדהד מהמארחת והאלופה שבדרך אנגליה, וההתלהבות ממנה הצטננה. ועדיין, אסור לשלול אותה, מאחר שמדובר בנבחרת עם סגל אדיר ומאמן נפלא, שהגיעה לפחות לחצי הגמר בחמישה מששת הטורנירים הגדולים האחרונים.
ההגנה של שבדיה מורכבת משחקניות מהטופ העולמי, בראשן מגדלנה אריקסון (29), שזכתה בחמש אליפויות באנגליה לפני שעזבה את צ'לסי לטובת באיירן מינכן בקיץ שעבר. את ההתקפה מובילות החלוצות הנהדרות סטינה בלקסטניוס (27) ופרידולינה רולפו (29).
7 צפייה בגלריה
שחקניות נבחרת שבדיה
שחקניות נבחרת שבדיה
נעצרו רק בגמר האולימפיאדה. שחקניות נבחרת שבדיה חוגגות בטוקיו
(צילום: Maja Hitij/Getty Images)
בזמן שנבחרת הגברים של איטליה לא הופיעה במונדיאל מאז 2014, נבחרת הנשים רשמה עלייה שנייה ברציפות בפעם הראשונה בתולדותיה. עם זאת, היא סיימה במקום האחרון בבית שלה ביורו, נמצאת בעיצומם של חילופי דורות, והמאמנת מילנה ברטוליני החליטה להשאיר כמה מכוכבת הנבחרת הוותיקות מחוץ לסגל - ביניהן מי שהייתה הקפטנית, הבלמית המעולה שרה גאמה - כך ששחזור של רבע הגמר המפתיע מ-2019 לא נראה ריאלי, וגם העלייה משלב הבתים כלל אינה בטוחה.
הקשרית מנואלה ג'וליאנו (25) היא האדם היחיד שמותר לו ללבוש את החולצה מספר של 10 רומא בימים אלה – בקבוצת הגברים איש לא עושה זאת מאז אגדת המועדון טוטי - ואחרי שהובילה העונה את קבוצתה לאליפות ראשונה, צפויה להיות השחקנית המרכזית של איטליה. ג'וליה דראגוני (16), הקשרית המוכשרת ששיחקה בברצלונה ב' בעונה האחרונה, היא ההפתעה הכי גדולה בסגל - אבל רק בגלל הגיל שלה, לא בגלל הכישרון.
7 צפייה בגלריה
מנואלה ג'וליאנו
מנואלה ג'וליאנו
מספר של 10 הבלעדית של רומא. ג'וליאנו
(צילום: Alessandro Sabattini/Getty Images)
בהופעתה הרביעית בגביע העולם, המטרה של נבחרת ארגנטינה היא לא רק להשיג ניצחון ראשון אי פעם במסגרת הטורניר, אלא גם לעלות לשמינית הגמר - והודות לסגל מאוזן שכולל לא מעט שחקניות מלהיבות, בהחלט מדובר ביעד אפשרי.
השוערת והקפטנית ונינה קוריאה, שתחגוג 40 ב-14 באוגוסט, היא הנציגה היחידה בסגל שהייתה גם בשלושת המונדיאלים הקודמים של ארגנטינה, כשהראשון היה בדיוק לפני 20 שנה. באופן מפתיע למדי, החלוצה הבכירה בסגל ואחת השחקניות הטובות בדרום אמריקה, ימילה רודריגס (25), מעריצה את כריסטיאנו רונאלדו, ואפילו יש לה קעקוע שלו.
7 צפייה בגלריה
ימילה רודריגס
ימילה רודריגס
לאו מי? רודריגס והקעקוע של רונאלדו
(צילום: Marcelo Endelli/Getty Images)
שחקניות אלופת אפריקה החליטו לא להופיע למשחק האימון האחרון לפני המונדיאל בעקבות אי הסכמה עם ההתאחדות בנושאים כלכליים. המשבר נפתר, אבל ההכנה כבר נפגעה, וזה חבל מאוד, כי ההתלהבות סביב הבניאנה-בניאנה (הבנות שלנו) גדולה מאי פעם, וכמו בארגנטינה - גם בדרום אפריקה מאמינים ביכולת לחולל הפתעה.
החולצה ת'מבי קגאטלנה (27) כבשה את השער הראשון והיחיד של דרום אפרקיה במסגרת גביע העולם, וחוזרת בדיוק בזמן אחרי פציעה שהשביתה אותה במשך שנה. הפליימייקרית לינדה מוטלהלו (25) ידועה בתור "רונאלדיניו מרנדפונטיין" (עיירה בדרום אפרקיה) בשל כישורי הדריבל שלה.
7 צפייה בגלריה
ת'מבי קגאטלנה
ת'מבי קגאטלנה
כבשה את השער הראשון והיחיד של דרום אפרקיה במונדיאל. קגאטלנה ב-2019
(צילום: Elsa/Getty Images)

בית 8

אחרי האכזבות ביורו 2017 ומונדיאל 2019, הציגה גרמניה דור רענן שכבר הצעיד אותה למקום השני באליפות אירופה בקיץ שעבר. אם לשפוט אותה על פי ההופעות שלה ביורו, מדובר באחת הפייבוריטיות לזכייה במונדיאל, אבל היא מגיעה במומנטום רע, שכולל ניצחון אחד בלבד בחמשת משחקי ההכנה האחרונים.
קפטנית הנבחרת ואחת החלוצות הטובות בעולם, אלכסנדרה פופ (32) מוולפסבורג, שכבשה בכל משחק ביורו לפני שנפצעה בדקות הפתיחה של הגמר, תנסה לאפס את חברותיה. הבית המוקדם לא אמור להוות בעיה, אבל בשמינית הגמר תחכה צרפת או ברזיל, וזה בטוח יהיה מעניין.
7 צפייה בגלריה
אלכסנדר פופ
אלכסנדר פופ
תאפס את גרמניה? פופ
(צילום: Maja Hitij/Getty Images for DFB)
בגמר אליפות אסיה בקיץ שעבר הפסידה דרום קוריאה לסין 3:2, אבל המאמן האנגלי קולין בל מבטיח שנבחרתו השתפרה מאז. הוא גם סיפר שדרום קוריאה הולכת לשחק "ברמת אינטנסיביות גבוהה", ויש לו מספיק שחקניות מוכשרות בהתקפה כי שתסריט 0 הנקודות מ-2019 לא יחזור על עצמו.
ג'י סו-יון (32) עזבה בקיץ הקודם את צ'לסי אחרי שמונות עונות, במהלכן רשמה 210 הופעות וזכתה בשש אליפויות, וחזרה למולדתה. היא עדיין הלב של הנבחרת בקישור, ועם 66 שערים במדיה היא גם שיאנית השערים שלה.
7 צפייה בגלריה
ג'י סו-יון
ג'י סו-יון
הלב של הנבחרת בקישור. סו-יון
(צילום: Han Myung-Gu/Getty Images)
קולומביה הרשימה מאוד באליפות דרום אמריקה הביתית בקיץ שעבר, בה נעצרה רק בגמר על ידי ברזיל (1:0), והראתה שיש לה את מה שצריך בשביל להיות תחרותית ברמות הגבוהות. מדובר בנבחרת מלהיבה, שמשחקת כדורגל התקפי בסגנון טיקי-טקה, ומסומנת על ידי רבים כמי שיכולה להיות הפתעת הטורניר.
ילדת הפלא של ריאל מדריד, החולצה לינדה קסידו (18), עתידה להיות אחת השחקניות הטובות בעולם. היא ערכה בכורה בנבחרת כבר בגיל 14, והיא השחקנית הקולומביאנית היחידה שהופיעה בדירוג 100 הכדורגלניות הכי הטובות ב-2022 של "הגרדיאן" (מקום 74).
7 צפייה בגלריה
לינדה קסידו
לינדה קסידו
ילדת הפלא של ריאל מדריד. קסידו
(צילום: Gabriel Aponte/Getty Images)
אחרי ההצלחה המסחררת באליפות אפריקה הביתית בשנה שעברה, בה הגיעה מרוקו עד הגמר ושיחקה מול אצטדיונים מלאים (במשחק הגמר נכחו יותר מ-50 אלף צופים), חולמת הנבחרת הערבית הראשונה אי פעם שמופיעה במונדיאל הנשים על הפתעה בדמות עלייה לשמינית הגמר.
המאמן הצרפתי ריינלד פדרוס הוא נכס אדיר, בעוד על הדשא יובילו את מרוקו שחקניות ההתקפה פאטימה טגנאוט (24) הכישרונית וג'יזלן צ'באק (32) הקפטנית. הבלמית נוהאילה בנזינה (25), אגב, תהיה היחידה מתוך 736 שחקניות בגביע העולם שתשחק כאשר היא לובשת חיג'אב.
פורסם לראשונה: 08:44, 19.07.23