אם למישהו היה ספק, לאריאן רובן (39) עדיין יש את זה. שחקן העבר ההולנדי חצה אתמול (ראשון) את קו הסיום של מרתון רוטרדם תוך פחות משלוש שעות.
רובן - שכיכב בין היתר במדי נבחרת הולנד ובאיירן מינכן, והמהירות תמיד הייתה הצד החזק שלו - השלים את המבחן הקשה אתמול (ראשון) ב-2:58:33 שעות, ממוצע של ארבע דקות לקילומטר. מדובר בשיפור של למעלה מ-10 דקות ביחס לתוצאה שקבע במרתון זה באפריל בשנה שעברה.
זה היה ב-15 ביולי 2021 כאשר החליט רובן לפרוש סופית מהכדורגל. באותה תקופה הוא היה שחקן כרונינגן ההולנדית, בה גדל. "במבט לאחור על העונה שעברה, הגעתי למסקנה שמספר הדקות שהיה לי היה מאכזב. הגוף שלי לא נתן לי את ההרגשה הטובה והביטחון שהייתי צריך, אז החלטתי להפסיק. זו החלטה קשה מאוד, כי הגוף שלי והראש שלי היו כמו שני הפכים", הסביר אז רובן את החלטתו.
זו לא הייתה הפרישה הראשונה שלו, שכן ב-2019 נראה היה שהוא מוכן לתלות את הנעליים אחרי עשר שנים בבאיירן, אבל שיחה ממועדון הילדות שלו הפכה את ההחלטה. עם באיירן זכה רובן בשמונה אליפויות, חמש גביעים ובליגת האלופות. בשנים שלו במינכן ביסס את מעמדו כאחד משחקני הכנף הטובים בעולם ואת היכולת הזו הביא לביטוי גם בנבחרת הולנד, איתה הגיע לגמר מונדיאל 2010. הוא פרש כשמאחוריו אליפויות גם בהולנד, אנגליה וספרד, תארים אישיים רבים ו-37 שערים ב-96 משחקים במדי נבחרת הולנד.
1 צפייה בגלריה
אריאל רובן
אריאל רובן
שמונה אליפויות עם באיירן. רובן
(צילום: רויטרס)
למרות פרישתו ממשחק פעיל, רובן עדיין בכושר שיא. ריצה למרחקים, פאדל ואפילו שיפוט מהווים חלק מרשימת תחומי העניין הנוכחית שלו.