אכזבה עצומה בארסנל לאחר ה-2:2 אתמול (ראשון) מול ווסטהאם. כמו במחזור הקודם מול ליברפול, התותחנים שוב שמטו יתרון 0:2 ויצאו עם נקודה בלבד, והפער ממנצ'סטר סיטי שבמקום השני עומד כעת על ארבע נקודות בלבד, זאת כשלחבורה של ארטטה יש משחק עודף על הסיטיזנס - תשעה ימים לפני המפגש בין שתי הקבוצות.
מקור נוסף לדאגה מבחינת ארסנל זו הירידה ביכולת של בוקאיו סאקה, שחקנה הטוב ביותר העונה. הכוכב האנגלי היה רחוק משיאו גם מול ליברפול, ואתמול עוד נראה פחות טוב - ואף החטיא פנדל שיכול היה לקבוע 1:3 (52), ואולי לשנות לגמרי את השתלשלות העניינים במשחק.
2 צפייה בגלריה
מאמן ארסנל מיקל ארטטה
מאמן ארסנל מיקל ארטטה
מאמן ארסנל מיקל ארטטה
(רויטרס)
לפני משחק העונה מול סיטי, ארסנל תארח במחזור הקרוב את נועלת הטבלה סאות'המפטון, ומבחינת המוליכה מדובר ביריבה בהזמנה. התותחנים יקוו לנצל את ההזדמנות מול היריבה שלא ניצחה בששת המחזורים האחרונים (מתוכם הפסידה בארבעה), לחזור למסלול הניצחונות ולהחזיר את הביטחון שאבד לשחקנים לאחר איבוד הנקודות בשני המחזורים האחרונים.
"כשאתה סופג שניים או שלושה שערים במשחק חוץ, זה קשה מאוד לצאת עם ניצחון", אמר מיקל ארטטה המאוכזב בסיום התיקו מול ווסטהאם. "לא יכולנו לשלוט במה שהיריבה עושה, אבל אנחנו יכולים להאשים רק את עצמנו באופן שבו נראתה ההגנה שלנו בשני השערים שספגנו".
2 צפייה בגלריה
בוקאיו סאקה
בוקאיו סאקה
בוקאיו סאקה
(Alex Pantling \ getty images)
המאמן המשיך: "אנחנו צריכים להיות במנטליות קטלנית ולדרוס את היריבה. כשאתה לא מתנהל כך במשחק פרמייר-ליג, בשלב מסויים הדברים מתהפכים. השחקנים צריכים להילחם ולהרוויח את הזכות לשחק. צריך גם לדעת להפגין קור רוח".
ארטטה נשאל האם הוא חושב שהעייפות השפיעה על שחקניו, אך לא הסכים לקבל את זה: "אני לא חושב שהשחקנים היו עייפים או נראו כך. היינו איטיים בכל פעולה שביצענו. הדרך הטובה ביותר לצאת מהמצב היא לשכנע מחדש את השחקנים עד כמה הם טובים".
על הלחץ בנוגע למאבק האליפות והפער ההולך ומצטמק ממנצ'סטר סיטי: "אם היינו משחקים רע, הייתי יכול להסכים שמדובר בלחץ - אבל זה לא המצב. אין לחץ. המשחק שלנו זרם היטב בתחילת המשחק. כשהובלנו 0:2 לא היינו לחוצים, פשוט לא התנהלנו נכון החל מאותו רגע".