נכון, זה רק משחק אימון - ועוד מול יריבה מליגת המשנה בסרביה, אבל ברק בכר סימן הערב (שני) 'וי' בבכורה שלו על הקווים של הכוכב האדום בלגרד. המאמן הישראלי וקבוצתו ניצחו 1:3 את סלובודה וכצפוי לא נזקקו לבעיות מיוחדות.
עומרי גלזר, שוער נבחרת ישראל והרכש החדש של הכוכב האדום, פתח בהרכב והוחלף במחצית השנייה, כמו יתר השחקנים שעלו ב-11. היה זה באמת ניסוי כלים, בו בכר בעיקר רצה להכניס את שחקניו לכושר משחק.
2 צפייה בגלריה
מאמן מכבי חיפה ברק בכר
מאמן מכבי חיפה ברק בכר
ניסוי כלים מוצלח. בכר
(צילום: עוז מועלם)
מוקדם יותר היום הודיעה האלופה הסרבית על החתמתו של פיטר אולאינקה הניגרי, שכבש בעונה שעברה 17 שערים בסלביה פראג. הוא הצטרף לקבוצה בהעברה חופשית.
כאמור, הכוכב התקשתה כמעט מחצית אחת מול היריבה הנחותה, לפני שהעבירה הילוך. יובאן מיאטוביץ' כבש ראשון כבר בדקה ה-19, אך ניקולה לאזוביץ' ניצל טעות קשה של אלכסנדר דראגוביץ' כדי לאזן ל-1:1 (34). אלכסנדר קטאיי (42) ומרקו גובליץ' (63) כבשו לכוכב האדום בהמשך.
2 צפייה בגלריה
גלזר
גלזר
פתח בהרכב והוחלף בהפסקה. גלזר
(צילום: עוז מועלם)
צריך להבין משהו חשוב בנוגע לכוכב האדום בלגרד- ואת זה גם בכר יודע: אמנם מדובר בקנה מידה שונה לגמרי, אבל המעמד היחסי שלה בכדורגל הסרבי דומה לזה של פ.ס.ז' בצרפת ובאיירן מינכן בגרמניה.
אמנם אין שם ציפיות לזכייה באליפות אירופה (אף שהמועדון עשה את זה ב-1991, בימים אחרים בכדורגל העולמי), אבל התפיסה דומה מאוד: אלו קבוצות שמיצו את ההצלחה בזירה המקומית וכבר לוקחים אותה כמובנת מאליה, והדגש המרכזי בבניית הסגל הוא על התאמה לליגת האלופות. זה הבסיס: בלגרד לא סימנה את בכר רק כדי שיביא אליפות. הוא מגיע בדיוק בגלל מה שעשה לכוכב האדום בצ'מפיונס. האתגר שלו בחיפה היה להפתיע קבוצות כמו בלגרד, ואילו האתגר בבלגרד הוא להפתיע שמות מדרג אחר לגמרי.