היכולת לא הייתה מלהיבה, רחוק מזה, אבל בכל זאת ברצלונה העפילה אתמול (שבת) שוב, לפחות זמנית, לפסגת הליגה הספרדית. המושיע? אתם מנחשים לבד: רוברט לבנדובסקי, שכבש שער ניצחון בדקה ה-93 והעניק לבארסה 0:1 קטן-גדול במסטאיה על ולנסיה.
אחרי 12 מחזורים יש לברצלונה 31 נקודות, בדיוק כמו ריאל מדריד שתארח היום (17:15) את ג'ירונה ותנסה לשוב למקום הראשון. "זה היה ניצחון חשוב מאוד, במיוחד עם איך שהוא הגיע - בשנייה האחרונה של המשחק", אמר המאמן המאושר, צ'אבי. "לא הפסקנו להאמין. שיחקנו בסוג של חרדה, ההדחה מליגת האלופות פגעה בנו מאוד. ניסינו להתנתק, אבל זה היה קשה".
2 צפייה בגלריה
רוברט לבנדובסקי
רוברט לבנדובסקי
שוב היה השם ברגע הנכון. לבנדובסקי
(צילום: gettymages)
2 צפייה בגלריה
רוברט לבנדובסקי
רוברט לבנדובסקי
"האמת, חשבתי שהשער עוד ייפסל בגלל נבדל". לבנדובסקי חוגג בדקה ה-93
(צילום: EPA)
"לא לקחנו החלטות טובות במהלך המשחק", המשיך צ'אבי. "כשהיינו צריכים לבעוט, עברנו שחקנים. כשהיינו צריכים למסור, ניסינו לבעוט. לשמחתנו, רוברט היה שם כדי לעשות את ההבדל. האמת, חשבתי שהשער עוד ייפסל בגלל נבדל, אבל זה לקרה. למרות הכל, אנחנו חייבים להשתפר, לקבל החלטות טובות יותר. זה עוד היה יכול להסתיים בתיקו ואז הייתה פה דרמה. זה לא צריך להיות ככה. כי השתפרנו מאוד ואנחנו בדרך הנכונה".
כשנשאל צ'אבי אם מעט לחץ השתחרר ממנו, אחרי השבוע הסוער בו נשמעו לא פעם קולות להחליפו בתפקיד, ענה: "זה לא היה ניצחון חשוב עבורי, אלא עבור הקבוצה. הגיע לנו לנצח ויש לנו פה המון מנהיגים. נשאר לנו משחק אחד בליגת האלופות ושניים נוספים בליגה עד פגרת המונדיאל. אנחנו רוצים להפעיל לחץ על ריאל".
"המושיע לבנדובסקי": שער ה"ספורט"
"הקמע": שער ה"מונדו דפורטיבו"
גם פרנקי דה יונג הודה כי "יש הקלה אחרי הניצחון. במחצית הראשונה היו לנו כמה הזדמנויות גדולות, בחצי השני הלך לנו קשה יותר. כמובן שהמטרה היא לסיים בראש הטבלה לפני פגרת המונדיאל. אנחנו צריכים לעשות את שלנו קודם ואז לחכות לריאל".
והיו גם שני סיפורים נוספים שקצת העיבו על הניצחון. הראשון, פציעותיהם של ז'ול קונדה הצרפתי ואריק גרסיה הספרדי, שנטשו את כר הדשא וייבדקו היום. האם זה אומר שהם לא יהיו כשירים לגביע העולמי בעוד פחות מחודש בקטאר? "נראה שאלה לא פציעות רציניות", ציין צ'אבי. "השחקנים לא חוששים לרגע, הם רוצים לשחק בקבוצות שלהם למרות שהמונדיאל מעבר לפינה". גם קונדה הסכים עם מאמנו: "נראה שזו רק התכווצות שרירים, לא מעבר".
הרגע הביזארי: בוסקטס מנסה לעזור לפיקה
הסיפור השני, די ביזארי. בדקה ה-70, כשקונדה יצא - צ'אבי ביקש מג'רארד פיקה להיכנס לכר הדשא. רק שהוא לא ממש היה מוכן. יותר נכון, היה לו קשר באחד משרוכי הנעליים. מי שנחלץ לעזרתו היה סרחיו בוסקטס - ורק אחרי שהנעל סודרה - פיקה נכנס למשחק.
גם התקשורת הקטאלנית חגגה עם בארסה. "הקמע", הייתה הכותרת של ה"מונדו דפורטיבו" בהתייחס לסקורר הפולני, שחגג את שערו ה-13 העונה בליגה - כשהוא כמובן בודד בפסגת טבלת מלך הכיבושים בספרד. ב"ספורט" הלכו על כותרת דומה: "המושיע לבנדובסקי".