אנגליה סוערת לאחר שמנצ'סטר יונייטד הודתה כי הזמינה בשנה שעברה פדופיל מורשע כ"אורח מיוחד" למשחק קבוצת הנשים של המועדון.
גאוף קונפקה בן ה-79 הדריך את קבוצת הנשים של מנצ'סטר יונייטד בין 1983 ל-2001 והוזמן על-ידי אנשי המועדון לצפות במשחק אשתקד. היה זה המשחק הראשון של נשות יונייטד באולד טראפורד - במרץ מול אברטון, לעיני 20 אלף צופים, ביניהם ילדות וילדים.
2 צפייה בגלריה
מנצ'סטר יונייטד
מנצ'סטר יונייטד
יונייטד אף הנציחה את קונפקה במוזיאון אולד טראפורד, למרות שלאחר מעשיו הושעה על-ידי ההתאחדות לכדורגל
(צילום: AP Photo/Rui Vieira)
מי שחשף את הסיפור היה ה"טיימס" הבריטי שגילה כי קונפקה נידון ב-2011 לארבע שנות מאסר לאחר שהורשע בתקיפה ומעשים מגונים בבנות מתחת לגילאי 14 ו-16. הוא הוכנס גם למאגר המידע של עברייני מין באנגליה שתקף למשך עשור.
יונייטד אף הנציחה את קונפקה במוזיאון אולד טראפורד, למרות שלאחר מעשיו הושעה על-ידי ההתאחדות לכדורגל מכל פעילות שהיא ונאסר עליו לאמן או לעבוד בכל קבוצה בממלכה.
2 צפייה בגלריה
אולד טראפורד
אולד טראפורד
במנצ'סטר יונייטד הודיעו כי "לא יהיה להם שום קשר נוסף" עם קונפקה
(צילום: gettyimages)
בעקבות הפרסום, במנצ'סטר יונייטד הודיעו כי "לא יהיה להם שום קשר נוסף" עם קונפקה. עוד חושף ה"טיימס" כי מספר שחקניות עבר של יונייטד התריעו עוד ביולי האחרון לגבי קונפקה, לאחר שראיון איתו הוצג באותו הזמן באתר הרשמי.
אותן שחקניות "נגעלו" מכך "שיונייטד משתפת פעולה עם אדם כזה". חלק מאותן שחקניות חשף כי קונפקה היה נוהג להיכנס לחדר ההלבשה שלהן מבלי לדפוק קודם לכן על הדלת וכי גרם להן להרגיש לא בנוח. קונפקה עצמו הכחיש את הפרסומים וטען כי מדובר ב"מסכת שקרים".
אגב, מאמר המדגיש את ההצלחות של קונופקה נמחק ביום שלישי מהאתר הרשמי של מנצ'סטר יונייטד וכל אזכור של המאמן לשעבר הוסר מתצוגות המוזיאון.
יונייטד הגיבה לכתבה ב"טיימס", כשציינה: "מנצ'סטר יונייטד קיבלה לאחרונה מידע על הרשעות אלה, ופעלה באופן דחוף מול רשויות החוק כדי לאמת את העובדות. המועדון נקט בצעדים מתאימים לאחר קבלת המידע הזה ולא יהיה לו קשר נוסף עם האדם. מנצ'סטר יונייטד מעניקה את תמיכתה לקורבנות ולכל אלו שנפגעו מהפשעים המתועבים הללו".