המכשולים הוסרו - וההעברה הגדולה של הקיץ בדרך לסגירה: טוטנהאם אישרה היום (שישי) להארי קיין לטוס לגרמניה ולהשלים את מעברו לבאיירן מינכן, שם יעבור בדיקות רפואיות ויחתום על חוזה ל-4 שנים במועדון.
מיני-דרמה נרשמה מוקדם יותר כשקיין, שהיה בדרכו לשדה התעופה בלונדון, קיבל שיחה מאנשי טוטנהאם שאסרו עליו לצאת למינכן. השחקן פשוט המתין ברכבו עד לקבלת האישור הסופי מהספרס להמריא, שלבסוף הגיע.
2 צפייה בגלריה
קיין
קיין
המעבר יושלם. קיין
(צילום: Paul Kane/Getty Images)
הפרסום הפתיע מאוד, לאור שלל הדיווחים הלילה כי קפטן נבחרת אנגליה כן קיבל אור ירוק מטוטנהאם כדי לטוס לבדיקות רפואיות ולהשלים את ההעברה, שהוגדרה כ"סגורה". הלונדונים אמורים לקבל 100 מיליון אירו עבור קיין, אחרי שדחו בשבועות האחרונים שתי הצעות נמוכות יותר של הבווארים.
קיין דרש מטוטנהאם כי העניין ייפתר לפני משחק הפתיחה של הספרס בפרמייר-ליג - ביום ראשון נגד ברנטפורד. יש לציין כי בימים האחרונים דווח כי הוא דווקא יישאר במועדון, אך לבסוף - כך מסתבר - החליט להגיע לאימפריה הגרמנית, שם ישחק בליגת האלופות ויוכל לזכות לראשונה בחייו בתואר.
2 צפייה בגלריה
קיין
קיין
דרמה גדולה. קיין
(צילום: Julian Finney/Getty Images)
החלוץ נכנס ל-12 החודשים האחרונים של חוזהו וטוטנהאם רצתה להחתים אותו על אחד חדש. ועדיין, לא הייתה התקדמות בנושא, מה שהוביל את המועדון לקבל את ההחלטה הקשה ביותר מבחינתו: למכור את הכוכב ולא לאבד אותו בחינם בקיץ הבא.
קיין בן ה-30, מלך השערים של טוטנהאם בכל הזמנים עם 280 כיבושים ב-435 משחקים, הוא אחד הכדורגלנים הגדולים אי פעם שלא זכו בתואר, ומהבחינה הזאת קל להבין מדוע מעבר לבאיירן הגיוני מבחינתו. הגרמנים, מנגד, יקוו שימלא סוף כל סוף את החלל שהותיר רוברט לבנדובסקי עם עזיבתו לברצלונה.
קיין מדורג שני ברשימת כובשי כל הזמנים בפרמייר-ליג עם 213 שערים, רק אחרי אלן שירר (260). הוא גם מלך השערים בכל הזמנים של נבחרת אנגליה עם 58 כיבושים. שירר עצמו פרסם ציוץ היתולי, בו כתב: "קדימה הארי, זה זמנך לעזוב".
הציוץ של אלן שירר
על-פי מספר דיווחים מי שעשוי לתפוס את מקומו בטוטנהאם יהיה רומלו לוקאקו, שכבר היה בדרך ליובנטוס, אך אוהדי הביאנקונרי בימים האחרונים מוחים על צירופו האפשרי.
פורסם לראשונה: 06:00, 11.08.23