תודו שלזה לא ציפיתם: מויסס קאייסדו בן ה-21, שעד לפני שנתיים בכלל שיחק עוד באינדפנדיינטה דל ואיה באקוואדור, יהפוך ככל הנראה ביממה הקרובה לרכישה היקרה ביותר בתולדות הכדורגל הבריטי.
על-פי דיווחים שונים, כולל של דייויד אורנסטיין מ"האתלטיק", ליברפול הגיעה לסיכום עם ברייטון על רכישת הקשר תמורת סכום שיא של 110 מיליון פאונד. ההעברה הזו תשבור את השיא שרק נקבע לאחרונה, כשדקלן רייס עבר מווסטהאם לארסנל תמורת 105 מיליון פאונד. אגב, הרכישה הגדולה ביותר של ליברפול עד קאייסדו הייתה של וירג'יל ואן דייק - 75 מיליון פאונד ב-2018.
2 צפייה בגלריה
מוייס קאייסדו
מוייס קאייסדו
ישבור שיא. קאייסדו
(צילום: Mike Hewitt/Getty Images)
בשעות הצהריים נרשם סוג של טוויסט בעלילה, כשפבריציו רומאנו פרסם כי קאייסדו הודיע לליברפול שהוא מעוניין לשחק אך ורק בצ'לסי, שצפויה להגיש הצעה חדשה לברייטון.
ואכן, קאייסדו חוזר במרץ לאורך כל הקיץ על-ידי צ'לסי, שהציעה בשלב מסוים אף 100 מיליון פאונד. רק שברייטון המשיכה לנסות ולהגיע לסכום גדול יותר עבור מי שהיה ברור עוד בסיום העונה שעברה שיעזוב למרבה במחיר. ליברפול, שמשוועת לרכש חדש, החליטה לבסוף להציע את הסכום שובר השיאים שהתקבל.
יורגן קלופ חיפש קשר הגנתי שימלא את מקומו של פאביניו, שעבר ללאל-איתיחאד הסעודית. האדומים איבדו גם את הקפטן ג'ורדן הנדרסון שחתם באל-איתיפאק. כעת עיבה קלופ את מרכז המגרש וקאייסדו יתאחד עם חברו לשעבר בברייטון, אלכסיס מק אליסטר, שהצטרף לליברפול הקיץ תמורת 35 מיליון פאונד. יחד עם דומיניק סובוסלאי, השלישייה אמורה לתת לליברפול את הכוח להגיע העונה לטופ-4 בפרמייר-ליג.
2 צפייה בגלריה
מוייס קאייסדו
מוייס קאייסדו
ישתפו כעת פעולה באותה קבוצה. סלאח וקאייסדו
(צילום: Clive Brunskill/Getty Images)
הסיפור של קאייסדו הוא מדהים. ב-2021 הצטרף לברייטון, אך לא הרשים והושאל עוד באותו קיץ לבירשחוט הבלגית. הוא ערך 12 הופעות וכבש שער לפני שמצוקת קשרים אילצה את ברייטון להחזירו אליה בינואר 2022. מאז הוא לא הפסיק לפרוח.
בתחילת מאי 2022 כבש שער בכורה בפרמייר-ליג ב-0:4 על מנצ'סטר יונייטד והעונה הוליך את "השחפים" למקומם הטוב ביותר אי פעם בליגה האנגלית - שישי, שהבטיח גם כרטיס לאירופה. קאייסדו רשם 37 משחקים, בהם כבש שער בודד.
פורסם לראשונה: 06:00, 11.08.23