עטאא ג'אבר, אקס מכבי חיפה ומי ששימש כקפטן נבחרת ישראל הצעירה ומשחק כיום בנפטצ'י באקו האזרית, החל לייצג ביוני האחרון את נבחרת פלסטין. בריאיון ל-Arab News סיפר הקשר בן ה-28 על הגורמים שהובילו אותו לכך.
"(בישראל) הם מאכילים את השחקנים (הערבים) בנרטיב שספורט לא צריך להתערבב עם פוליטיקה, שאתה מייצג את הקהילה שלך, שיהיה לך קול ושאתה לא צריך לשיר את ההמנון", סיפר ג'אבר. "אחרי מה שקרה בשייח' ג'ראח, הבנתי שאי אפשר להפריד בין פוליטיקה לספורט, וגם אם הייתי רוצה לייצג את ערביי 48', היו דרכים טובות יותר לעשות את זה".
לרמי חמאדי, שוער נבחרת פלסטין שעזב את הליגה המקומית ב-2020 בגלל הקורונה והצטרף לבני-סכנין, יש חלק גדול בהגעה של ג'אבר לנבחרת פלסטין. "דברים השתנו עבורי כשפגשתי את רמי חמאדי כששיחקתי בסכנין. אז גיליתי שיש ליגה בגדה המערבית ונבחרת פלסטינית שאנחנו יכולים לייצג. לא ידעתי שזו בכלל אפשרות, כי לא היה לי דרכון", אמר ג'אבר.
המרדף אחרי דרכון שהונפק על ידי הרשות הפלסטינית - תנאי מוקדם לכל שחקן שרוצה לשחק בנבחרת פלסטין - היה תהליך שנמשך כמעט שנתיים. "החלטתי לייצג את נבחרת פלסטין מסיבות רבות. ראשית, כי אני פלסטיני. שנית, כי יש לי את היכולת. ושלישית, כדי להעביר מסר לשחקנים בתוך הקו הירוק שהבחירה הזו זמינה עבורם", אמר ג'אבר.
ואכן, שחקן הכנף עלאא אלדין חסן (בני סכנין) והמגן עמיד מחאג'נה (הפועל אום אל פאחם) נכללו בסגל נבחרת פלסטין למשחקי הידידות שנערכו החודש מול עומאן ו-וייאטנם. פלסטין, המדורגת במקום ה-96 בדירוג פיפ"א, תשתתף בקרוב באליפות אסיה 2024, שתתקיים מה-12 בינואר עד ה-10 בפברואר. היא הוגרלה לבית 3 יחד עם איחוד האמירויות, איראן והונג קונג.