נכון, נותרו עוד 12 מחזורים לסיום בליגה הספרדית, 36 נקודות בקופה, אבל לכולם ברור שברצלונה תוכתר מתישהו בחודשים הקרובים לאלופת ספרד החדשה. שער ניצחון דרמטי של פרנק קסייה, שתי דקות בתוך תוספת הזמן, העניק לבארסה 1:2 מתוק על ריאל מדריד בקלאסיקו ובעיקר פתח פער של 12 נקודות בפסגה.
זה היה קלאסיקו הפכפך. רונאלד אראוחו כבש שער עצמי (9) שהעלה את ריאל ליתרון מהיר, סרג'י רוברטו השווה (45), גול של מרקו אסנסניו נפסל בשל נבדל קטנטן (81) וקסייה היה זה בסופו של דבר הכריע בתום דרמה גדולה.
4 צפייה בגלריה
בארסה חוגגת
בארסה חוגגת
יכולים לחגוג עם פער 12 נקודות בפסגה. שחקני ברצלונה
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
קסייה
קסייה
שער ששווה אליפות. קסייה
(צילום: AP)
צריך היה לראות הבוקר (שני) את עיתוני קטאלוניה ומדריד כדי להבין איך כל אחד מהם לקח את התוצאה. "אקסטזה", הייתה הכותרת ב"מונדו דפורטיבו" וב"ספורט הלכו ל "הזיה". התקשורת המדרידאית שמה את ההפסד של ריאל כסיפור המרכזי. "סוף הסיפור", נכתב ב"אס" ואילו ב"מארקה" התלוננו על השער של אסנסיו שנפסל: "מילימטר מלהישאר בליגה (מרוץ האליפות)".
וקחו גם כמה נתונים סטטיסטיים. ברצלונה הפכה אתמול לקבוצה הראשונה שמנצחת 100 פעמים את ריאל מדריד ב-121 העונות בהן קיים המועדון. בנוסף, זהו רצף הניצחונות הארוך (3) ביותר של בארסה על הבלאנקוס מאז עונת 2011/12, שהייתה גם האחרונה של פפ גווארדיולה במועדון. אגב, השתיים ייפגשו שוב בקאמפ נואו בליל הסדר לגומלין חצי גמר גביע המלך (0:1 לבארסה במשחק הראשון).
4 צפייה בגלריה
צ'אבי
צ'אבי
עוד לא סוגר סופית את הסיפור. צ'אבי
(צילום: AP)
קסייה, מלבד הגול הדרמטי, יכול להתהדר בכל שכבש את השער ה-3,000 של ברצלונה בקאמפ נואו: "זה מאוד חשוב עבורי. הרגשה משכרת. לא האמנתי שבאמת כבשתי אותו, בטח לעיני 95 אלף איש".
מלבד קסייה, עיקר המחמאות הופנו לצ'אבי, שהפך למאמן ברצלונה הראשון מאז גווארדיולה שמנצח את ריאל שלוש פעמים בשנה אחת. "זה לא סופי, אני עדיין לא מרגיש שאנחנו אלופים, אבל זה צעד ענק קדימה", אמר צ'אבי במסיבת העיתונאים לאחר המשחק. "12 נקודות בפסגה עם 12 מחזורים לסיום זה המון, אבל יש עוד זמן עד שנחגוג. רק אנחנו יכולים להפסיד את האליפות הזו".
"אקסטזה": שער ה"מונדו דפורטיבו"
"מילימטר מהליגה": שער ה"מארקה"
"סוף הסיפור": שער ה"אס"
4 צפייה בגלריה
"הזיה": שער ה"ספורט"
"הזיה": שער ה"ספורט"
"הזיה": שער ה"ספורט"
"איבדנו רק עשר נקודות העונה בליגה, ובקושי מדברים על זה", המשיך צ'אבי. "זה אחד הימים הכי מאושרים שלי כמאמן ברצלונה, היו לי צמרמורות, בעיקר כשקסייה כבש. זה ניצחון ראוי. אני מרוצה, כי ניצחנו קבוצה נהדרת. היו לנו יותר הזדמנויות, שלטנו יותר, היינו עדיפים".
צ'אבי חשף גם שקל לא לפתוח עם סרג'י רוברטו, כובש שער השוויון: "עד הרגע האחרון התלבטתי אם אעלה איתו או עם קסייה. בסוף זה יצא טוב - שניהם כבשו. אני לא יודע מה להגיד על סרג'י. אם הוא היה בקבוצה אחרת, הוא כנראה היה השחקן הכי מהולל, ופה מבקרים אותו. הוא היה נפלא בכל מובן".

היה או לא היה נבדל?

אחד הוויכוחים הגדולים, שבטח עוד יימשכו בספרד בימים הקרובים, היה לגבי השער של אסנסיו שנפסל. "לא ניצחנו בגלל נבדל שאנחנו עדיין בספק לגביו", אמר מאמן ריאל, קרלו אנצ'לוטי, לעיתונאים בסיום - ופתח חזית מול צ'אבי. "זה לא כל-כך בטוח שהשער היה צריך להיפסל. יש לנו ספקות לגבי זה, ואנחנו חוזרים למדריד עם הספק הזה".
הנבדל הכל-כך גבולי של אסנסיו
כשנשאל על הביקורת שהביע אנצ'לוטי על השיפוט, הגיב צ'אבי: "זה היה ברור לגמרי, זו עובדה, אין פה ויכוח. נבדל ברור. אני מופתע שאנצ'לוטי אמר מה שאמר. ריאל באה בטענות ל-VAR? זה חידוש עבורי".
בריאל השלימו כנראה סופית שלא יזכו העונה באליפות. "כן, אנחנו חייבים להיות כנים", אמר תיבו קורטואה, כשנשאל אם המרוץ לתואר הסתיים. "רצינו להילחם עד הסוף, אבל עכשיו זה הבדל של ארבעה משחקים. הם יצטרכו להפסיד ארבעה משחקים, ואנחנו לנצח את כולם. שום דבר לא בלתי אפשרי, אבל זה יהיה מאוד קשה".