מאז פרצה מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס ב-7 באוקטובר, שדר הכדורגל היהודי-ארגנטינאי הרנן פלר נשא מונולוג בכל פתיחת משחק שהוא שידר בו, במהלכו הוא דרש את שחרור החטופים, ביניהם דודתו האהובה אופליה רויטמן, שנחטפה לעזה באותה שבת שחורה. לפני כשלושה שבועות ולאחר שהוחזקה במשך 53 ימים בעזה, הגיעו הבשורות הטובות והיא שוחררה במסגרת הפעימה החמישית בעסקת החטופים.
היום (שני) אירח נשיא המדינה יצחק הרצוג את רויטמן, יחד עם בעלה הקטור, ופלר. במהלך המפגש זכה שדר הרדיו בשבחים. "אתה מדהים, עקבנו אחרי הפעילות שלך, היא ראוי להערצה", אמר הרצוג לאורח. "זאת הייתה סולידריות אמיתית, משפחתית ויהודית בכל העולם. לעולם הספורט בכלל, ולתחום הכדורגל בפרט, יש יכולת לאחד אנשים, לקרב בין קבוצות שונות, להביא אנשים להיות יחד".
3 צפייה בגלריה
פלר ריוטמן בבית הנשיא
פלר ריוטמן בבית הנשיא
מימין: הקטור, פלר, יצחק הרצוג, אופליה ומיכל הרצוג
(צילום: פליפה וולוקיטה)
3 צפייה בגלריה
פלר ריוטמן בבית הנשיא
פלר ריוטמן בבית הנשיא
"לדרוש שכל החטופים ישובו". פלר עם הנשיא
(צילום: פליפה וולוקיטה)
פלר השיב: "אני שמח מאוד שדודה אופליה חזרה, יש תחושת הקלה שהיא פה. צריך להמשיך ולדרוש שכולם החטופים ישובו במהרה. המון אנשים בארגנטינה ובאמריקה הלטינית מצטרפים לקריאה הזו, אתם לא לבד. אנחנו לא נעצור, נמשיך עד שכולם יחזרו".
רויטמן (77), אמא לשלושה ילדים וסבתא לתשעה נכדים, נחטפה לעזה מביתה שבניר עוז. היא שלחה ב-9:37 את ההודעה האחרונה שבה ביקשה עזרה וסיפרה שהמחבלים נמצאים בבית שלה. המאבק לשחרורה של אופליה, אשת חינוך שהייתה במשך שנים רבות מחנכת כיתות א'-ב', הגיע גם כאמור למולדתה ארגנטינה, משם עלתה לארץ ב-1985.
3 צפייה בגלריה
הרנן פלר עם התמונה של דודתו אופליה רויטמן
הרנן פלר עם התמונה של דודתו אופליה רויטמן
הרנן פלר עם התמונה של דודתו כשהייתה בשבי החמאס
(צילום: מתוך האינסטגרם של הרנן פלר )
במהלך המפגש שיתפה רויטמן את הנוכחים בתחושות הקשות שחוותה במהלך ימי השבי: "חשבתי שאני משתגעת. כמעט ולא אכלתי, לא ראיתי אור יום. כתבתי יומן מהשבי ושרפו לי אותו. הימים מאוד קשים, יום אחד זה כמו שבוע. צריך לעשות הכל כדי להחזיר את כולם, עכשיו".
הנשיא השיב לה: "אני מאמין ביכולות המנטליות של בני האדם במצב של מצוקה. אופליה, הראית את הכוח החזק הזה. הסיפור שלך צריך להישמע בכל העולם. מדינת ישראל מחויבת להחזיר את כל החטופים, הסיפור שלך נותן תקווה והשראה לכל עם ישראל".