אחרי 53 ימים בשבי החמאס, אופליה רויטמן בת ה-77 הייתה אחת החטופות ששבו אתמול (שלישי) לישראל כחלק מהפעימה החמישית בעסקה. רויטמן היא דודתו של שדר הכדורגל היהודי-ארגנטינאי הרנן פלר, שמאז ה-7 באוקטובר נשא מונולוג למען החטופים בכל פתיחת משחק ששידר, כולל המפגש החם בין ברזיל לארגנטינה במוקדמות המונדיאל.
"אני שמח! אי אפשר לא להיות", כתב אתמול פלר באינסטגרם עם שחרורה של דודתו. "'הדודה של כולם אופליה' חופשיה! היו 52 ימים אינסופיים, היים הסתיים פרק, החגיגה תהיה שכולם יחזרו. תודה לכולכם על התמיכה, החיבה, הדאגה, הסולידריות, האמפתיה, המסרים והקשר הזה שבנינו בעיצומם של טרגדיה וכאב. אני אוהב אותך דודה".
1 צפייה בגלריה
הרנן פלר ודודתו אופליה רויטמן
הרנן פלר ודודתו אופליה רויטמן
"אני אוהב אותך דודה!". הרנן פלר ודודתו אופליה רויטמן
(צילום: מתוך האינסטגרם של הרנן פלר )
לאחר מכן פלר גם התראיין ל-"TYC", וסיפר: "אני מכיר את החדשות מאתמול (שני). ניסיתי לשמור את זה לעצמי כדי ששום דבר לא ידלוף ושהכל יתפתח כרגיל לחלוטין. היה לי מאוד קשה לישון, זה היה רע מאוד. זה עדיין לא נגמר עד שאחרון החטופים ישוב".
"אבא שלי מאושר. דודה שלי אופליה היא האחות הבכורה, עבור אמא שלי היא אחות מאמצת", סיפר פלר. "אנחנו מאושרים. רצינו לראות אותה הולכת ומחייכת. ידענו שזה הולך לקרות אבל אתה לא מאמין עד שאתה לא רואה. זה צעד חשוב ראשון, עכשיו באים הרבה דברים אחרים. זה היה פיגוע טרור, זה לא קשור לחיים או למאבק טריטוריאלי. זה הזלזול בחיים של חמאס".
בין היתר, פלר נשא את המונולוג לפני גמר גביע ליברטדורס ולאחר מכן עשה זאת גם לפני משחקה של אלופת העולם ארגנטינה מול אורוגוואי במוקדמות המונדיאל, וכאמור שוב לפני המשחק מול ברזיל, וכן לפני חצי גמר הגביע הארגנטינאי בין בוקה ג'וניורס לאסטודיאנטס.
אופליה רויטמן מניר עוז, אמא לשלושה ילדים וסבתא לתשעה נכדים, שלחה ב-9:37 את ההודעה האחרונה שבה ביקשה עזרה ואמרה שהמחבלים נמצאים בבית שלה. המאבק לשחרורה של אופליה, אשת חינוך שהייתה במשך שנים רבות מחנכת כיתות א'-ב', הגיע כאמור גם למולדתה ארגנטינה, משם עלתה לארץ ב-1985.