פרק נוסף נכתב אתמול (שלישי) ביריבות ארוכת השנים בין אנגליה לסקוטלנד, כאשר שתי הנבחרות מהאי הבריטי נפגשו בפעם ה-116 בהאמפדן פארק שבגלזגו. האנגלים היו אלה שיצאו עם ידם על העליונה והשיגו את ניצחונם ה-49 על היריבה מצפון, 1:3, במשחק ידידות בו ציינו 150 שנה למפגש הראשון בין השתיים, שהיה המשחק הבינלאומי הראשון בהיסטוריה. מי שכיכב במשחק היה שחקנה של ריאל מדריד, ג'וד בלינגהאם, שזכה לשבחים בתקשורת האנגלית על ההופעה שלו אמש.
פיל פודן כבש ראשון בדקה ה-32, ושלוש דקות לאחר מכן בליגנהאם המשיך את פתיחת העונה המופלאה שלו עם השער השני של האורחת. הארי מגווייר, שעלה כמחליף בפתיחת המחצית השנייה, כבש שער עצמי שהחזיר את הסקוטים למשחק, אך בלינגהאם שוב הבריק, והפעם בישל בדקה ה-81 להארי קיין את השער השלישי של אנגליה - שסגר עניין.
1 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת אנגליה ג'וד בלינגהאם
שחקן נבחרת אנגליה ג'וד בלינגהאם
"רמה אחת מעל כל מי שדרך על כר הדשא". ג'וד בלינגהאם
(EPA/Robert Perry)
כאמור, באנגליה התמוגגו מההופעה של בלינגהאם. "הוא קרע את סקוטלנד לגזרים", נכתב בכותרת של ה'דיילי מייל'. "הקשר כיכב עם שער ובישול אלוהי להארי קיין במשחק שציין 150 שנה ליריבות בין שתי הנבחרות הבריטיות. אנגליה הייתה טובה בהרבה מיריבתה, אך בכל זאת התקשתה ובלינגהאם היה רמה אחת מעל כל מי שדרך על כר הדשא. הוא שיחק פשוט נפלא".
לאחר הביקורת שספג גארת' סאות'גייט בתקשורת האנגלית בעקבות ה-1:1 נגד אוקראינה במסגרת מוקדמות היורו, הפעם המאמן זכה למעט עדנה: "אחרי שספג הקנטות בעקבות היכולת הנוראית של הנבחרת מול אוקראינה, סאות'גייט יכול לקבל תנופה למעלה לאור היכולת שהציגו השחקנים שלו, שעמדו במבחן קשה מול קהל עוין".
כמו כן, צוינה התמיכה והעידודד שקיבל הארי מגווייר מהקהל האנגלי, למרות השער העצמי. חלק מהביקורת שהופנתה נגד סאות'גייט הייתה על ה"נאמנות" שלו כלפי הבלם המושמץ, שלטענת רבים באנגליה לא מספק את הסחורה.