אחרי שהשלים את משימת חייו וזכה עם נבחרת ארגנטינה במונדיאל, כבר היו כאלה שחשבו שלאו מסי השיג בכדורגל את כל מה שניתן. אבל הלילה (בין שבת לראשון) הוא רשם שיא חדש, אחרי שהצעיד את אינטר מיאמי לזכייה בגביע הליגות, ובכך חגג את התואר ה-44 בקריירה המדהימה שלו - יותר מכל שחקן אחר אי פעם (עקף את דני אלבס).
מסי זכה ב-35 תארים עם ברצלונה, חמישה עם נבחרת ארגנטינה ושלושה עם פ.ס.ז'. כעת גם יש לו תואר ראשון בארה"ב, אחרי שהוביל את מיאמי, שהוקמה רק ב-2018, לתואר ראשון בתולדותיה. הוא כבש בכל שבעת המשחקים במפעל - ובכלל במדי אינטר מיאמי - ומאזנו עומד על עשרה שערים ובישול, מה שזיכה אותו כמובן בתואר שחקן הטורניר ומלך השערים שלו.
4 צפייה בגלריה
מסי
מסי
פתיחה חלומית למסע בארה"ב. מסי
(צילום: Tim Nwachukwu / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
הלילה הוא כבש בדקה ה-23 את ה-0:1 של קבוצתו על נאשוויל, כשקיבל את הכדור כ-20 מטר מהשער, היתל בשני שחקני הגנה, ומול שלושה שחקני הגנה נוספים מצא את הזווית הנכונה כדי לירות טיל לרשת העליונה. "לא מהעולם הזה, נגמרו לנו כבר המילים", נכתב על השער בטוויטר של ה-MLS.
אחרי שהזמן החוקי הסתיים ב-1:1, מסי גם כבש בקור רוח את הפנדל הראשון של מיאמי, שניצחה לבסוף 9:10 בדו-קרב. בסיום מסי הונף על ידיו חבריו החדשים לקבוצה, זכה לחיבוק חם מהבעלים דייויד בקהאם ומרעייתו ויקטוריה, והזמין את דיאנדרה ידלין להניף את הגביע יחד איתו. המגן היה הקפטן של מיאמי עד להגעתו של מסי והוא זה שיזם את העברת הסרט לפרעוש.
4 צפייה בגלריה
מסי ובקהאם מתחבקים
מסי ובקהאם מתחבקים
מסי ובקהאם מתחבקים
(Tim Nwachukwu/Getty Images)
4 צפייה בגלריה
ידלין ומסי מניפים יחדיו את הגביע
ידלין ומסי מניפים יחדיו את הגביע
ידלין ומסי מניפים יחדיו את הגביע
(צילום: EPA/MARK HUMPHREY)
"אנחנו תורמים מהניסיון שלנו לקבוצה", אמר בסיום סרג'יו בוסקטס, שגם כן כבש בפנדל בדו-קרב. "לכולם מגיע קרדיט. אנחנו בונים קבוצה סולידית מאוד, אבל הדבר החשוב ביותר הוא שיש לנו את השחקן הטוב בעולם, לאו מסי".
כוכב מילווקי באקס מה-NBA, יאניס אנדטוקומבו, שהוא גם אחד הבעלים של נאשוויל, צייץ לפני המשחק וידאו שבו הוא מחקה את החגיגה המפורסמת של כריסטיאנו רונאלדו, ולצד זאת כתב: "סייייי". לאחר המשחק הוא כתב: "מסי, ריספקט. לא השגנו את התוצאה שרצינו, אבל הייתה אווירה נהדרת ונחזור חזקים יותר".
אגב, מסי גם הגדיל את הפער בשיא ההיסטורי שבו הוא מחזיק לשערים במשחקי גמר. הפרעוש עומד כעת על מאזן של 35 שערים במשחקים על תואר, כשפלה הרחק מאחור עם 31, וכריסטיאנו רונאלדו שלישי עם 22.
בלילה שבין רביעי לחמישי (2:00) תנסה מיאמי לעשות צעד משמעותי לעבר תואר נוסף כשהיא תתארח אצל סינסנטי בחצי גמר גביע ארה"ב הפתוח. בלילה שבין שבת לראשון (2:30) היא תחזור להתחרות במסגרת ה-MLS עם משחק חוץ אצל ניו יורק רד בולס. כזכור, מיאמי נמצאת במקום האחרון במזרח עם 18 נקודות אחרי 22 משחקי ליגה - הכי מעט מבין כל קבוצות הליגה.
4 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
עשרה שערים ובישול בשבעה משחקים. מסי
(CHANDAN KHANNA / AFP)
לפני הגעתו של מסי, רשמה מיאמי רצף של תשעה משחקים ברציפות ללא ניצחון (שישה הפסדים ושלוש תוצאות תיקו). אפילו זקני מיאמי לא האמינו ששחקן אחד יוכל לשנות לגמרי את התמונה. רק גם הם שכחו שיש אחד שמסוגל להכל.
מאז שמסי הצטרף, כמו גם מאז כניסתו לתפקיד של המאמן טאטא מרטינו, ניצחה מיאמי בחמישה משבעת משחקיה אחרי 90 דקות, וחגגה בסיום של השניים האחרים אחרי דו-קרב פנדלים. מאזן השערים שלה בשבעת המשחקים האלה עומד על 8:25 לעומת 36:22 בליגה.